Ett fynd... eller två..

Hej igen! Skickar en JÄTTEKRAM till alla ni som har besök min sida sista veckan - ni är rekordmånga och det är JÄTTEKUL!!  TACK!! TACK!! TACK!!
Lovade ju att ni skulle få ta del av mina inköp på IKEA - alla är dessvärre inte på plats då eftermiddagarna och kvällarna har ägnats åt bakning, städning (idag), viktigt sammanträde med mera..... Men har man lovat så har man! Så här kommer ....
mitt brickbord. Var mycket skeptisk först men  nu bor det i mitt vardagsrum.. blir jag less så får det flytta ut till stugan.  Det är mycket stadigare än jag trodde att det skulle vara.. det jag inte tycker om är brickorna i plats, fast dom kan man kanske byta ut mot trä???
Under ligger boken "Älskade hem", inspirerande, fina bilder men tyvärr ingenting att läsa i sängen.. den luktar....

image132
Sladdtjorvet får ni på köpet - måste göra något åt det..... men vad???

image133

Den här skålen kunde jag inte motstå - perfekt att ha fredags-lördags-söndags-godis i!
Den har ju rätt färg också!
Slut på IKEAinköp för idag.. resten kommer när det är på plats.

Fick en present i veckan också (onsdag) en vacker Fleespläd från Nanso... VARFÖR?? Jo, jag har köpt en prenumeration på en av mina favoritinredningstidningar PLAZA INTERIÖR!! Jag gillar presenter!!! och PLAZA - att prenumera är ju att få presenter varje månad ett helt år...
image135
image136

image134








Åsså en VINST!!!!
De här fina äggkopparna från Höganäs, 4 st, vann maken på Kombilotteriet!! 
               De fanns i vår "postlåda" onsdagen för påsk! Har vi tur eller?????
Tyvärr blev bilden inte allra bäst (dåligt batteri i kameran) men i vanligt ljus är de blekgula! Me like!!

Önskar Er alla en härlig Lördag!!
Här ska det fikas och ätas tårta då vi firar maken som fyllde år i torsdags!
Kram!
Liza

Kommentarer
Postat av: Maria

Gokväll....tänkte gå å sova men skriver nåra rader först!
Vilken fin pläd! Hur stor är den? Som en "vanlig" filt eller???
Fint bord!!! Gillar det massor!!!!
Vad tycks om boken?
Det är bara såna hem som jag gillar i boken ...ganska samma stil på alla hem, förutom ett som är liiite mer gammeldags....Men jag blir superinspirerad!
Ska sy lite nya gardiner i helgen tror jag men jag måste städa o putsa fönster först!!! Annars känns det lite småtrist!
Nu ska jag skicka hem en kompis till barnen(!!! KOLLA KLOCKAN!!!!)
Gonattkram från mig!!!

Postat av: Maria

ps...har ett långt svar till dig inne hos mig.....

2007-04-13 @ 23:18:05
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Liza

Maria:
Hej bruden! Jo, jag gillar boken jättemycket.. men kan inte ha den som ligga-i-sängen-och-läsa-bok.. den LUKTAR URK! Men inspirerande är den - och prisvärd.. mycket bok för pengarna!! Borde vädra den - det ska jag göra, lägga den på balkongen och vädra den - fast då luktar den väl avgaser istället!
Pläden är inte så stor - som en mindre filt! Men mjuk och go!
Bordet är jag nöjd över - blev riktigt fint faktiskt!
Lycka till med gardinsömnad och fönsterputsning! Om jag ska ha rena fönster får jag putsa dem minst en gång i veckan.. orkar inte.. bara en gång i månaden..
God Natt och sov gott!!
Kram!

2007-04-13 @ 23:24:31
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: EVA

Wow så snyggt brickbord ! Skulle vilja styla om vårt TV-rum och då skulle detta bord passa in riktigt bra...
Och pläden...alltid kul med presenter...jag fick också ett paket med posten igår!

Ha en fin helg och JÄTTEKRAM EVA !

2007-04-13 @ 23:27:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Liza

Eva:
Jo, det är riktigt snyggt! Jag älskar presenter.. såg handdukarna och tvålen du fått.. Jättefint! kan nästan känna tvålen lukta gott ända till mig!!
KRAM!LIZA

2007-04-13 @ 23:29:58
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Maria

Vad besviken jag blir att den (pläden alltså) inte är suuuperstooor!!!
Jo boken har ett bra pris...samma pris som 2sköna hem...men lika mycket fint som om man tar det bästa ur 1000 sköna hem....lite överdrivet men du fattar...;)
Nä NU ska jag sova.
Kommer aldrig i säng i tid...
Kram!!

2007-04-14 @ 00:26:55
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Anonym

Hallå! Välkommen till sladdarnas tidevarv! Har för mej att elkedjorna säljer såna "sladdsnurror" som man kan linda in sladdarna i(eller var det bara till datorer?..)annars funkar kabellister ganska bra, såna har vi _många_av här hemma!(sladdar är verkligen INTE kul) men bordet- oj så SNYGGT! Ha en bra helg/Lisa

2007-04-14 @ 09:43:17
Postat av: Fridasfunderingar

Hej!Snyggt bord! Ang boken....kanske skulle spruta lite parfym på den efter vädringen, så får du bort urk-lukten till avgaslukt och sedan parfymdoft? Tål att tänkas på!

2007-04-14 @ 10:41:04
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Lilla My

Hihi,den boken kommer att gå till historien inte bara för de fina bilderna utan för lukten också.Kram

2007-04-14 @ 10:54:21
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: sannaslillavrå

jättefina grejer, gillar skålen. Är den från IKEA??
kram

2007-04-14 @ 16:31:56
URL: http://sannaslillavra.blogg.se
Postat av: MO

Hej hittade in här av en slump, vilket fint hem ni har. Ja att den boken inte är riktigt "rumsren" har jag hört från annat håll, man får hålla andan och kika i den lite snabbt, ha en bra dag, Maria

2007-04-14 @ 17:04:10
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Liza

Lisa:
Jo, det ska besökas en inhandlingsstation för sladdgömmor snarast!! Och bordet är snyggt!! och kostar nästan ingenting! Kram!
Frida:
Lite parfym skulle inte skada, ska får sig en pust av RED eller Aromic!!Kram!
Lilla My:
JO! det finns olika försäljningsknep när det gäller att sälja böcker!*skrattar* Men den har så fina bilder!! Kram!
Sanna:
Jo, skålen är från IKEA, tror jag betalade under en tjuga för den! Kram!
Maria:
Välkommen till mig! Roligt att du tycker om vårt hem - det värmer mitt hjärta! Sen boken...så fin och luktar så lite gott!Kram!
Maria (Mariakoden):
Sover du än??????? eller dundrar du på vid datorn??
Kram!

2007-04-14 @ 21:29:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken härlig skål!!
Jag tycker om din blogg!

2007-04-15 @ 08:36:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Movieja

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2009-09-25 @ 10:41:45
URL: http://movieja.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback