Min mammas jul....

Nu är jag tillbaka efter helg med barndop och julpyntning...  Jag vet att jag varit en usel bloggkompis sista veckan - men lovar nu bot och bättring!!!!! Har faktiskt hälsat på hos er men det har blivit tunt med kommentarer, lovar bättring även där!!!

Jag har inte pyntat hemma ännu utan hos min kära mamma. Hon bor på ett "äldreboende" på grund av att hon har sjukdomen MS och behöver en rätt mycket hjälp med det vardagliga.  Under ett år läser hon minst 150 böcker, löser korsord, ser på TV och vet mer om vad som händer i världen och här hemma än jag vet, honär så otroligt allmänbildad. Mamma är också mycket intresserad av vad hon har på sig och hur hon har det omkring sig..  och idag var det dax för årets julpyntning hos henne.  Tänkte att det kunde vara roligt för er att se hur hennes jul ser ut...

image599
Tomten som spanar i fönstret är en av mina personliga favoriter, påminner om min pappa......
Tomtarna i korgen gjorde mamma medan hon ännu kunde hålla i sticknålarna.....
Skåpet nedan gjorde min pappa och här samlade vi alla småtomtar iår.
image600
 Adventsljusstaken köpte mor och far någon gång på 50-talet  den är i smide och glas och trätomtarna snickrade pappa till och mamma målade.. (ledsen för den usla bilden men vill ändå visa den.....)
image601
Vi har haft en jätterolig dag min mor och jag då många idéer poppar upp och måste provas. Vi har också hunnit med att fika och surra massor...........
image603
Så, nu har ni fått en liten glimt av hur min mamma har det i jul..  Vet att hon längtar efter att se inlägget nästa gång hon besöker  mig..
Ha nu en skön måndag!
KRAM!
Text och bilder: © Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint din mamma har det med alla tomtar. Jag tycker också om tomtar och när barnen var mindre önskade jag mig alltid en tomte i julklapp.
Roligt att du är på G igen men det låter som om du har dåligt samvete när du är borta ett tag och det tycker jag INTE att du ska ha. Det här ska vara roligt:)

Postat av: Ä'lstdotra'

Hä vart fint hädden! Tack för igår!

2007-11-25 @ 20:05:17
Postat av: MO

Många fina tomtar din mamma har, o vilken tur att hon har en sådan snäll dotter som kommer o hjälper henne pynta. Kul för dig att plocka fram det gamla julpyntet, du måste ju ha minnen av alla sakerna. Hoppas hon trivs bra, man hör ju sådana skräckhistorier ibland om äldre som inte blir behandlade som de bör, kramar

2007-11-25 @ 21:46:42
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Eva

Åhhh så fint det blev hos mor din ! Och vilken tur hon har som kan få hjälp av dig ! Det är inte alla mammor som får det...
Roligt med gammalt pynt och alla minnen de medför...
Min mamma gav bort nästan allt julpynt för några år sen och det används varje år och minnen poppar upp när man pyntar !
*
KRAM EVA

2007-11-25 @ 22:12:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Zassi

Åh men vad mysigt :) Vad roligt att du åker dit och pyntar tillsammans med henne! Alldeles säkert uppskattat :)
Jättefina och MÅNGA tomtar! Kramiz

2007-11-26 @ 15:15:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Karin/Theasrum

Åh, längtar till jul ännu mer nu när jag ser allt pynt. Så långt har vi inte kommit hos oss ännu =).

Imponerande att läsa så många böcker per år! Kul.

2007-11-26 @ 16:44:43
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: mellansystern

Oj vad fint du gjort hos mamma.

2007-11-26 @ 18:19:51
Postat av: Jenny

Vad härligt att få hjälpa sin mamma att pynta lite och göra jul :) Det är verkligen viktigt och underbart! Ha en riktigt bra vecka! Stor KRAM

2007-11-26 @ 20:11:26
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

hallå....Vilken duktig dotter din mamma har=)
=)
Hoppas allt e bra!!!
Kram, kram!

2007-11-26 @ 21:35:12
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Saga

Sicken liten tomtenissa hon måste vara, din käre mor! Så glad hon kan vara som har en så hjälpsam dotter som dig. Jag tror nog att du placerar ut de juliga små tingen med omsorg, om jag känner dig rätt. Och det känns ju som att jag gör det - känner dig! :)

Kram och tack för julkänslan du gav mig i detta inlägg!

2007-11-26 @ 22:50:35
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Evasleva

Vad fint din mamma fått det!

2007-11-27 @ 07:25:43
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Steinarsigrun

Hello, This site is a brilliant idea!

2009-05-13 @ 08:21:25
URL: http://steinarsigrun.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback