På fredag kommer "Lillan" hem....

När vår yngsta dotter flyttade i höstas bestämde vi oss för att fixa hennes rum och göra det till Gästrum men ändå försöka behålla det som "Lillans". Det känns viktigt att hon känner sig hemma - när hon kommer hem (konstig mening). Så min händig make la in ett nytt golv och jag målade och satt  upp tapeter.  Jag var lite misstänksam mot den grå färgen på väggen först men måste erkänna att den blev riktigt fin och så matchar den tapeten så bra (eller tvärt om)...fast det var ju meningen,,
Rummet är inte riktigt klart ännu - det behövs lite tavlor på väggarna så jag visar bara det som är klart...

Gästrum stol/säng

Det vackra fårskinnet som ligger på sängen köpte jag av en lokal fåruppfödare för några år sedan.

Gästrum säng

Krukorna i fönstret är från Cult Design och vasen hittade jag på Hemtex.

Gästrum fönster

Min lilla arbetshörna har jag också här inne men det får jag visa en annan gång när jag har stökat undan några "projekt" som ligger och väntar på att färdigställas. Ska göra det snart!

Nu längtar jag till fredag då rummet blir bebott igen...

Ska snart iväg på och träffa mina systrar och min mor - kommer och hälsar på hos er senare ikväll!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad fint och Nerium-krukor har ni i fönstret. Mycket snyggt! Det är så roligt att se Cult Designs krukor i hemmamiljö!!

Postat av: Frida

Åh vad fint och Nerium-krukor har ni i fönstret. Mycket snyggt! Det är så roligt att se Cult Designs krukor i hemmamiljö!!

2007-02-28 @ 16:55:27
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Liza

Till Frida:
Det finns mycket mer av Cult Design hemma hos mig.. gillar det stilrena och är lätt att kombinera med annat..

2007-02-28 @ 17:23:23
Postat av: Kix

Va fint det blev - stilrent och snyggt. Va skönt med ett eget arbetsrum!

2007-02-28 @ 19:38:05
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Mellandottern

Ja,det är otroligt fint. Sen tycker jag det är positivt att det finns en fläck hos er som inte är välstädad ;) Kram!

2007-02-28 @ 20:08:40
Postat av: EVA

Oj så himla snyggt ! Förstår att hon kommer att trivas bra där...och så Cult...dessa underbara krukor och annat vackert !!!

KRAM Eva

2007-02-28 @ 22:19:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lillan

Frida, vad menar du med att det är en fläck som inte är städad?? Haha, jag vet nog! Japp, lillan kommer hem! Och tidigare än väntat :P

2007-03-01 @ 14:03:14
URL: http://emmabogren.blogg.se
Postat av: Thea

Jättefint och mysigt. Och snaaart är det ju fredag!!!

2007-03-01 @ 16:46:45
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Karolina

Hej hej
Här kommer en liten hälsning från flickan i södern.. Vad fint du/ni har det! Säg bara till om du vill komma hit å fixa till lite.. =)

2007-03-01 @ 19:14:33
Postat av: Karolina

Hej hej
Här kommer en liten hälsning från flickan i södern.. Vad fint du/ni har det! Säg bara till om du vill komma hit å fixa till lite.. =)

2007-03-01 @ 19:22:05
Postat av: art[e]fact

Vilket fint rum! Jättevackert har ni fixat det! :) Hoppas att ni får en bra helg tillsammans med "Lillan" :)

Ps. Vilken fin blogg du har, kikar in igen! Ds

2007-03-02 @ 10:44:50
URL: http://artefact.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback