Torsdag... regn och rusk....

Tittar ut genom fönstret och möts av kolsvart, regnblank asfalt och björkar som böjer sig för vinden. Riktig höstruskdag alltså! Nu kan jag tycka att det är ganska mysigt med någon ruskdag då och då. Så idag blir det vara mycket inne, tända ljus, dricka stora muggar med te och bara vara.....

Apropå ljus, tittade igenom en massa "gamla" kort och det slog mig att det har förekommit en massa olika arrangemang med ljus här hos mig.  Har gjort ett litet kollage, med ett pyttelitet urval av olika ljus som funnits hos mig senaste året....


Ljus symboliserar för mig lugn, harmoni och lycka. Att förändra hemma med ett nytt blockljus är ju både billigt och gör så mycket för helheten.  Ja, ni får kalla mig "ljusgalning" - det står jag för!!! :D

Kommer att göra ett kollage någon gång med ljuslyktor.. har en hel del sådana också.... eller rättare sagt massor av dem..  också!!!

Nu är det dags för mig att avrunda för idag.. ska mysa en stund. Skickar en extra stor kram till min kära vän
Eva som jag träffade igår och surrade med i ett par timmar..  tiden gick otroligt fort!! Hoppas vi kan träffas snart igen vännen!!

Alla mina bloggvänner får detta av mig idag, ett par ord på vägen.....

Ha en fortsatt BRA MYSDAG!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥KRAM!♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Liza
******************************************************************************************************
Text och foto; ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Iris

Ljus gör verkligen mycket en ruggig höstdag. Men här i Malmö strålar solen faktiskt :) Det var fina bilder du visar upp!



ha en bra dag!

Postat av: Karin

mysiga ljus! älskar ljus på hösten

2008-10-09 @ 12:54:14
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vad kul att inläggen duggar tätt hos dig! =)

Jag ser direkt att du har en ljus tillvaro! ;)

Det har jag också.

Du har alltid så fint men det jag gillar allra bäst är att du alltid har i bakhuvudet att det inte behöver kosta en massa!

2008-10-09 @ 14:50:46
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maggan

Din hemsida är ljuset i min vardag...blir så glad när jag "tittar in" hos dig. Det händer till och med att jag smygtittar när jag är på jobbet och det är inte ofta som jag unnar mig nåt annat än arbete när jag är på plats:-) Vi ses ikväll!



kramis

2008-10-09 @ 15:50:01
Postat av: EVA

Här har jag eldat i järnspisen hela dagen och nu är det varmt och skönt i köket ! Och det vill maken ha...:)



Har pysslat lite också...ska fota och "blogga" dem senare...



Blir du hemma längre så kan vi ju synas snart igen...hihi...för vi har ju ganska mycket att surra om !



***

KRAAAM EVA

2008-10-09 @ 16:21:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: MO

Tackar tackar för de fina orden.

Ja du har haft många fina ljusarrangemang, jag är lite mesig bara ibland när jag köper fina ljus, näns inte tända dem...ska bli bättring på det.



Tråkigt väder ni haft, kommer kanske hit imorrn, vem vet, kramar

2008-10-09 @ 19:19:58
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maria

Mysigt att det nu kommer en riktig tända-ljus-njutar-tid!

2008-10-09 @ 22:17:15
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Madde & Ellie

Tack så mycket! Vad mysigt ni verkar ha det hemma hos er med ljus och allt :)

Hälsa Leffe från hela våran lilla familj.

Många kramar på dig Liza och hoppas att du mår bättre!

2008-10-10 @ 07:40:03
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Det bästa med hösten och vintern är verkligen att frossa i tända ljus, filtar, fårskinn och kuddar! Hur mysigt som helst.

Ha en skööön helg! Kram Helena.

2008-10-10 @ 08:34:49
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback