Söndag 8:e januari....

Efter en lugn och stillsam morgon med frukost i lugn och ro så sitter jag här igen! Klarar inte av att sitta här för långa "pass" för då startar (oj, så less ni är att höra det här) KARUSELLEN! Det ser inte ut att ge sig fullt ut ännu... men blir långsamt bättre och bättre.... Inte tog det ett par dagar.. verkar mer som om det ska ta någon vecka!!

Maken verkar nu vara frisk igen efter den långdragna influensan och har hunnit med en tur ut till stugan. Jag fick inte följa med! Lika bra det, snön låg djup så han fick skotta sig fram. Vi längtar båda efter att börja vara där på helgerna. Det finns en hel del att göra och det ser ut som om det får bli en tripp  till Ikea (Jippiiii!!) för att köpa bänkskåpen och fläkten inför köksrenoveringen... som blir, just det, light!

Har nu två kuddar klara.. de gröna till vardagsrummet och en del små  detaljer har kommit till. Tavlorna hittade jag i en låda när vi rensade i arbetsrummet. Kort och blommor är köpta på Keramix, ramarna från Gallerix...
De andra gröna fodralen (de stickade kuddarna har samma tyg på baksidan) är jag inte riktigt säker på att jag vill ha... kan bli så att jag kör på vitt!!

Har stickat en framsida till  i en supersnygg färg.. och håller på med ett vitt där jag har någon idé att använda ett slätt garn som effekt, vi får se vad det blir... :=D

Igår såg vi (som de flesta andra) första deltävlingen i Melodifestivalen. Carolins låt var grymt bra, vilken inlevelse och känsla hon har när hon sjunger, tyckte (förvånande nog) att den var klart bäst. Ovanligt bra låtar och artister  över lag - ska bli intressant att se fortsättningen....

Nog för idag..

Ha en fortsatt superhärlig söndag!
Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: K

Nämen se där! Här har det hänt saker ,på bara några minuter;) Jag var nyss in här för jag har försökt länka till dej ang kudden;)

Fint det blev i bloggen!!!

Ha de gott!

Kram!

Postat av: K

svar:Japp det är den, på mitt ICA fanns bara det garnet.

2009-02-08 @ 14:41:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Sååååå snyggt och vårigt!! Jösses du är då duktig.



Hoppas du snart är bättre, det är inte kul när kroppen tjorvar. Jag hade ett besvärligt diskbråck under många många år. Det tog 10 år innan jag var någorlunda återställd.



Jag arbetar ju bara 50% i dag på grund av detta, övrig tid jobbar jag det jag orkar och kan för dagen. Jag har ingen ersättning för varken A-kassa eller F-kassa för att kunna styra mitt eget liv. Mitt eget val - för att orka med vardagen, men det är trist när lönen kommer ;0)



~Livet i byn

2009-02-08 @ 14:47:53
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: EVA

Håller helt klart med ! Carolines låt var kanon...och jag blev väldigt förvånad att jag inte var ensam som tyckte det ! Jättekul att hon är vidare...och Emilia också ! Var också en skön låt...



Här har det skottats nästan hela dagen...usch och fy ! Maken inte helt frisk än men bättre och nu laddar han för en skottning till... Herremin...när hade vi så här mycket snö förut ?

Edith var ut och hoppade i snödrivorna en timme idag och det var problem att se henne :D!



Ha en fin start på veckan vännen !

***

JÄTTEKRAAAAAAAAM från EVA

2009-02-08 @ 16:04:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anna B

Skottat, skottat och återigen skottat. Jo förresten så har jag vilat mellan varven. Därför är jag så glad att komma in hit och se så fint du har det!

Önskar dig en skön söndag! Kram anna

2009-02-08 @ 16:09:17
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin B

Dina gröna detaljer är supersnygga men när det gäller musik har vi inte riktigt samma uppfattning. ;)

Fast det är det som är det fina, man behöver inte tycka lika i allt för att gilla varandra en massa ändå! =)

Jag håller tummarna för att din "karusell" saktar av i sin fart.

Kram till dig!

2009-02-08 @ 17:15:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi måste fixa till din blogg lite mamma, den är så uttdragen! Kram

2009-02-08 @ 18:28:03
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: jenny

vilket härligt snyggt vardagsrum ni har.kuddarna passar in jättebra där i soffan.



Såg också mello igår men kan inte hålla med dig om caroline...smaken är som baken och tur är väll det:-)



usch din stackare som har yrsel...det är verkligen obehagligt. Hoppas det släpper snart.

Kram/jenny

2009-02-08 @ 20:09:53
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: MO

Kul att få se de snygga kuddarna på plats...inser att jag behöver lite fler gröna detaljer för att få den rätt effekten, jättesnyggt.



Så du är fortfarande yr, konstigt men min syster har oxå varit/är jätteyr...kan det vara något som går eller? Hon kände sig jätteyr ikväll när vi var iväg, jobbigt o lite otäckt. Hoppas du kryar på dig vännen, kramar

2009-02-08 @ 21:25:46
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Herr E

Vilket fint och härligt rum!!

2009-02-08 @ 21:44:46
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Lallis

Vad himla mysig din blogg är:)

Och vilket fint rum.

kram Lallis

2009-02-09 @ 09:06:54
URL: http://knasigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback