Granen står så guldig och grann i stugan..

Hej alla bloggvänner! Känner mig mycket bättre idag och det är tack vare alla era hälsningar och krya-på-dig kramar!! Tusen tack till er alla!

Nu är sista julklapparna inhandlade och jag har ägnat en bra stund till att slå in klapparna i fina paket, något som jag tycker är jätteroligt!  Frossar i alla fina julpapper och snören.. och försöker göra högst personliga paket!:D

Kvällen har tillbringats i sällskap med julgranen som nu står grann och fin i "stugan". Numera är det guldkulor och  några änglar i granen, åsså guldglitter. Men vackrast av alla "pollorna" (som vi säger här i Piteå) är Tyra. Hon döptes till Tyra av min mamma och hennes syskon när de var små för att en granne till dem hade en regnrock som var lila och vit randig - precis som Tyra. Som ni förstår så är hon rätt gammal och lite sliten men hon har ändå hedersplatsen i granen och när hon plockas undan så är det i en speciell box som är vadderad så att hon inte ska gå sönder - skör som den gamla dam hon är.....
image630
Två nya runda goa tomtar har också flyttat in hos oss  i veckan. Så låt mig presentera...

image631
Visst är de för goa! Påminner lite om maken och mig...  :D
Imorgon (eller rättare sagt idag) kommer syrrorna med familjer på glögg-och-pepparkakseftermiddag Ser verkligen fram emot det! Har någon vän eller granne vägarna förbi så är de välkommna in de också. Så det är nog bäst att jag kommer mig i säng snart, hade tänkt hinna ut och kolla på något snyggt att ha på mig på julafton som inte är svart! Tror tyvärr inte att jag kommer att lyckas särskilt bra - men kolla kan man ju göra ialla fall!
Ha en bra lördag - snart kommer tomten!
KRAM!

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Karin/Theasrum

Hej där. Så skönt att du känner dig bättre, skulle allt skickat en krya på dig hälsning tidigare men har liksom inte hunnit. Får skylla 24 dec för det =).
Härligt med gran, ídag åker vår på plats.

Ha en supermysig helg, vi hörs! KRAM

Postat av: Ulla

Jag var i stan i veckan och skulle hitta något att ha på mig under helgerna och det blev svart. Som vänligt, även för mig. Lycka till med din ambition. Men svart är snyggt. Och klassiskt. Ha en go lördag!

2007-12-22 @ 06:56:54
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Grannen

Ha en bra Lördag, "det låter gott med glögg o pepparkakor" grannen kanske tittar in

2007-12-22 @ 10:05:06
Postat av: EVA

Mysigt med glöggfest...tror jag ska sprätta en årets ikväll !
*
Här kokar skinkan och rostbiffen är i ugnen och potatisen ska snart på spisen också...och imorrn blir det julgröt då Cissi kommer för att stanna till julafton !
**
Hoppas Ni får en underbart härligt GOD JUL med barn och barnbarn och god mat och massor med fina paket vännen !
***
JÄTTE-JUL-KRAAAMAR från EVA !!!

2007-12-22 @ 10:26:21
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: MO

Underbara små tjockistomtar....Härligt med mysbelysning från granen, men de är inte lätta att fota..har haft ett himla sjå med det. Önskar dig o din familj en riktigt GOD JUL, kramar

2007-12-22 @ 17:07:21
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jätte fint, som vanligt!
Vad härligt det är med något som vårdas så ömt som er Tyra! Som jag skrivit förut så gillar jag det gamla, med en massa minnen allra bäst.
Men för att bli gammal måste man ju vara ny någon gång - precis som de go´a Mary och Sture. De är jätte charmiga.

2007-12-22 @ 21:46:19
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback