Ägg...

11 september  2001 befann jag mig i Göteborg på utbildning.  En av mina kamrater och jag fick en stund över innan flygtaxin skulle hämta oss för avfärd till Landvetter, så vi gick till en, just det, INREDNINGSBUTIK. Kommer inte ihåg vad den hette men låg i "magasin" och var väldigt mysig.
Nåväl, vi strosade omkring där (var just då enda kunderna) och jag tog upp två keramikägg och min kompis gjorde likadant. Då hörde vi butiksbiträdet skrika till "ett plan  har kört in i det andra tornet, det körde rakt in"...... då hade vi ingen aning om vad som hänt innan, med fick det berättat av den chockade expediten.
Vi visste båda då att vi måste köpa äggen, konstigt kanske, men det kändes så.. 2 byggnade, 2 plan, 2 ettor... Vi betalade och sprang tillbaka till hotellet - satt sedan och såg bilderna spelas upp gång på gång på TV:n i hotellfoajen. Det var inte så roligt att flyga den dagen, kändes ganska otäckt, men allt gick bra!

De två äggen är inte bara framme till påsk utan kommer fram då och då. De ger mig inget obehag, trots den tragiska händelsen den dagen de köptes utan de är kära "påminnare" om att allt kan hända!
Nu har de vilat sig i ett skåp en tid och igår fick de komma ut i ljuset igen, det är ju trots allt påsk snart.

P?sk

Jag har två favoritägg till som vi köpte på Pentik till påsk för något år sedan, de är så söta i mitt köksfönster:

P?sk

Vill med detta önska er en skön - lång - helg!
Kram

Kommentarer
Postat av: EVA

Väldig vackra ägg !
Jag var med mina jobbarkompisar från Posten på resa på Cypern den 11 sept. Satt vid poolen första dagen och hörde på en radio att nånting hände i NY. Vi rusade alla ner på rummen och såg det andra planet krascha i direktsändning från nån av den amerikanska kanalerna.
Kändes inte kul att då vara så nära Mellanöstern och ha familjen hemma. Men det gick ju bra fast det tog lång tid då vi skulle åka hem med alla nya kontroller som snabbt infördes.
Ha en fin fredagskväll och JÄTTEKRAM !!!
EVA

Postat av: AnCa

Fina ägg!!! JAg tror minsann att jag ska plocka fram lite påskpynt nu till helgen...

HA en skön helg!

2007-03-16 @ 16:20:56
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Lilla My

Vilken tur att ni flög i Sverige.Trevlig helg.

2007-03-16 @ 18:53:43
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Maria

Är det påsk snart???
Jag är totalt förvirrad av "högtiderna".
Mina vänner måste säga till mig att NU SKA DU TA FRAM JULPYNTET!!
Vilka fina ägg från pentik..ja de andra åx...
I love Pentik!!!
Trevlig helg! Hade tänkt vila fr bloggen men det gåååår inte....
Kram!!

2007-03-16 @ 19:41:05
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Maria

Ps...Ta paus fr bloggen bara nu i helgen alltså....

2007-03-16 @ 19:41:36
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Liza

Eva:Jag tror att alla vet var de befann sig denna "skrämmande" dag. Tur ni tog er hem oskadda! JÄTTEKRAM till dig också!!!!
Maria: Ja, Pentik har så läckra saker - hela affären är så mysig. Vill du jag ska påminna dig nästa vecka om att det snart är påsk!! (Skojar bara)
Har nog för mycket i helgen för att hinna blogga men vet inte om jag kan avstå heller, och du får inte avstå mer än i helgen - kan få abstinens annars! Kram på dig och ha en skön helg!
Lilla My: Jo, men det pirrade i magen när det stod k-pistbeväpnade vakter när vi bytte plan på Arlanda.
Länkar till dig också, OK? Ha en fortsatt skön helg! Kram

2007-03-16 @ 23:18:01
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Carola

Vilka fina ägg. Kan förstå att det är dina favoritägg.

2007-03-16 @ 23:27:39
URL: http://carolangel.blogg.se
Postat av: Thea

Kan det vara påsk snart tro :) jag har oxå ägg hos mig idag!

Ha en härlig lördag, hoppas ni har lika fint väder som vi!

Kram

2007-03-17 @ 08:37:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Kix

Ja, jag var också i en butik den dagen. Radion var på men ingen verkade tro på det som sas av reportern för ingen reagerade. I nästa affär hade de en teve som alla stod som klistrade framför. Usch det var otäckt och det tog ett tag att smälta allt. Jag hade precis kommit hem efter en årsvistelse i USA och och började såklart kolla upp om nån av mina vänner var på resande fot...
Äggen är jättefina och är nåt som jag skulle kunna tänka mig som påskpynt. Oftast är påskpyntet så kitchigt och grälligt... De senaste åren har jag inte var hemma under påsk vilket har resulterat i att jag knappt har nåt pynt. Jag får väl pynta med godisskålar i år i stället! :-)

2007-03-17 @ 09:30:36
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: cleo

Jag gillar de två översta äggen jättemycket! Vackra!

2007-03-18 @ 13:15:08
URL: http://cleopethra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback