Härliga dagar i Göteborg...

Hej alla kära bloggvänner!
Är nu tillbaka från några dagars vistelse i Göteborg! Måste bara få säga att göteborgarna är så vänlig och trevliga och att jag tycker så mycket om att vara där! määääääään det är skönt att vara hemma igen!

Vi har bott på Hotell Liseberg ännu en gång. Jättemysigt familjehotell och vi hade värsta finaste rummet med egen terass.....


Mycket tid tillbringades ute (när det inte regnade och blåste vill säga).. vädret är väl det enda vi kan klaga på...

Vi har säkerligen gått en mil per dag.. vad gör man inte för att hinna besöka så många butiker som möjligt???!! och en hel del shopping har det faktiskt blivit... många supermysiga caféer har vi besökt och många goda middagar har slunkit ner i min för närvarande utsprängda mage! Tänker inte äta en smula förrän dagen efter bröllopet... utom när vi åker till Skottland! :=D

En förmiddag traskade vi iväg till stadsdelen Haga.. för mera shopping.. men lika mycket tid gick åt till att bara njuta av härliga atmosfären i de mysiga kvarteren.....

Här ser ni vad som inhandlades på Village - förutom halsbandet på bilden som köptes i en helt annan affär. Hundarna på bilden finns utanför den berömda korvkiosken "Lasse på Heden", kanelsnäcken inhandlades i Haga och avnöjts sedan av hungriga fotbollsherrar (som satte i sig det mesta av den i rasande fart)....

Jo, jag hade med mig lite mer saker hem... men dem får ni se en annan dag.... bland annat ett jättefint keramik♥ och ett par fina kort som ska ramas in. Men som sagt de visas en annan dag!!

Nu ska jag gå och ta hand om tvätten... och sedan blir det nog sova... sova... sova.... sova...

Syns snart igen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ KRAM! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Liza
Ps. Nu ska jag ut och hälsa på er... tvätten får vänta.... DS
Ps igen... Kom på vår konstert på lördag....



Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se utom bilderna ovan på affischen.....

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag är också en "hemma-bäst-människa", men visst är det ändå trevligt att komma i väg några dagar.

Ni ser ut att ha det både fint och gott! =)

Postat av: L I S A

Vad bra att du gillade Haga!!!(mitt favvisställe f.ö) ska bli spännande att se vad du handlat...kramen!

2008-07-18 @ 08:34:54
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Ja, Liseberg och Göteborg är verkligen mysigt!



Ha en skön helg!



Kram Karin

2008-07-18 @ 11:14:26
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag hoppas att ni klarade er undan olyckan som inträffade på Liseberg :/

2008-07-18 @ 16:52:01
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: K

Ni verkar ha haft det härligt.

Hade jag bott närmare hade jag kommit och lyssnat på gospel. Hoppas ni får fint väder!

kram!

2008-07-18 @ 21:29:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhh...jag vill också till Göteborg ! Gu vad ni verkar mått gott...och shoppat har du också gjort :)



Här knallar allt på som vanligt, förutom att våra kära vänner från NordNorge kommer hit ikväll, så dottern har nedräkning nu:)

och igår hade vi grillafton med alla barn och barnbarn...alltid lika trevligt !

***

Mys på vännen !

KRAAAM EVA

2008-07-19 @ 11:13:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Karin/Theas rum

Oj vad mysigt hotell och innergården var ju hur fin som helst.

Visst är Haga en härlig gammal stadsdel, kanelsnäckorna går inte av för hackor =).



Fina bilder.



Ha en fin helg!

2008-07-19 @ 13:24:20
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, bo på hotell - vilken lyx! Vi skulle verkligen behöva en veckas lyx och komma ifrån byggandet. Det får väl bli nästa sommar...

2008-07-21 @ 00:10:56
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Maria

Så fint hotellrum, jag är ju tyvärr lite petig så det är inte alla hotell/stugor som vi bott i som fallit mig i smaken....om det är sunkigt är nog värst...känner mig som värsta pedanten men jag kan inte hjälpa det. Vad fina ting du shoppat loss på, o bra förena nytta med nöje, motionen menar jag medans ni shoppade....Vi drar iväg imorrn, hoppas vi med kommer vandra omkring lite, har väldigt svårt för att hoppa över min dagliga motionsrunda...

Tror säkert du är skitsnygg på ditt pass, vad annars...ha de gott KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

2008-07-22 @ 10:31:27
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Frida

Men då har ni ju varit alldeles nära oss. Vi bor vid Götaplatsen och jag jobbar precis intill Village på Vallgatan!

2008-07-28 @ 00:18:32
URL: http://husmusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback