Tisdag och det är kallt...

Jag fick som jag ville  - inget rackarns tö-väder så långt ögat når!! -15 grader och snön gnistrar.. *me like*

Har väl inte så mycket att berätta idag. Har varit i Luleå på utbildning med ett namn som är så långt att det inte går att skriva ut määäään... det handlar om processinriktat arbete..... bara så att ni inte ligger vakna i natt och undrar!! :D

Orkade inte baka när jag kom hem  - har för ont! Så det blir "Äntligen hemma" liggande på soffan mumsande på praliner med en rykande varm kaffemugg i handen i stället... nej, jag har inga praliner.. tyvärr!

Har en fundering kring det här med bokhandel - de har ju inga böcker numera?? Var in i dag och skulle köpa böcker till småbarnen (julklappar från min mamma)  och eftersom Alfons Åberg fortfarande äger mitt hjärta så stod de högt upp på önskelistan. Fick veta att de inte har Alfons-böcker hemma... man måste beställa???!! Det var BÄTTRE FÖRR!! Då kunde man köpa böckerna direkt. Risken är stor att något av nät-företagen får min beställning.... jag menar ska de beställas kan jag ju göra det själv.. utan mellanhänder.

Tävling pågår hos
livetibyn.blogg.se kika gärna in för att tävla men också för att besöka hennes jättemysiga blogg. Där finns massor av inspiration att hämta..... Du kan vinna jättesöta pepparkaksformar... hus och hjärta.. vinsten hinner du få före jul och den pågår till på lördag...


Nu är det dags att slå på tv:n och ta det lugnt en stund. Någon julklapp ska jag faktiskt också slå in. Det är bland det roligaste jag vet... att göra fina paket..


Det är mycket vitt hos oss i år.. vilsamt och mysigt....


Ha en fortsatt skön kväll och en underbar onsdag!
KRAAAAAAAAAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Jag tror de har Alfonsböcker på Barnens Hus om jag inte har helt fel.Om du vill slippa beställa alltså.

Kram!

Postat av: m a r i a k o d e n

hallå!

Det känns verkligen trist att säga det jag kommer att berätta nu.

Men, adlibris.se= Bäst! Jag handlar ALLA böcker där! Gratis frakt å halva priset jämfört med barnens hus å bokia! Trist...jag är rädd att vår bokhandel kommer att dö ut....

Men om man beställer på bokia i piteå så får man ju vänta några dagar....å på adlibris tar det bara någon dag så ligger de i brevlådan!

Har beställt från dom i flera år å det har aldrig felat! SÅ jag rek. dom!!!!



Ha en skön kväll, trots att du inte har nga praliner...

;)



Kram!

2008-12-09 @ 20:31:16
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Anna B

Likey likey Gandalf! Kram Anna

2008-12-09 @ 20:31:52
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: EVA

Jaa bokhandeln är verkligen ingen bokhandel längre...men kolla på Åhléns ! De har himla stort utbud av böcker !

Eller så bokia.se eller adlibris...tror det har gratis frakt nu !



Och usch så kallt det är ! Har eldat i kakelugnen och järnspisen hela dagen och nu är det väldigt varmt och gosigt här inne...



***

KRAAAM EVA



PS ! Vi börjar bli liiite friskare :) !

2008-12-09 @ 22:14:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack Laiza!! Jag blir så imponerad av din energi. Den känns fast du ligger på soffen. Jag rör mig mellan jobbet, pysslet och maten - ungefär:p Det blir så när leverans av kort blir så här sent före skickautdatum, då är det alltid andra som ser korten och vill beställa. Jag får alltså skylla mig själv. Är det bra med E + A + F? Mina är i alla fall i den ordningen.

kramaria

2008-12-09 @ 23:03:37
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag ska bara!!!

Skojar! ;)

Underbare Alfons, fy skäms att han inte finns som standard i bokhandeln.

2008-12-10 @ 19:23:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad kul att du vill vara med och tävla. Lycka till!!



Jag tror att vitt blir bara större och större när det gäller julpyntet. Det är jättefint, jag kör på vitt och svar, med någon röd accent.



~Livet i byn

2008-12-11 @ 18:28:48
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Åhlens har Alfonsböckerna i allafall.

Men andra böcker och dvd(boxar tex) brukar jag köpa på www.cdon.com , det är mycket billigare!! Billig frakt, och man har paketet max två dar efter. Ofta redan dagen därpå, de är jättebra.

Tex så kostar "Sex and the city"-boxen 599:- på cdon, och 899:- på andra affärer (tex åhlens).

Good luck!

2008-12-11 @ 21:18:11
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Jo jag träffas gärna......kul att surra!!!

=)

Det är det bästa som finns.....



Ser här ovanför att ngn tipsar om cdon.com. Måste säga att jag beställde en sex and the city box av dom å dagen efter låg den i brevlådan!

heelt otrooligt!



ha det bra i helgen!



kram!

2008-12-12 @ 07:25:55
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin/Theas rum

Äntligen fredag!!!



Trevlig helg Liza!

2008-12-12 @ 09:29:08
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: NUmber nine on Melon Lane

En sån där tomte skulle jag vilja ha. Jättefin. Trevlig helg.

2008-12-12 @ 09:47:06
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej vännen! Kändes konstigt att inte få träffas och sjunga loss i går...men jag har legat däckad i flunsan så det var väl lika bra...nu är jag på gång med tapeter, känns bra att titta in hos dig och bli inspirerad! Sååå mycket jul jag får av din blogg:-) Tack och kram

2008-12-12 @ 10:04:50
Postat av: tina

Hej där!!kikar in och önskar dej en fin helg!



Vad fina vita saker du visar...gillar!



kram på dej/tina

2008-12-12 @ 16:22:49
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: MO

Fubbigt (=fuskigt) att ni har mitt drömväder...Kallt o snö, kan inte bli bättre i Decembermånad...Visst här har det snöat, men sen slaskar det, så trist.

Så fint med alla vita julsaker, o gillar dina fina stjärnor, speciellt pappstjärnor ger så himla mysigt sken.

Dåligt att de inte har böcker hemma, fast här i byn har vi inte ens en bokhandel, fast å andra sidan tror jag maxi har alfonsböcker, ja de har rätt många böcker faktiskt.

Ska du kolla idol ikväll? Jag hejjar på Kevin, vilket energiknippe, fast Alice är oxå jättebra, kramar på dig

ps, kul att du är med i utlottningen, lycka till

2008-12-12 @ 19:42:59
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback