Kaminen är på plats....

Hej alla glada bloggvänner!♥

Tra la la la la - jag är så glad!! KAMINEN ÄR PÅ PLATS!! Nu återstår bara att måla den och stosen på taket så kan vi börja elda!!

I helgen blir det storstädning av stugan, målning av kaminen och en hel del "stajling"! Så kort kommer efter helgen om allt går som planerat. :D.......fast jag kan inte avhåll mig längre från att visa några sköna "things" som ska på plats och en glutt av hur kaminen ser ut just nu.. eller rättare sagt igår kväll!!



Som sagt mycket är på gång.. och vi längtar efter att få ordning inne i stugan... för nu vill vi ju helst vara ute så mycket som möjligt och plantera sommarväxterna, olja in altanen och trädgårdsmöbler mm!

Men tro nu bara inte att vi bara "jobbar". Nej! Att njuta av en kopp kaffe och utsikten, lukta på blommorna (lite Ferdinandvarning känner jag) och umgås med nära och kära är det bästa på hela sommaren.

Emma och hennes pojkvän har just varit hit och lånat bilen.. IKEA-resa... gissa om jag hade en lista iordning.. lite kan hon ju shoppa åt sin gamla mamma tycker jag!!:D
Den här listan fick hon med sig:

Skulle vara toppen om detta fanns.....

Nu ska jag gå och sätta på kaffepannan, sedan blir det vila av ryggen ett tag - är hemma från jobbet pga ryggproblemen/smärtorna - så jag står och bloggar...

Ha en alldeles underbar sommardag - njut av det vackra, varma vädret!!
Så  vill jag redan nu önska er en
TREVLIG HELG!
KRAM!

Text och foto:©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Visst är det himla fiffigt att få skicka en sådan lista med barnen. Sonen och hans flickvän börjar vara en van handlare åt mig på just IKEA!! Ser fram emot bilderna på stugan. Kunde inte se den du lagt upp, bara ett rött kryss...

Postat av: Lilla My

Vad roligt för er och så mysigt det låter med stugan.Ha det bra.Kram

2008-06-04 @ 21:09:37
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: K

Det är bra att få skicka en lista med någon annan då kan man ju inte bli frestad att göra en massa inpulsköp=) Ha en bra vecka! Kram kram!

2008-06-04 @ 21:29:29
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: EVA

Oj så kul ! Men det blir lite jobb i helgen alltså...hihi ! Och kul att få lite från Happis...listorna brukar bli låååååånga !



Här håller dottern på att bestämma vilka skor hon ska ha imorrn...viktigt värre att gå ut 3:an ! Hon blir svart och guld...matchar hennes guldfärgade hår väldigt bra !

***

JÄTTEKRAAAM från EVA !!!

2008-06-04 @ 22:04:01
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Lina

Det kanske är så man ska göra, försöka få låna ut sin bil så att man själv slipper åka de långa milen?! Ha ha...

Jag kan tänka mig att ni mår gott ute på stugan, i arbete eller vila, för jag skulle också må gott i en stuga så fint till som eran. För visst låg den inte långt från havet?! Jag vill minnas det, men med tanke på att jag hittat ett par gråa hårstrån på min hjässa kanske jag inte längre ska lite på mitt "minne"... :)



Krya på dig och lycka till med stugfixet i helgen!

Kram kram från mig

2008-06-04 @ 23:06:33
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad fint det blev med kaminen! Myysigt :) Och många fina detaljer du visar!



Svar: Du undrade angående dammen. Personen som vi köpte lägenheten av kom, efter vi hade skrivit klart kontraktet och gjort köpet färdigt med alla papper, och ville ha betalt för dammen. Vi anser att det borde personen ha informerat oss om och sagt INNAN vi skrev kontraktet. Egentligen äger vi ju allting nu och då ska vi inte betala för nåt i efterhand som vi inte vetat innan. Men för att undvika konflikt så har vi sagt att personen får komma och hämta dammen (vilket inte den har gjort ännu, så vi får se). Suck, ibland blir man förvånad!



Ha en fin dag!

Kramar, Sofie

2008-06-05 @ 11:17:36
URL: http://syssla.blogg.se/
Postat av: Maria

O gissa OM jag njuter av vädret...??? JAAAA, jag är ute hela tiden, solar, badar, läser en bok, påtar i trädgården...ja, inne vill jag inte vara. Vad kul att det börjar bli klart, ser ut att bli så fint så. Hoppas du hade tur med din inköpslista, kram

2008-06-05 @ 14:14:02
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åhh så mkt fint du har! Gillar verkligen muggen från Mio och kudden, så fint med randigt! Ha en trevlig helg!

2008-06-05 @ 19:48:04
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Kul att kaminen är på plats nu, och fina detaljer du visar! Jag säger det igen: Jag är så avis på er som har en stuga att inreda och mysa i!!

Ha en underbar helg! Kram!!

2008-06-05 @ 21:40:14
Postat av: Anne

Så mysigt med en kamin! Vilka söta muggar också :) Önskar dig en trevlig helg och att nationaldagen blir fin!

2008-06-06 @ 09:57:53
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Humlan

Du har verkligen jättefint och mycket god smak!

Städning verkar ju vara din hobby också och det är ju jättekul att nån tycker att det ger livet en mening..

Jag blir bara fundersam... vet inte var du jobbar, men var lite försiktigt med att skriva allt du ska göra, städa, pynta, rensa, måla osv. När du samtidigt berättar att du inte riktigt fixar ditt arbete pga dina smärtor i ryggen. Det ser inte så bra ut, speciellt när försäkringskassan drar åt allt hårdare åt oss som inte riktigt är 100% arbetsföra...



Bara ett tips i all välmening. Ute i cyberrymden blir du väldigt utelämnad och synlig inte bara åt dina närmaste sörjande...

Och du, försök hinna njuta av livet fastän dammråttorna växer och du inte har det senaste snittet i dina fönster.

Livet är till för att njutas av!!!

Kram!!!!!!!!!

2008-06-06 @ 21:08:59
Postat av: Susanne

Du har väldigt fint. Har läst din blogg ganska länge nu.

Hoppas bara att du har mer i ditt liv som ger dig mening. Bara städning och söka bekräftelse på hur fint du har gjort det, vilka fina saker du sytt och stylat osv... Jag tycer lite synd om dig om detta är det som ditt liv kretsar kring. I mina ögon är detta ytliga ting som inte ger någon djupare mening med livet. Men jag vet ju inte, är mycket yngre än dig och hoppas för mitt liv att jag inte blir så fixerad av detta när jag uppnår din ålder.



Hoppas du inte tar illa upp. Men när man bloggar får man ju finna sig i att få båder ris och ros eller hur?

2008-06-06 @ 21:18:27
Postat av: kalotta

Vilken fin blogg du har! Så roligt att följa med i renoveringen av er stuga, man blir helt klart inspirerad!

2008-06-07 @ 18:20:49
URL: http://kalotta.blogg.se/
Postat av: L I S A

Jag har en kram till dej på bloggen!



2008-06-09 @ 18:13:56
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Ojoj superfint blir det :)

Hoppas du hittar allt på IKEA oxå.

//Z

2008-06-09 @ 19:57:10
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Ojoj superfint blir det :)

Hoppas du hittar allt på IKEA oxå.

//Z

2008-06-09 @ 19:57:35
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: K

Tack för tipset om var man kunde köpa Cult design saker i Piteå. Det blev två inköp, presenter där=)

Ni har verkligen en mysig stad ni Pitebor!

ha en bra vecka!

Kram k

2008-06-09 @ 20:29:53
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej där, undrar så om ni fastnat ute i stugan??? Tycker det är länge sedan du uppdaterade bloggen...hihi. Det blir som sagt lite si o så med bloggandet när det är fint väder, men nu har vi haft ett par dagar med lite sämre väder. Då får man passa på att blogga ifatt...kram

2008-06-11 @ 18:26:57
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback