Äntligen kommer ljuset....

Tusen! Tusen! TACK! alla in som ha lämnat  kommentarer hos mig!! Blir så glad när ni ger er tillkänna!! Och till alla er som har uppmuntrat mig under "karusellperioden" - Ni är bara så gulliga!!!

Så härligt att dagarna börjar bli längre och solen tittar in genom smutsiga fönsterglas! Men vad gör det.. visst känns det som om livet återvänder efter den mörka och kalla (iaf här upp i norr) vintern!

Det är då som vardagslyckan får någonting vilt i blicken och börjar sätta igång med allehanda projekt! Som ikväll till exempel då maken och jag har organiserat om i diskbänksskåpen för att få ordning på alla sopor som ska sorteras.. ser ut som värsta återvinningsstationen och då menar jag i positiv bemärkelse. Förunderligt nog så for en tanke genom mitt huvud när jag höll på som värst med organiserandet.."det här skulle
Malin gilla". .. För er som inte "känner" Malin kan jag berätta att hon är sopsorteringsbloggdrottning och en kär bloggkompis!!!

Annars så rullar det på.. har jobbat idag! Lite karusellig är jag än men det kändes så bra att få träffa mina mysiga arbetskamrater igen!!!

Igår hade jag besök av Eva som tittade in på en kopp kaffe och en surrstund. Kul hade vi och tiden gick  som vanligt alldeles för fort!!

Dagens bild är från "all-gäst-rummet"... dags för nya kuddfodral??? De ska inte vara gröna.. fick en liten uppenbarelse att de flesta inlägg som publicerats här  sista tiden har varit i grönt... nu kör vi turkos idag annars får jag nog döpa om bloggen till GRÖNA RUM!!! :D fast jag gillar ju det gröna...

Nu är det sovdags.. snart ringer den eländiga väckarklockan och det är morgon igen..
Ny dag - nya möjligheter och framför allt KÖRÖVNING på kvällen!
 
Ha en skön torsdag allesammans!!
Kram!
Liza
Text och foto: som vanligt ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Här tror jag minsann att jag har inspirerat! ;)

Fniss! Tänk att vi kan "hjälpa varandra" fast vi bor så långt ifrån varandra, själv har jag ju sett hur "dina" kuddfodral producerats på andra ställen ute i landet. Som en kedjereaktion.

Härligt, häftigt! =)

"Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir!"

I dag har jag "Norrlandsvitt" utanför fönstret, men under en decimeter så jag får inte klaga.

Postat av: MO

Jamen turkost är oxå fint o grönt är skönt....Vad kul för Malin att höra att hon inspirerat er med sopsorteringen...

Jo det är en servetthållare som står på diskbänken, jag köpte den i Frankrike i somras, men jag tycker jag har sett dem lite varstans....eller?? Hm, nu blev jag vimsig...

Jovisst lyser snön upp, det är jättevacker, det snöade hela gårdagen o idag med...alltså alla vill ha vår men - I like......kramar på dig vännen

2009-02-12 @ 14:37:03
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Solen är rätt obarmhärtig den här tiden på åren, mina markiser åkte ner i morse för fönstrena var inte så roliga...



Både grönt och turkost är fint tycker jag :0)



~Livet i byn

2009-02-12 @ 19:12:31
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Fin bild på rummet, gillar ju som bekant din smak =)



Kramis

2009-02-12 @ 21:59:53
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Fin bild på rummet, gillar ju som bekant din smak =)



Kramis

2009-02-12 @ 22:00:20
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback