Piteå Summergames... alltid lika roligt...

image359
PITEÅ SUMMER GAMES 29 Juni - 1 Juli 2007
Årets turnering lockar 693 lag från 11 nationer. Dessa är Argentina, Brasilien, Estland, Finland, Mexico, Lettland, Nederländerna, Norge, Ryssland, Sverige och Ukraina. Vi välkomnar två nya Summer Games-nationer; Mexico och Nederländerna!

Som de flesta av er vet så är jag och hela min familj engagerade i Piteå Summergames denna helg!
Ja, flera av familjemedlemmarna har varit igång flera veckor.... Jag tillhör det glada gäng som jobbar i Huvudinformationen!  Att vara med där som aktivt jobbande är så stimulerande och engagerande så  att trots att mina flickor är för gamla för att spela fotboll i PSG har jag (och dom) valt att fortsätta och jobba. Käre maken är ordförande och liksom äldsta dottern aktivt jobbande året runt! Yngsta dottern har ansvaret för alla guider och mellandottan liksom jag huvudinfo-jobbande! Iår är det mitt fjärde år på samma ställe men före det har jag sålt godis/frukt i kiosker, flippat hamburgare, städat, varit i matservering, kokat kaffe mm...

image360Hela turneringen är smått otrolig - så många aktiva, ledare, föräldrar, far-mor-föräldrar, mostrar/fastar, kusiner..... alla frivilliga som gör sina pass och alla är glada och otroligt trevliga!!

Paraden genom Piteås gator är så rörande. Redan vid sex-tiden igår kväll satt flera äldre på sina favoritställen för att se till att få de bästa platserna - paraden startar 20.15 - det tycker jag är läckert!!!!!
När sedan deltagarna kom med dansande, sjungande, hoppande och studsande på gatorna då kom tårarna! Jag beskådade det hela från fönster och balkong och blev så rörd att jag glömde ta ett enda kort fast jag hade kameran i handen!!! (känns lite pinsamt när man är en blogger)!*rodnar lätt*

Jag har nu gjort mitt sista pass för detta år - kanske - om någon blir sjuk eller det blir för mycket att göra för att hinna med, ringer mina kompisar ut mig (vi har ständig jour). Nu blir aldrig någon sjuk - undrar om det beror på att vi har så roligt????
Kommer nog att strosa runt och titta på någon match imorgon - och sedan (sent imorgon kväll) drar vi ut i stugan för att ladda batterierna efter helgen. . Ingen av oss har sovit mer än 4-5 timmar i stäck sedan onsdag så vi är rätt "möra" just nu. Huvudsaken är att humöret är på topp!! och det är det!!!!

En sak till som varje år är lika otrolig är att klockan fem imorgon känns det som att hela Piteå töms på folk! Klockan fyra är det fullt ös sedan är det tomt på en enda gång??!!  Fattar inte hur det går till???

OPPS! LÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT INLÄGG!!! och KATASTROF = utan kaffe!!!!!!!!! Ska "springa" ner till affären genast!!!!!!!!!!!!

Skickar en extra KRAM till 
Eva som jag träffad IRL i torsdags - två timmars oavbrutet prat! SUPERROLIGT! Det ska vi göra om snart!!
Kram!
Liza

Foto och text © Liza

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kan meddela efter ett besök i Luleå idag att alla människor ÄR i Piteå, inte en enda är i Luleå, precis som det brukar på sommaren alltså! Piteå rules!

Postat av: Liza

Lisa: Skönt då fick du ha affärerna för dig själv!! *ler* Blev det många inköp????
Kram!

2007-06-30 @ 20:05:01
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Du har då sannerligen "blick" och känsla för inredning. Allt är så himla snyggt!
Det där att fortsätta vara aktiv även när barnen "vuxit ur" deltagarkostymen är toppen!!!

2007-06-30 @ 21:13:17
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Vicke

Verkar verkligen vara en riktig folkfest Piteå Summergames. Tyvärr har jag aldrig fått uppleva den IRL innan killarna slutade med fotbollen.
En stor eloge till alla er som jobbar en massa för att se till att en så bra turnering genomförs!
Kram

2007-06-30 @ 21:15:16
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Thea

Hinner bara kika in som hastigast, får läsa imorgon =). Ville bara säga att det finns en utmaning hos mig till dig.

2007-06-30 @ 21:45:54
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Lilla My

Jag hann aldrig till huvudinformationen för att presentera mig.Vilket kanonjobb ni gör.Kram

2007-06-30 @ 23:14:34
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Malinbayard: Tack! Det värmer mitt hjärta att du gillar min blogg! Att fortsätta jobba fast barnen inte längre spelar är jätte-kul! Har gott om tid!
Kram!
Vicke: Va´synd! Det är en upplevelse att vara delaktig i cupen! Synd bara att det är sista dagen imorgon!
Kram!
Thea: Utmaningen antagen!
Kram!

2007-06-30 @ 23:15:43
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Helen

Låter kul att vara engagerade hela familjen och brinna för samma sak. Tack för svar. Var snyggt:) Ha de!

2007-07-01 @ 08:14:44
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Liza

Lilla MY: Vad synd att du inte hann förbi, hade varit kul att träffa dig! Hoppas det har gått bra för laget och att ni framför allt har haft roligt!!
Kram!
Helen: Det är kul att vi är där hela familjen (det är där vi träffas under denna helg)!
Kram!

2007-07-01 @ 11:59:47
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Tonygabrielle

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2008-11-13 @ 08:27:27
URL: http://tonygabrielle.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback