Känns som vår..

Idag är det riktigr fint vårväder. Det är nästan så att vårkänslorna börja komma så smått. Jag blir ju alltid gladare av ljuset.
Jag blir glad även av tända ljus:

hallen

Det här ljuset med tillhörande ljusfat (sia) fick jag av min mellandotter för någon dag sedan. Passar så bra till IKEA-vaserna.  Ljuset doftar ljuvligt - alltså inte för mycket.. då får jag nästäppa.

Så ikväll ska jag tända mitt ljus och börja planera för kommande mys ute i stugan..
Bilden nedan är från sommarens projekt, att göra något annorlunda kring granstubben. Här stod tidigare en gigantisk gran som var stor som de man brukar se på offentliga platser. Behöver jag säga att den åt upp allt ljus!
Jag har skalat av nästan all bark (där fanns det smådjur), ryser, och sedan grävt ur för planteringsjorden. Behöver jag säga att jag hittade en och annan sten... och att jag sparar på alla... har nog varit en sten i mitt tidigare liv.

Stugan tr?dg?rd

Planerna för sommaren är att bygga odlingslådor kring altanen och sätta buskar och blommor i dem. Det ska bli riktigt spännande. Förhoppningen är att maken bygger och jag planerar och planterar.  Vi har bara haft stugan i två somrar så egentligen har vi hunnit med rätt mycket på kort tid...

Önskar er alla en härlig fortsättning på dagen!
Kram

Kommentarer
Postat av: Mellandottern

Haha! Sten i ditt förra liv? Ja kanske är det så...Däremot tror jag du var dammvippa i ditt förr förra liv ;-) Puss!

2007-03-15 @ 18:39:46
Postat av: Karolina

Vad vackert ni har det på stugan.. Blev bara lite förvirrad, har ni köpt en ny stuga? Du får gärna kommer ner till mej och pyssla lite när du vill.. =)

Postat av: EVA

Synd att du kapat bort hela trädet, annars så hade du kunnat prata med min gubbe om en liten motorsågsskulptur...en liten tomte eller en fågel eller nåt...
Vad har du för läckert bakom vaserna ???

KRAM EVA

2007-03-15 @ 22:17:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Liza

Eva:
En tygtavla - gjord av tyg från Jysk Bäddlager..
Mellandottern:
Du vet ju att jag är allergisk mot damm.. så jag var nog en sten iaf.
Kram och ha en underbar fredag!

2007-03-15 @ 23:56:59
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Vad spännande med plannering! :)

2007-03-16 @ 10:18:52
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Lilla My

Spännade att se när det växer.Jag gillar din blogg och har länkat till dig.Hoppas det är okej?

2007-03-16 @ 11:02:55
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Liza

artefact: Yes! det är jättekul att planera inför sommarens små projekt. Svårt att hitta växter som inte hararna äter upp och älgarna!
Lilla My: Det är helt ok! Lägger in dig i min länklista också så snart jag hinner!
Kram på er!

2007-03-16 @ 23:10:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Anonym

Härligt med det gröna!

2007-03-18 @ 13:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback