Jag står ut men inte länge till...

Såg en utmaning hos bloggvännen  thea som jag inte kunde motstå! Tre "usch-objekt" i mitt hem som jag undrar varför de överhuvudtaget hamnade hos mig! Gick ganska lätt.. men tro mig det finns några till.... 

Först och främst vårt höga tråkiga vitrinskåp som står i vårt vardagsrum. Tycker inte om färgen (körsbärsträ). Har funderat på att måla det vitt, eftersom det är praktiskt (gömmer vår stereoanläggning, Cd-skivor och gamla kassettband....  samt en del vackra saker innanför glasdörrarna. Men det lär ju inte bli lägre för att jag målar det ??? Eller vad tror ni????
image281  image281 image281

Ett hööööööögt skåååååååp....

image282Bordet i samma material är känns det likadant med - har inte så mycket med formen att göra, men är så spyless på färgen. Vi har varit och tittat på olika möbelaffärer men inte hittat det optimala bordet ännu. Det konstiga är att när jag köpte dessa två möbler (inhandlades vid samma tillfälle för minst  elva år sedan) var jag så strålande glad över dem.Den tillhörande TV-bänken är tack och lov sålt!!!


image282image282







 

Ett trött bord.......

Databordet/datahörnan/blogghörnan !! Behöver jag överhuvud taget säga något ... trist...trist.... trist!! Vill inte ha kvar. Det värsta är att vi har ett till som står i gästrummet (dock utan dator) den hyser min symaskin... inte roligare det bordet...
När jag lika är igång - gillar inte vår gamla dator heller!!!!!

image283
 
Nu kom ♥gubben♥ hem - när han såg detta var han rädd att jag skulle skriva att jag var less på honom också!!Lugnade honom med att det skulle aldrig falla mig in - honom vill jag ha kvar trots att han i detta sammanhang har hängt med hur länge som helst.. Om jag inte visste att han läser min blogg skulle jag nog ge honom etiketten antik.  OBS! sagt med ♥! *ler inställsamt!*
Om någon fler vill haka på denna alldelse frivilliga utmaning gör det!!! Den är rolig - när man får se vad andra inte tycker om hemma hos sig.. jag menar vi visar ju oftast upp det vi verkligen tycker om! Nu blev det tvärs om!
Skön onsdageftermiddag!
Kram!
Alla foton privata!!!!


Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

*skrattar så jag gråter* Jo, antik är bara förnamnet :P Har precis läst Theas inlägg, så jag kommer att haka på vart det lider. Ska bara ta mig tid först! Kram!

Postat av: EVA

Jaa det finns några såna objekt här hemma...kanske dags att fota eländet !
Nu här begravningen över...himla skönt, för det är jobbigt att se andra lida speciellt Ediths kompis...usch, usch.
KRAM EVA

2007-05-30 @ 15:42:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: MO

Jag tror att både skåpet och bordet hade blivit kanon.....i vitt. Datorhörnan ser ut som datorhörnor ser ut mest, svårt att få det att se mysigt ut, men det är ju praktiskt att ha allt på samma ställe. Tur att gubben fortfarande håller måttet, hihi. Ha en fin kväll, kram Maria

2007-05-30 @ 16:44:22
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lisa

Ha ha, har inte alla hem såna gräsliga saker som man bara vill bli av med? Jag sålde vår enorma tvbänk i ek i helgen..hu vad ful den var(dock älskad och dyrköpt på Bloms för mindre än tio år sen:) har istället köpt en gammal skåp i teak och ek, sååå fin, liten och nätt*nöjd*..om du hatar skåpet så mycket prova måla det! Blir det riktigt fult får du väl slänga det och köpa ett nytt? För egen del är det inte bara databordet som behöver kastas bort, vi står inför en JÄTTErenovering med öppnande av vägg och totalt nya möbler och..och..ja det tar aldrig slut*s* så vad jag vill säja med detta långa babbel inlägg var att du inte ska vara lessen, det finns de som har det värre(typ jag då;) *goaste kramarna får du*

2007-05-30 @ 21:32:54
Postat av: Liza

Frida: Antikrundan nästa... skojar bara man ska vara rädd om antikviteter - de bara stiger i värde!!
KRAM!
Eva: Ja, det är så svårt att se andra vara ledsna.. Har lite "gruvis" inför fredagen.
KRAM!
MO: Hmm, får kanske prova måla skåpet vitt.. bordet ska däremot bort hur som helst. KRAM!
Lisa: Säger bara Tack och lov att Blocket finns. Ni verkar ha en kul och jobbig tid framför er.. perfekt tid att börja blogga!! Du säger väl till när det är dax?? KRAMIS!

2007-05-30 @ 22:12:28
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Barbro

Åh, du skulle se mitt arbets/data rum... alla möbler vi inte vet var vi ska ställa hamnar där. Bra att ha liksom.... fyllda med prylar vi inte behöver men inte har kommit oss för att kasta eller lagerföra på vinden... men nu är vi på G. Min man och jag är överens... nu ska det bli bättre funktion där. Ett Ikea besök hägrar... Jag ska anta din utmaning och visa bilder snart...tre hatobjekt är inga problem... Kanske jag också skulle hitta "problemområden" i trädgården.... kramar

2007-05-30 @ 23:03:08
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Vicke

*fniss* Stackars gubben som blev nervös över att hamna med på detta inlägg;)
Ganska kul utmaning kanske man skulle haka på!

2007-05-30 @ 23:24:31
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Thea

Kul att du också ville blotta dig =).
Jag tror också att skåpet och bordet skulle vara snyggt i vitt eller något ljust.
Kram

2007-05-30 @ 23:26:13
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Kix

Alla har vi nog våra usch-saker. Men det är väl tur att vi har lite projekt att ta tag i? Vore tråkigt utan inredningsprojekt... :-)

2007-05-31 @ 00:20:49
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Lisa

japp, meddelar när det närmar sej, men det är nog en månad bort skulle jag tro...kramar tillbaka(och jag har inte sömnproblem, jag börjar jobba om inte allt för länge och den rackarns hunden ska "vallas" först*s*)

2007-05-31 @ 04:30:05
Postat av: Vildängel

Vår smak och stil förändras ju hela tiden så det är inte så konstigt alls att du inte gillar den färgen 11 år senare. Måla på säger jag - det kan ju inte bli sämre iaf om det är så uschigt i det här läget. :)

2007-05-31 @ 13:58:55
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Anna

Formen på bordet är verkligen jättevackert. Om du målar om bordet, tror jag du kan ha det i ytterligare många år.

2007-06-01 @ 19:59:08
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Vit målarfärg kan väcka ALLA trötta möbler till liv. Fram med penseln bara - det är absolut inget fel på fomen på möblerna. Bordet är ju hel fint. Ha´de.

2007-06-05 @ 00:35:33
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback