Löst ett "problem".... hmmm....

Hej igen alla glada där ute! Hoppas att trettonhelgen har varit bra!

Ibland tycker jag att det är svårt att göra någonting fint på köksbordet. Det ska var praktiskt och snyggt på samma gång....

Var helt utan idéer tills trettondagsaftons morgon då jag insåg att murgrönan i julgruppen vi fick i julas hade vuxit multum på mycket kort tid, de övriga växterna mådde inte heller så bra. Lite övervattnad var den (julgruppen alltså) också - så det var bara att göra någonting åt de stackars växterna innan de skulle drunka....  Sagt och gjort jag separerade växterna och insåg att trots ett rätt bra förråd av krukor så hade jag ingen som passade till murgrönan.  Skuttade iväg till Buketten, inhandlade kruka och blomjord (igen - för den jag hade var på balkongen, rätt så djupfryst). Hem igen, satte om murgrönan, ner i den inhandlade krukan *pust* klart!!!

Hmmm, en suckulent fanns också i gruppen, nästan ingen rot, alla krukor för stora. Men Liza-lyckan är inte rådlös utan "klättrade" upp i skåpet och tog ner den minsta delen till "Tända och vända trion", klädde den med plast, fyllde med jord och hokus pokus så fick "sucken" en perfekt kruka!

Kvar fanns lilla "enen" - inga problem - hade den ultimata krukan - så nu är den också räddad!!

Nu undrar ni vad i hela fridens namn detta har med mitt köksbord att göra??
JO, så här blev det till slut....


Tog fram mitt Marimekkofat och ställde murgrönan, suckulenten och burken (IKEA) som används som sockerskål på den. Nu är jag nöjd.... för en tid i alla fall. Hoppas att blommorna klarar sig... trots en något omild behandling......

Den lilla "Tujan" fick plats i fönstret i gäst/TV-rummet tillsvidare.

End of story!

Jag har fått en utmärkelse igen - återkommer med det i nästa inlägg.

Nu vet jag inte när nästa "story" från mig kommer, det kan dröja ett par dagar för jag sitter nu och skriver på min nya dator! Hurra! Vi är inte sams ännu tangentbordet och jag.Den är snabb och supersnygg - datorn alltså!

Allt är inte överfört från den gamla ännu, ett bildredigeringsprogram ska installeras mm. Så vi får se hur hur det ska gå - lite spännande är det - och KUL!

Så tills vi ses igen - ha det så gott och sköt om er!
KRAAAAAAAAAAAAM!
Liza



Text och foto:©Liza.vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anna B

Skönt att ha löst det problemet! Ha en härlig helg! kram anna

Postat av: jenny

Vad snyggt det blev!! läckert med fatet under:-)

trevlig helg/jenny

2009-01-09 @ 17:18:47
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Ser trevligt ut på ditt köksbord:)

2009-01-09 @ 18:51:56
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: EVA

Då provar jag igen då :D ! Och det blev ju hur snyggt som helst...



Har nyss suttit och jublat till Helena Jonsson och skidskyttet...himla spännande ! Så nu tar jag ett litet glas rött och skickar en skål till dig också käraste vännen !



***

KRAAAM EVA

2009-01-09 @ 19:15:26
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så fint det blev på köksbordet! =)

Jag har blivit "vårgrönssugen". Har inget utbud av det mer än en ljusgrupp som står i köket. Letade "tabletter" till köksbordet men ännu fanns det inte några vårlika i vår lilla stad.

Det kommer väl... Bara det att jag alltid blir så ivrig när jag kommer på vad jag vill ha. De vita som fiskats fram ur skåpen igen nu efter jul duger ju gott. =) Med tanke på min lilla bil så borde jag inte ens tänka på någon shopping...

2009-01-09 @ 19:46:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: MO

Jag är oxå en sådan där som har svårt för att veta vad ja ska ha på matsalbordet, blir nästan aldrig nöjd. Men så himla fint du gjorde det, o med några av mina favvoväxter. Ser att vi har likadana marimekkofat, ser himla vårlikt o fint ut, trevlig kväll på dig, kramar

2009-01-09 @ 21:17:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lena

Grattis till nya datorn! :D Vad fint du gjort med växterna...det blir ju alltid en del att ta vara på när man haft julgrupper.



God natt på dig och ha en härlig lördag! Kram

2009-01-10 @ 00:18:41
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: tina

Fint du gjort!!Kikar in och önskar en trevlig helg!!



kram/tina

2009-01-10 @ 01:05:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Annah

Så fint du gjort! Själv är jag såååå dålig på att ta hand om julgrupperna då de börjar ge vika, men du peppade mej lite så vi får väl se vad kvällen har att erbjuda eller om min ev energi för blommorna gått över innan jag kommit hem från jobbet!? Ha en skön lördagkväll!

Kram Annah

2009-01-10 @ 14:34:09
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh...du är så fiffig å piffig ;)



Superfint å ni verkar ha så mysigt hos er!!!

(å av detjag sett genom fönstret...haha.....)



Hoppas helgen varit bra!



Kramis!

2009-01-11 @ 19:55:31
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh...du är så fiffig å piffig ;)



Superfint å ni verkar ha så mysigt hos er!!!

(å av detjag sett genom fönstret...haha.....)



Hoppas helgen varit bra!



Kramis!

2009-01-11 @ 19:56:02
URL: http://mariakoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback