Blåsig söndag....

Så är det söndag igen. Idag är en riktig vilodag för vardagslyckan. Maken och jag har fixat lite smågrejor här hemma, och efter jag skickat dagens hälsning till er ska jag vila. Är ensam hemma just nu för L har promenerat iväg till fotbollsplanen där Piteås damer spelar idag. Fråga mig inte mot vem - för det kommer jag inte ihåg!! :D

Det blåser och regnar och faktiskt så längtar jag efter snö... ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan.. men det blir iaf ljusare ute om vi får ett tunt, fint snötäcke!!

Har rensat ut bland sygrejorna och gardinerna.  Återstå att sortera tygerna, och när det är klart kommer  Kupan att få besök, tänkte lämna det som är fint där!

Vi har inte hunnit söka någon alternativ förvaringsmöbel i stället för höööööööööga skåpet. Många är idéerna så vi är på väg iaf. Blocket kollas men secondhand butikerna  har vi inte hunnit besöka ännu.


Min fina rosa orkidé som blommar så snällt vecka efter vecka.... den vita är snart överblommad - har en knopp kvar som inte har slagit ut....

Lämnar er här... måste vila!!
Hälsar på er lite senare idag!
KRAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag längtar också efter snö, så då är vi två "svärande i kyrkan" :) Längtar också efter julen.. men försöker hålla tillbaka mig lite att frossa i julinspiration så jag inte ska vara så less när julen väl kommer ;)



Vad skönt med en utrensning.. skulle också borda gå igenom lite.. känns ju så härligt efteråt!



Hoppas att du har haft en fin helg!

Kram, Sofie

Postat av: EVA

Nä fy och usch...ingen snö än vännen :) Nog blir det ljusare men inte snö förrän julveckan...hihi !



Var på prommis imorse och det gick fint ! Inget ont...än i alla fall !

Maken sitter och tatuerar sig själv...övning ger färdighet och jag har suttit vid symaskinen...



Nu ska jag slänga in en pizza i ugnen...MUMS !!!



***

KRAAAM EVA

2008-10-05 @ 15:37:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Emma

jag vill se vilka gardiner du gör dig av med, kanske nått jag vill ha ;) kramkram

2008-10-05 @ 15:43:12
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Jag har en dotter som också vil ha en vit värld.

Fina vinterdagar med sol, gnistrande snö och några minusgrader gillar jag också men inte i oktober.

Blötsnö gillar jag aldrig... Halka är bland det värsta jag vet...

2008-10-05 @ 16:45:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: K

Ja visst längtar man efter snö istället för det här.

Ha en bra vecka!

Kram!

2008-10-05 @ 18:29:16
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: MO

Älskar orkidéer, min rosa blommar nästan lika fint som din...mina vita är i dvala...

Jag håller med dig, längtar oxå tills det blir lite kallare o snön faller...jag älskar vintern, när den är som bäst, alltså kall o full av snö.... :), kramelikram

2008-10-05 @ 20:25:18
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback