Utflykt....

©Idag har mina döttrar och jag varit på IKEA. Det var osäkert in i det sista om vi skulle åka eller ej - det snöar som bekant i Norrbotten. Men i morse syntes inte minsta snöflinga här i Piteå så vi drog iväg vid åttasnåret. Lite snö föll det från himlen längre norrut men med Anna bakom ratten så hade vi en behaglig färd både dit och hem.

Många inköp blev det INTE, ett fårskinn i vitt, en vit pläd *viskar så mannen inte hör för jag har ett stort antal plädar*, förvaringsboxar till DVD-filmerna, blockljus, dynor till stolarna på balkongen (lite kallt att sitta där nu men bra att ha iaf) och skohyllan Tjusig! Frida handlade mest för en gång skull, och Emma gjorde inköp till nya lägenheten, de flyttar in i mitten av januari i sin mysiga två med öppenspis. Anna hade minst i sin kasse.

Är rätt så trött och slut i kroppen efter utflykten så kvällen lär tillbringas sittandes i soffan med en stickning och en kopp kaffe som sällskap. Kul har vi haft, många skratt i bilen och sms-bombning av maken/den ömme fadern.



Ha en riktigt skön kväll!

Kram!
Liza
Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad trevligt med en Ikeautflykt! ;) Skulle vilja ner en sväng men det känns långt att åka när vi inte behöver nåt speciellt. Vi åker ju till Sundsvall, lite närmare än Haparanda för oss.

Låter mysigt med stickning i soffan, kanske tar jag fram min ikväll!??

Ha det så mysigt!!

Kramen, Maria

Postat av: Malin B

Härligt med en kul dag tillsammans. Du fick ju lite handlat ändå. Själv har jag ju bara köpt mat när vi har varit på shoppingturer.

2009-12-29 @ 21:31:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Frida

Japp!Jag "vann". Men så utgjorde ju bäddmadrasserna större delen av kostnaden så jag är väldans nöjd! A har lekt med sitt marsvin hela kvällen och nu sover han med den också!



Ska gå och lägga mig jag också.

Förstår inte hur jag orkat vara vaken såååå länge!?



Kram!

2009-12-29 @ 23:52:55
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Maggan

Men så kul - ni hade dessutom tur för Robban och jag hade planerat att åka, så ni kunde ha "råkat" på oss där men jag åkte istället på magproblem hehe så det blev inge IKEA denna gång!

Låter nice det där med vitt fårskinn...jag blev lite sugen att köpa och lägga på köksstolarna i stugan (men där sparade man ju en slant!)

Roligt att höra att maken numera kan sms bomba dej om jag inte minns fel så var det inte så länge sen som han skickade mycket svårlästa och kryptiska meddelanden haha



kraaaaamis hälsa guben!

2009-12-30 @ 15:18:28
Postat av: EVA

Så det blev några inköp ändå...hihi ! Ja inträdesavgiften på IKEA ligger väl runt en tusenpeng...hehe !



Skönt att det gick bra att köra och att snöfallet gav sig lite...men det lovas visst mer imorrn ! Spelar då ingen roll för sikten och så för vi har slutat med raketer...känns lite tokigt att bränna av en massa pengar och sen gå och plocka skräp i flera dar...:)



Ha ett UNDERBART GOTT SLUT och ett FANTASTISKT GOTT NYTT ÅR !!!



***

NYÅRSKRAAAM från EVA med familj



:)

2009-12-30 @ 22:54:30
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback