Melodifestivalen....

Hej alla i cyberspace!
Gårdagen tillbringades i stort sett inomhus... vi har städat de sista garderoberna! Nu är de så välorganiserade och fina att dörrarna egentligen inte behövs längre!! *Skojar bara*
Nackkuddarna blir inte som jag tänkt så imorgon ska jag gå till tygaffären och köpa tyg (samma som sängaveln) om det nu finns kvar.. tror att det blir snyggast så!!

På kvällen var det ännu en delfinal av melodifestivalen, så vi laddade upp med godis, god choklad och ett glas rött... Vet inte vad jag tycker om spektaklet, BWO:s låt var ungefär som jag förväntat mig, sångaren sjunger ialla fall rent, villket man inte kan säga om de tre unga tjejerna. Frida var en ny bekantsskap och OK! Operastycket är läckert men om det går hem i dessa sammanhang vet jag inte.
Det som jag inte förstår är att så många "surar" när de sjunger - det är väl ändå ett krav man kan ställa på dem som ska medverka att de sjunger rent??? Eller spelar det inte längre någon roll hur det låter??? Är det viktigare hur man ser ut???

Snart ska jag åka iväg till min mamma och byta gardiner och stöka lite... helt klart dags för en förändring! Förstår att mamma vill ha lite nytt att titta på då hon tillbringar nästan all tid i sin lägenhet. Så snart damstafetten är klar åker jag iväg. Sedan blir det ett snabbt besök hos mellansyster som är nyopererad och där ska jag lämna boken: PS. jag älskar dig , som jag sträckläste i måndags! Tack för tipset
Mariakoden!!!!  Boken är kanonbra!!!

image707

Imorgon kommer ett långt inlägg hos mig.... hoppas att vi ses då!!!
KRAM!


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: evans

Om din syster vill ha ytterligare en bra bok att läsa kan jag rekommendera Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger. Den är helt underbar! Finns billigt på adlibris.se :)

Postat av: Sandra

Det inlägget ser jag fram emot! Kram Sandra

2008-02-24 @ 14:33:03
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hallå....Kul att du gillade boken!! Själv äääälskade jag den!!!!=)
Det finns en till i samma stil fast inte sorgsen alls: Mina hemligheter: Sophie Kinsella......Den är åxå TOKBRA!!!!

Här gilade vi Frida... Sen älskar jag Patrik Isakssons lite lätt förkylda röst..... (han låter alltid förkyld när han sjunger....). Sen är det lite tantvarning på mig, för jag gillade åxå Einbusk....Fast säg det inte till någon....;)
Men Frida var toppentoppen!!

Ha det bäst!!
'
Kram!!!!

2008-02-24 @ 16:12:52
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: mamma millan

hello!!!
Lät som ni hade en mysig kväll....ja vi tittade med på mello...BWO var bäst...men allra bäst var ju Björn Gustavsson!!! Tror jag är kär;)

ha en go kväll!!!

2008-02-24 @ 19:41:33
URL: http://mamma-millan2.blogspot.com
Postat av: Kattis

Ja, sjunger rent gör väl inte så många nuförtiden tyvärr... Fridas låt var nog den enda som fastnade i mitt huvud! :)

2008-02-24 @ 21:05:02
URL: http://www.tjornebrant.se
Postat av: Hilajn

Den boken är jättebra! Kan även tänka mig att se filmen men om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte lyckas att komma iväg och se den innan den har slutat att visas... Ha en bra måndag!

2008-02-24 @ 21:30:05
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Å, så GLAD jag blir - en till som GILLAR att städa.
Fast jag gillar det ju bara när jag vill. ;)
Det är DÅ jag tycker att jag ska passa på vilket många inte förstår...
Sopa och ha mig får jag ju göra varje dag antingen jag vill eller inte.
Jag tittar också på Melodifestivalen men jag gillar Kristian Luuk och Björn Gustavsson allra bäst.

2008-02-24 @ 22:19:48
Postat av: Barbro

Jag röstar på Björn Gustavsson... mycket moderskänslor =) fantastiskt kul kille! kramar

2008-02-24 @ 22:23:02
URL: http://www.barbros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback