Snön har kommit...

Äntligen är marken täckt av ett tunt täcke av SNÖ! I´m happy!!
Det är så otroligt mycket ljusare ute och det känns mer ombonat och mysigt.

Dagen har varit riktigt bra, jag går "snyggare" och värken har dämpats till lite över normal nivå. Livet börjar återvända och det gör mig så glad. Att ha värk jämt är jobbigt men uthärdligt, men när smärttröskeln är överstigen så orkar jag ingenting. Därför känns det härligt att "skovet" är på tillbakagång.

Jag tar det lugnt efter jobbet och hoppas kunna återgå till normal arbetstid på måndag. Vis av erfarenheten skyndar jag långsamt... det brukar bli bakslag annars.

Här hemma händer det inte så mycket för tillfället, jag stickar på kläderna som makens systerdotter ska få. S och hennes man väntar som ni förstår "dubbel" glädje inom en snar framtid. Gissa om vi är längtar efter de nya små bebisarna.

Sen ska jag bli mormor igen till våren, det är mellandottern som ska få sin andra bebis. Spännande är det, blir det en lite pojke till eller blir det en prinsessa?? Prinsessan A har mycket bestämt deklarerat att vi inte behöver fler kungligheter i familjen utan det räcker så bra med henne. Tiden får utvisa - huvudsaken är att mor och barn mår bra! Det spelar ingen roll om det blir en prins eller en prinsessa.....

Avslutar dagen med en bild från vårt köksbord....

Min fina lykta som inhandlades för några dagar sedan...

Skickar massor med KRAMAR till er alla!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anna G

Så spännande med småliven... Önskar att mormor får en lugn stund och att allt ska gå bra!

Kram Anna

Postat av: Vicke

Visst är det så härligt att vi äntligen fått snö:D



Kram

2009-12-01 @ 22:30:03
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: EVA

Visst är det ljust och härligt nu...eller kanske inte just nu men några timmar under dagen som varit...hihi !



DEN lyktan kikade jag faktiskt på vännen...men blev lite snål...hehe ! Tyckte den var vacker...



Nu Hyacinth och sen sängen...förhoppningsvis UTAN hosta igen !



***

JÄTTEKRAAAM EVA



:)

2009-12-01 @ 22:58:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vilken fin lykta!! Gillar den skarpt! ;) Å, avis blir jag, jag vill oxå ha snö!!! Spöregn inatt å sen minusgrader imorse = isgator ute = inge kul. Hellre snö!! Men, men vi fortsätter vänta...

Skönt att höra att det går åt rätt håll med värken. ;)

Kramen, Maria

2009-12-01 @ 23:01:18
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Kan faktiskt känna mig lite avundsjuk på snön ni har även om jag är mer för sommaren!

Kul att bli mormor igen! Mitt första barnbarn har ju precis kommit och det är sååå mysigt!

Skönt att du är på bättringsvägen!

Kram

2009-12-01 @ 23:37:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, så mysigt med alla bebiser i er släkt! Jag önskar att det fanns mera småfolk i min närhet. Vi har kusinbarnen så långt borta... Till julen när "alla" kommer hem blir det mysigt!!!



Nä, grisar i öronen är inget för mig heller. Jag har tomtarna dinglandes där nu. =)

2009-12-02 @ 08:09:40
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: HUSnrNIO

Oj då:O Visst blir det ljusare och det är fint men det får nog gärna vänta lite med att snöa. Behöver vänja mig vid kylan som dök upp igår. Flera minusgrader faktiskt. Vilken fin lykta! Ha en trevlig dag.

2009-12-02 @ 08:41:07
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Vad roligt att du ska bli mormor igen :)



Tråkigt att läsa om värken dock, jag har nog inte riktigt klart för mig vad du har för problem - mer än att det är ryggen som spökar. Är det ischias eller diskbråck eller annat?



Jag har i flera år haft problem med ischias och senaste röntgen visade "begynnande diskbråck", hur man nu kan ha det? Antingen har man det väl eller inte?! Jaja, hur som helst - sedan jag la om kosten (LCHF) så är ischiasproblemen som bortblåsta, om det har att göra med viktnedgången, att jag tagit bort allt socker i kosten eller nåt annat mirakel vet jag inte. Men jag vidhåller koständringen =)

Jag mår bättre överlag. Ojoj, nu spårade jag iväg och ur....



Skulle ju säga vilken underbar lykta du har på köksbordet, en riktig vill ha.



Kramkram/sara

2009-12-02 @ 09:55:45
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: anahita

hej!

fin blogg.

jag har en frågestund på min blogg och det skulle va gulligt om du ställde en eller två frågor :)



pusshej

/ah

2009-12-02 @ 16:40:39
URL: http://anahitaabe.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Va spännande med ett barnbarn! De viktigaste är ju som sagt att dom mår bra, inte vad som finns mellan benen.



Skönt att du känner dig bättre. Hoppas att du snart är helt bra.



Kram

2009-12-04 @ 12:48:42
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: mo

Hm, snö, det får vi nog se i månen efter....trist, men kul för er såklart.



Skönt att du mår bättre, hoppas det håller i sig nu.



Oj så många bebisar på en gång, vad roligt när alla träffas med alla småttingar. Hoppas allt kommer att gå bra med alla nya familjemedlemmar.



Vilken söt lykta, gör sig fint där på ditt bord.



Ha nu en skön helg, kramar på dig



2009-12-04 @ 14:11:24
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: EVA

Kikar bara in för att önska Er en underbart härlig helg ! Och hoppas snön får ligga kvar, för det pratas visst om varmare igen...



***

J Ä T T E K R A A A M EVA



:)

2009-12-04 @ 18:19:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Hihi, vad roliga de är barnen, fast kommer det en liten prinsessa till vill hon nog inte vara utan henne ändå =).



Ja det är nog förståndigt att skynda långsamt, är nog bättre i långa loppet.



Fredagskram från västkusten!

2009-12-04 @ 19:45:07
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej hej! Hann ju inte prata med dej ordentligt senast...tycker också att du har en fin lykta på ditt köksbord (känner liksom igen den...haha) och ser fram emot våren och ny prins/prinsessa! Ses på söndag! Kraaaam

2009-12-04 @ 19:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback