Söndag....

Hej mina kära vänner!! Tänk att det är ett nytt härligt "bloggår" som ligger framför oss...  jag ser verkligen fram emot att få umgås med er under 2009 också!  KRAM till ER ALLA!

Var som sagt på IKEA i fredags tillsammans med systrarna och döttrarna. Maken är så glad att jag har hittat min shopping-gen igen.... tror uppriktigt sagt att han var orolig för mig där ett tag! Nu är dock ordningen återställd och många nyttiga prylar är inhandlade!  Fabriksbutiken fick också ett besök, köpte lilla Ittalaskålen och Gallerian i Torneå...  nej, där blev det inga inköp.

Himmel så trött jag var och så ont jag hade när vi kom hem. Som tur var fanns rester från Nyårsafton kvar så middagen var snabbt ordnad. Sedan blev det soffan - råkade visst somna där en stund.... enligt maken!! Jag märkte ingenting.....

Lördag plockades julsakerna ner i sina kartonger igen. Lite vemodigt är det men mest skönt.
Bjuder på de sista julbilderna från vardagslyckan....



Hur som helst så gjorde jag samma upptäckt som förra året och året före det... behöver blommor. Så det blev en tur till Buketten för blominhandling, de skulle vara i köket men hamnade i vardagsrummet så ICA fick rädda köksfönstret!! Hurra för dem!! Nu är det lite "piff" som ska göras sedan är jag redo att möta årets tråkigaste månader... januari och februari....  Det är mycket vitt hos mig fortfarande men med inslag av svart......





Idag har vi sett skidor och jag håller på säkerhetskopierar alla kort - har inte blivit av tidigare. DET ÄR TRÅKIGT - men nödvändigt för vi ska snart starta vår nya dator... *ler från öra till öra* och jag vill inte att några kort ska försvinna vid överföringen!!

Ska fortsätta med kopieringen nu... sedan blir det en rejäl bloggrunda för att se vad ni haft för er sista dagarna....

Ha det så gott!
KRAM!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: EVA

Härligt kul med IKEAtur ! Men nu ska här sparas pengar både för "värmeturen" i februari och sommarens ev. tur...så några inköp över det absolut nödvändigast (typ en ny resväska... ) blir det inte :(...! Men i slutändan blir det ju bra ändå...



Vet inte om jag hinner förbi imorrn...beror på hur snabbt maken är klar hos Cissi & Jocke...för vi hade inte så många andra ärenden som jag kan skicka honom på :D...men isåfall hör jag av mig ! Annars får vi ta det en annan gång...men snart :D !



Julen är fortfarande kvar här men snart så åker den i kartongerna igen ! Tisdag tror jag, om inte dottern vägrar...



Ha en fin kväll vännen !



***

KRAAAAAAAAAAAM EVA

Postat av: Zassi

Superfina bilder :) Och härligt med en shoppingtur.



Klokt med back-up. I väntan på nydatorn då....



Kramiz

2009-01-04 @ 19:23:53
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det låter toppen. För du har verkligen fått det superfint! Kram Anna

2009-01-04 @ 19:25:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: MO

Åh så ljust o fräscht det blev med det vita. Har inte börjat att jula av än, jag älskar ju julmysskenet så jag väntar nog till 20 onda knut (eller hur man skriver)...

Jaså du var oxå inne på det svarta tyget, det ska jag sy kuddar till dotterns säng av är det tänkt, skulle vilja ha nytt precis överallt..Tur att du fått tillbaka shoppinglusten, ja så maken känner igen dig...hihi, många kramar vännen

2009-01-04 @ 22:34:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maria

Tackar och önskar dig ett fint 2009. Kikar in till dig och som alltid har du gjort något nytt och fint hemma hos dig, phuu!!

Kramaria!

2009-01-04 @ 23:24:34
URL: http://kramaria.blogg.se/
Postat av: EVA

Himla himla himla himla jäkla typiskt att det är fiskehelg till helgen :( ...men nog ska det väl kunna stämma ihop nån annan helg kanske...



Blev en snabb prommis från las ner till Cissi för mig och Edith och så mötte vi maken där, fikade och sen köptes 1-årspresent ( kläder ), besök på Kupan och så hem igen :D ! Och kommer det att kännas fint med en biskvi och en eftermiddagstår...



Ha en mysig 13:dagsafton !

Själv ska vi fira den stilla och lugnt framför tv:n... :D! Nä just ja, det var visst absolut sista pubaftonen på Tommys ( stänger ju snart... ), så maken ska nog dit en tur...



***

JÄTTE-KRAAAAAAAAAAM från EVA

2009-01-05 @ 13:25:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det blir alltid så ljust när julen flyttar ut!

In med våren och tulpaner ungefär. =)

Här är julen kvar än och den får stanna tills 20.e Knut. Eller dagarna runt omkring där då det finns tillfälle och ork att pynt bort.

2009-01-05 @ 13:27:44
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: tina

Fint och ljust blir det när julgrejerna åker väck...skönt med lite nya blommor också,det skulle jag också behöva!Stod och höll i vita tulpaner på Ica idag,men ska till stan och blomsterlandet på onsdag så då unnar jag mej nog ett eller några knippen av favoritvårblommorna! =)

Ha det fint på trettondagsafton,här ska det ätas gott(på onsdag börjar ett försök med GI)med lite gott vin till !!!



kram vännen/tina

2009-01-05 @ 16:08:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback