Här igen....

...efter en härlig midsommarhelg.
Vi firade midsommarafton tillsammans med döttrarna, svärsönerna , barnbarnen och lille A:s farmor. Traditionsenlig sillunch med tillhörande efterrätt, klädde midsommarstången, dansade små grodor och en gick supernice tipsrunda som äldsta dottern och hennes man fixat.
Vi grillade och åt en massa gott på kvällen och surrade och skrattade. Emma som fyllde 21 år (igår) firades förstås med jordgubbstårta och presenter!!

HÄRLIG MIDSOMMARAFTON! Lite regn trillade ner från himlen - men vad gör det när humöret är på topp???!!!!

Midsommardagen fixade vi på tomten, förbättrade jorden i rabatterna och maken byggde ett vindskydd till mina blommor (det gjorde han medan jag vilade min ömma rygg - gulligt!!) ... glömde förstås att ta en bild.. men det kommer så småningom.   Över huvud taget en härligt solig och mysig lördag!

Söndag kom två av barnbarnen med tillhörande pappa ut till oss (den ömma modern jobbade) så vi fick rå om dem en liten stund.

Idag - jobb igen och det har regnat hela eftermiddagen. Käre maken är på ett möte som ser ut att dra ut på tiden rejält så det blir nog att sova hemma ikväll. Vi kommer hur som helst tillbringa mycket tid i stan för nu är det dags för Piteå Summergames och eftersom hela familjen är engagerad hela helgen så är det enklast att vara hemmavid.  Det är alltid lika roligt när turneringen drar igång!

Fredag kväll har "min" kör konsert i Öjeby kyrka, Joyful Noice - gospelns historia - ska bli så kul!!

Kommer nog att vara rätt så osynlig på bloggen under veckan... men kikar in till er så snart det blir en sekund över! Jag vet att jag lovat visa resultatet av vår små projekt - men den som väntar på något gott.....

Ha en härlig vecka!
Sköt om er!
KRAM!
Liza
Text och foto: ©Liza, vardagsycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: K

Ni verkar ha haft en trevlig midsommar. Fin bild på snäckor, man börjar längta till havet om det bara kunde sluta regna=(

Ha de gott!

Kram!

Postat av: Lilla My

Vi ses säkert under psg.Jag ska komma och hälsa om jag ser dig.Ha det bra.Kram

2008-06-23 @ 20:36:29
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lina

Låter som en härlig midsommarhelg i Lizaland!! :) Jag kan tänka mig att ni har det ört just nu, du och din make, och snart drar hela karusellen igång igen. PSG - here we come! :)



Blir kul att få ta del av ditt "projekt", och visst är det så att vi som väntar kan vänta när det är gott som kommer! Absolut!

Många kramar till dig från mig och en varm hand lägger jag på din onda rygg. Det brukar hjälpa ibland?! :)

2008-06-23 @ 22:23:36
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härliga dagar med nära och kära är som balsam för själen. =)

2008-06-24 @ 07:45:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: tina

Härlig midsommarhelg ni haft!Ha en fin vecka!

kram/tina

2008-06-24 @ 16:44:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: L I S A

Vilken rolig helg att se fram emot! Vi kommer också att vara där, åtminstone för att se den pampiga invigningen!

2008-06-24 @ 16:58:04
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Ja, snart sjuder/kokar sta´n av liv!! Och maken jobbar häcken av sig som vanligt så han lär vi inte se skymten av från fredag... Själv flyr jag och barnen (traditionsenligt) till mina föräldrars sommarstuga i Västerbotten. Där får vi välbehövlig uppassning med helpension hela helgen lång. (-:

Kram!!

2008-06-24 @ 21:10:59
Postat av: Sandra

Vilken härlig nostalgi med Piteå summergames, vårat lag var med och spelade varje år (tills vi blev för gamla) även mina bröder har spelat med i den cupen.



Svar: Tack! Jo det är skönt att slippa dessa eviga sladdar. Att jag inte kom på idé tidigare :) Kram Sandra

2008-06-25 @ 09:18:38
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Rebecka

Vilken fin blogg du har!

Kram Rebecka

2008-06-25 @ 12:44:50
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: Maria

Piteå summergames...alla redan, minns när du skrev om det förra sommaren...tänk vad tiden går. Hoppas ni får det trevligt, kram

2008-06-25 @ 20:39:31
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback