Nackkuddar.....

Hej alla ni som saknar kommentar från mig igår.. tro mig jag försökte och försökte och försökte få lämna ett spår efter mig, men se det gick inte. Tror det satt någon liten ful gubbe i min dator som såg till att vardagslycka inte skulle lyckas!:( Den lille gubben såg också till att hela internetuppkopplingen försvann ett tag... Nu hinner jag tyvärr inte kolla hos vilka mina mycket kreativa kommentarer fastnade för här ska nämligen städas ikväll!

Vi köpte ju nya kuddar på rea, de som ska hängas på sänggaveln. Ett problem bara.. de är blå, väldigt blå. Så de passar inte in i sovrummet som de ser ut nu.. så nu ska de fixas till. Hittade i  tyglådan en bit av tyget som vi klädde vår sänggavel med... problem två.. tyget räcker inte. Men jag har en idé!!

Sanningen är den att maken har länge velat ha en nackkudde eftersom han gärna läser lokaltidningen, utredningar mm i sängen innan han ska sova. Sedan inträffar detta, han lägger ifrån sig tidningen/utredningen eller vad det nu är han har läst och sedan somnar han på 45 sekunder. Hur går det till? Jag har bett honom förklara hur han kan somna så fort och fått svaret:
-Det är bara att bestämma sig för att sova!???
Tyvärr så fungerar det inte för mig... har alltid tusen projekt i huvudet när det är dax att sluta ögonen. Som att räkna ut hur kuddarna ska kläs om, var min rosa skål är som ska få flytta ut till stugan, jag har väl inte skänkt bort den vid sista rensningen av förrådet... och så håller jag på i oändlighet. Kanske beror det på att jag är nattmänniska och gillar att vara uppe länge, och är lika förvånad varje morgon när väckarklockan ringer över att natten blev så kort.
Kom på en sak.. borde kanske också läsa världsbladet och låååååååååånga utredningar innan jag sluter mina gröna!!:D

Hur som helst, tänkte visa er en av de fina nackkuddarna som den ser ut nu och tygerna jag har tänkt klä om dem med..
image701
Bilden gör inte den blå färgen rättvisa.. de är BLÅ-BLÅ!

Snart kommer bilderna på hur det blev... måste bara städa lägenheten, skrädda och sy först!

Hoppas på bättre lycka med kommentarer ikväll!
KRAM!


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ha en enfärgad baksida, det syns ändå inte. och kanske en annan liknande färg på banden.. ett litet tips från lilla mig.. =)

Postat av: Nettan

Nja blå vet jag inte...tycker dom ser lila ut..*hihi*.
Men spännande ska det bli att se resultatet..=0)
Kram Nettan

2008-02-20 @ 18:30:51
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: jenny

jag är som karln din, somnar direkt jag lägger huvet på kudden:-) Finns ju undantag men nästan jämt är det så och det är riktigt skönt:-)
Tror det kommer att bli jättefint med det beiga tyget, ska bli kul och se när det är klart. Kram/jenny

2008-02-20 @ 19:13:09
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Zassi

Kommer att bli superfint! Jag tror på det beigea.. Vi får väl se bild på färdigt resultat?
Ha en bra fortsättning på veckan//Kramiz

2008-02-20 @ 19:27:29
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: EVA

Har också en make som somnar nästan innan han lagt ner skallen på kudden...hihi...och där ligger man själv och lyssnar på snarkningarna och kan inte sova... ! Men då funkar det alltid med att börja planera lite och tänka på inredningar och annat kul...till slut slocknar mina blågrå också !
*
Väldigt smart med såna kuddar vid sängen ! Jag hade en tanke på att hänga upp vanliga kuddar där...både till prydnad och som ryggstöd...men det har inte blivit av...
*
Nej nu blir det Vänner...
***
KRAM EVA

2008-02-20 @ 19:33:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Helena

Jag är också en så´n som somnar direkt jag lägger huvudet på kudden. Fast då är jag å andra sidan alltid uppe alldeles för sent innan jag till slut går till sängs, så nätterna blir oftast för korta i alla fall... Blir spännande att se hur det blir med kuddarna i slutändan! Kram!

2008-02-20 @ 21:04:31
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Maria

Känner igen det där problemet med att kommentarer inte fastnar ibland...och oftast så är det ju när man skrivit en jättelång kommentar! Det är väl bara så med dessa DATORER!
Blir nog bra med din kuddförvandling, vi får väl se den sedan?!
Ha en bra kväll och morgondag!

2008-02-20 @ 21:14:49
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Karin/Theas rum

Lycka till med nackkuddarna, tror med mer på beiga än BLÅ.
Försökte också komm. igår men Blogg.se var seg.

Ha ett bra slut på veckan!

2008-02-20 @ 21:32:02
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Kerstin i Umeå

Ååååh, vad jag känner igen mig. En karl som lägger bort boken och snarkar inom två röda sekunder. Själv fortsätter jag vända blad och lyssna på de konstiga ljud som kommer från andra sidan. Livet är lite orättvist ibland.
Men prova med utredningar och hör av dig sen om det funkar som sömnpiller. :)
Ha en skön kväll

2008-02-20 @ 22:41:10
Postat av: Vicke

Åh vad du är pysslig, skicka lite av den varan till mig med;)

*Fniss* Har precis likadan karl, hinner knappt lägga huvudet på kudden så sover han. Önskar det var så lätt.
Kram

2008-02-20 @ 22:46:42
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: mamma millan

ååå så härliga det ser ut..somnar nästan bara jag tittar på dem;))

Min make somnar med så fort han äntrar soffan!!!

Mamma Millan är arg idag....kika in o se varför...tyck gjärna till!!!

2008-02-21 @ 10:59:44
URL: http://mamma-millan2.blogspot.com
Postat av: detsvartataket

hahaha,känner igen det där! Maken kan somna mitt i en mening för att sen bara slänga ur sig en kommentar efter flera minuter(om något HELT annat) för att fortfarande sova :(grrrrrr

2008-02-21 @ 13:15:55
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Maria

Det är sanslöst vad du håller på. Förstår inte hur du orkar. Jag är full av beundran.
Ha en go kväll!

2008-02-21 @ 21:06:33
URL: http://kramaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback