Söndag.. hemma igen...

....efter en härlig helg i stugan!

Fredag efter jobbet gick maken och jag en sväng på stan och bestämde oss för att gå och ta en fika på Café Röda lyktan i Småstaden. När vi står och beställer så knackar någon mig på axeln... Gissa vem??? Jo,
Eva  min kära bloggvän och hennes man och dotter!!! De hade också bestämt sig för en fika... Himla kul att vi fick en pratstund även om den kändes kort! :D Bättre start på helgen kan man bara inte få!!!

På kvällen åkte "Lufsen" = maken, och tittade på när lillan spelade sin första fotbollsmatch på 3,5 år!! Gick riktigt bra för henne och han kom hem igen hade jag packat och gjort klart för avfärd till stugan.....

Lördag: Strålande sol och klarblå himmel, varmt och nästan vindstilla. Helt underbart väder så vi passade på att vara ute största delen av dagen. Drack massor med kaffe, solade och planerade sommarens projekt...SOVBODAN! Vi har gjort en enkel skiss men "någon" som kan ska få rita den ordentligt. Det är mycket som man måste tänka på innan man bygger... mycket ska rymmas på 15 kvadrat så det är nog bäst att inte förhasta sig!
 
När vi tröttnat på att sitta stilla tog vi oss en sväng till grannstaden. Jag hade bestämt mig för att köpa en plastmatta till stugköket, beige o vit randig. Den var förstås SLUT! Så det blev ingen matta *suck*..
Köpte tre betonghjärtan och en mysig utemöbel i barnstorlek i stället....


Lille A som var på besök idag  tyckte den var användbar!
och jag har lov att visa bilderna för hans mamma....

Som ni ser har vi fortfarande gott om snö, men det smälter fort nu och kanske om vi har tur är den borta till midsommar!:D

Nu är vi som sagt hemma igen och lite trött är jag efter en överdos frisk luft.... :D Känner mig så tacksam över att vi har två ställen att bo på, två ställen så olika men så rogivande.....
 
Ha en härlig start på veckan!
Kram!
Liza





Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så mysigt det är med småfolk i sin närhet! =)

Himla härliga bilder om det dock känns lite "mysko" med SNÖ kvar. ;)

Här hos oss har det varit rena rama sommarvärmen och jag kan tala om att det svider som tusan på mina armar av solen trots att jag smörjt in mig så ordentligt. Men i morgon är det ju jobbardag igen så då kommer armarna att få vila från sol...

Postat av: Niffe

Söt blogg, duktigt jobbat :)



Ha det bra!



Mvh

Niffe

2009-04-26 @ 22:32:57
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vilken underbar helg ni haft!! Vår har oxå varit fin. Nu när sommaren närmar sig så blir jag sååå sugen på att skaffa hus. Vill ha möjligheten att bara gå ut å sätta mig på min egen altan. Som det är nu så bor vi på 3:e våningen å ja, balkong har vi men det känns inte som samma sak. Vi har bara svårt att hitta rätt hus på rätt ställe...

Tack för omtanken. Det känns "skönt" att begravningen är avklarad. Det är sant, minnena har man kvar!!

Önskar dig oxå en härlig vecka!! ;)

Kramen, Maria

2009-04-26 @ 22:56:20
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det ser verkligen härligt ut! Så härligt med solen, som även här tittar fram just nu!

Sv: Det är ingen fara! Ta den tid som kommer! Ta det lugnt!

Önskar dig en skön dag! kram anna

2009-04-27 @ 06:45:25
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: LillaMy

Nu smälter snön ganska snabbt så jag hoppas du har fel om midsommar ;):Kram

2009-04-27 @ 09:37:42
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: K

Det är ju underbart nu när våren är i antågande, men jag får nästan lite vårpanik, över allt som ska göras;) Det är likadant varje år;)

Ha en skön vecka!

Kraam!

2009-04-27 @ 15:48:21
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: MO

Ja det måste vara härligt att ha två så fina ställen att bo på.

Alltså jag kan inte smälta att ni har så mycket snö fortfarande ;). I helgen låg jag o dottern o solade i bikini..hihi, vilken skillnad va?

Så söt liten fika/matplats ni köpt till barnbarnen, verkar uppskattat, ha de fint, kram

2009-04-27 @ 18:52:03
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Sussi

Tack för en rolig titt!

Härligt att fara till stugan och mysa över helgen.

Balkong fixet blir ju toppen. Så underbart att det snart är sommar för alla stugor och balkonger :)

Tingeling Sussi

2009-04-27 @ 23:03:41
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Malin

Va dhärliga bilder! Fina påskliljor:) Våra blev slaktade av gräsklipparen i helgen...snyft! Kram

2009-04-28 @ 09:02:35
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: EVA

En sån liten möbel skulle vi också ha då man har småkids här mellan varven !



Och visst var det skönt med regnet ?! Det försvann en hel del snö...och har vi tur blir det en snöfri examen...hihi !



Har sms:at dig...



***

JÄTTEKRAAAM EVA



2009-04-28 @ 12:43:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilken fin header du har! Oj så länge sen jag var och fikade på Röda lyktan, det får bli en tur dit nästa gång vi far upp till Piteå.

Kram Sandra

2009-04-28 @ 16:40:52
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback