En dag kvar på ledigheten...

Så var det söndagkväll igen och jag tänkte bara meddela att landningen från  Blåkulla gick utmärkt!! No "störting ålweijs" här inte!:D

Långfredag var vi och skötte om Prinsen och prinsessan då föräldrarna åkte till Haparanda och det stora varuhuset. Nästa helg är det mellandottan och jag som åker iväg för att shoppa loss. Kul var det ialla fall att vara med barnbarnen men trötta var vi när vi kom hem.. somnade på soffan ganska så tidigt.

Vi har varit i stugan men inte sovit där - det känns ganska ruggigt på kvällarna så det är skönt att komma hem till lägenheten och njuta av värmen. Vi har ju det så bra att vi kan välja var vi vill vara och eftersom påsken är tidig iår och det är kallt så har vi valt stugan på dagarna och lägenheten om kvällarna.

Igår var alla barnen (utom Emma som är i Chicago) och barnbarnen + kompis/granne D och grillade korv ute . Vi åt inomhus och hade det riktigt mysigt trots att det snöade och blåste rätt hårt. 

Idag åkte  maken och jag ut och har fixat lite,  loverboy har skottat snö.. och jag har rensat bland mina inredningstidningar - och innan vi åkte hem så gjorde jag våfflor.. GOTT!!

Nu skulle jag vilja visa er lite bilder från påskhelgen määäääääään se det går inte då min kamera vägrar att släppa från sig ett enda kort in i datorn eller... är det så att datoreländet inte vill ta emot?????..... Irriterande är det iaf !image729
Nu får jag förhoppningsvis hjälp av P. som är en fena på datorer - det är tyvärr inte jag. En sak som jag har upptäckt är så beroende jag blivit av att fotografera och i min kamera finns just nu riktiga guldkort!!

Ha en fortsatt skön söndagkväll!
KRAM!

Text och gammalt foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå......
Ååå...ska du på ikea?!
Ditt lilla lyllo ;)
Men det går ju så fort nuförtiden att sticka till Happis....

Vilket sammanträffande, jag har åxå rensat bland tidningar o har just kommit hem från en runda där jag lämnat tidningar till min f.d. svägerska.....

Ha det bra på din sista lediga dag....

kram!

Postat av: Lilla My

Vad skönt ni verkar ha haft det.Vi har varit ute en hel del också och det är så skönt.Har åkt slalom för första gången på över 20 år och jag lever :)Ha det skönt

2008-03-23 @ 21:25:53
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Ulla

Du är inte ensam om att vara beroende av fotografering. Min kamera ligger alltid i väskan...redo för att plockas fram vid små och stora händelser.

2008-03-24 @ 05:55:59
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Maria

Hej Liza!
Tackar för Påskhälsningen jag fick innan påsk! Jag däckades tyvärr av magsjuka så först nu hinner jag tillbaks för att hälsa på dig! Vilken tur att du landade säkert efter Blåkullaturen!
Härlig helg verkar ni ha haft!

2008-03-24 @ 09:05:41
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: sara

Låter som ni haft en himla mysig helg, vad mysigt att grilla korv ute också:) Att fotografera är en av mina stora hobbies, speciellt kul är det nu när våren förhoppningsvis snart kommer igång och alla vackra blommor att fotografera. Trevlig fortsättning!

2008-03-24 @ 11:40:42
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

Jag längtar till lördag!!!!
Gissa vad jag gjort idag när jag rymde hemifrån (till ICA-insåg att jag mår sämre än jag hoppats på)????

Ska påminna P om datan. Kram!

2008-03-24 @ 17:12:59
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Karin/Theas rum

Kikar in för att se om du "uppat". Åtekommer ikväll =)

Ha en bra vecka!

2008-03-24 @ 18:41:49
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

hallå.... Tyget ska upp på väggen bakom soffan...... Hoppas att det kommer bara, har aldrig beställt från frapp.se tidigare.......

Shoppstopp går bra i vår stad....he finnsch jö inge å köööpa.....=(
Var till luleå idag å där fanns det inte heller nåt som föll mig i smaken...eller så är jag lite kräsen....=)

Ha en toppenvecka...man längtar sååååååå mycket till vardagen......(obs! Tvärtomspråket;)

kram!

2008-03-24 @ 19:28:59
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: L I S A

Vad härlig er påskhelg verkar ha varit! Vår har också varit lugn, och kall....brr det blåste bra när vi körde skoter! Hoppas du får en fin vecka!

2008-03-24 @ 20:33:32
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback