Söndag 7/6...

Hej Bloggvännerna!

Har haft en mysig helg!
Lördag hade  vi systrarna-sisters en heldag och bara "hängde" som ungdomarna säger. :D
Jag hade gjort en västerbottenspaj med tillhörande röror och en grekisk sallad till. Vi hann ochså med en sväng på stan under eftermiddagen och hittade en del nyttigt att handla.......:D
Tack systrarna för en kul dag!

När jag kom hem stod den här på diskbänken med tillhörande gulliga ord från Anna....

Den fick genast flytta till köksfönstret... är så fin....


Åt sedan middag med Frida, lillprinsen och Anna. Gluttade lite på landskampen...maken fanns på plats på Råsunda.. men inte var den mycket att se.... alltså matchen...

Idag har jag inte gjort många knop.. mest löst korsord och varit trevlig med maken som kom hem vid lunchtid...

Kom på att det är länge sedan jag tipsade er om någon bra bok... så det tänker jag göra idag... till och med fyra stycken!! De här har jag läst på mycket kort tid.. plus en som inte fastande på foto men är  så fantastiskt bra: Den väntade.. har naturligt vis glömt vad författarinnan (minnet.. jag har tappat mitt minne) heter och har lämnat tillbaka boken..  Men den handlar om Maria Magdalenas upprättelse....... mycket bra bok...

Läs och njut! Ni som har läst någon av böckerna jag tipsar om.... skriv en rad till mig och säg vad ni tyckte om dem..

Nu ska jag gå och måla naglarna! Vill inte gå till  jobbet med avskavt nagellack..:D

Kram!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vilken skön dag med syrrorna, pajen och rörorna låter himla smarrigt!



~Livet i byn

Postat av: EVA

Låter som du haft en skön helg fastän guben varit på vift...hihi ! Och Västerbottenspaj...måste göra det i veckan tror jag...usch vad jag blev sugen...!



Blev ingen loppis i helgen heller då det blev kalas för hela slanten istället ! Men det är ju bara kul !



Ha en fin start på veckan vännen så hörs vi snart !



***

JÄTTEKRAAAM från EVA



2009-06-07 @ 22:50:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Låter ju som en toppenhelg!! ;) Jag har bara läst en av dom, "nu vill jag sjunga..." å den gillade jag jättemycket!! Fick en att tänka till! ;)

Dom andra ska jag skriva upp på min "att läsa-lista". Under sommaren så brukar det ju bli några fler böcker å jag som läser mycket hela året.

Hoppas du får en fin vecka!

Kramen, Maria

2009-06-07 @ 23:52:37
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kul med boktips! =)

Härligt att ha systrar att hänga med!

2009-06-08 @ 08:00:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Å bra boktips:)

Ha en trevlig dag.

Kram Kristina

2009-06-08 @ 08:07:42
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Daniel

Den väntande är en av de bästa böckerna jag läst!!

2009-06-08 @ 09:23:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: tina

Vilken härlig blogg du har! Idag har jag länkat till dig och lånat en bild på den grymt snygga trådlyktan du har. Hoppas det är ok, annars säg till!



Hoppas du får en härlig dag!

2009-06-11 @ 08:37:13
URL: http://timonhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback