Vilken helg...

... varmt, soligt, vackert... vad mer kan man önska sig???

Vi åkte ut till stugan i fredags. Då vi kom var det rätt så kallt inne... ca 15 grader. Men efter att ha tänt eld i spisen så blev det riktigt varmt och skönt. Det bästa av allt ... nu är vattnet är igång!!

Lördagmorgon diskade jag glad i hågen. Att efter en vår med vattendunkar, värma diskvatten på spis och i vattenkokare, äta på papperstallrikar osv så är det med glatt hjärta man skruvar på kranen och det kommer varmt vatten... och kallt vatten - DISKA ÄR NUMERA INGET PROBLEM!!

Efter att ha städat toa/duschrummet och stugan så åkte vi på födelsedagskalas. Min systerdotter, världens bästa Lotta fyllde 25-år. Där bjöds vi på god smörgåstårta, ja, god räcker inte den var helt superb, och gräddtårta med färska jordgubbar. GRATTIS ÄN EN GÅNG Lotta!!

Mina systrar och jag åkte till kyrkogården med blommor till mamma och pappas grav... har ännu inte riktigt förstått att mamma är borta.....

Väl tillbaka på stugan så åt vi  middag på altanen.. vi satt ute till sent.. och det var jättevarmt!


Idag på MORS DAG steg jag upp tidigt och gjorde iordning tårtan.... en högst personlig tårta fick det bli. Chokladbottnar, grädde och bär första lagret, grädde och skivad banan i andra lagret och sedan grädde och konserverade aprikoser. På kanten satte jag delade After eight....

Barnen kom ute vid tio-tiden så vi fikade och hade det mysigt på altanen... 29,5 grader i skuggan!!!! Hur underbart är inte det...... Småpojkarna och prinsessan sätter verkligen fart på tillvaron. Men de trivs och har så mycket att göra att de inte riktigt vill gå med på att åka hem...


Vi åkte hem i eftermiddags.. maken skulle på fotboll och jag har kört ett par maskiner med tvätt. Men en helt underbar helg har vi haft och jag känner mig mycket bättre och längtar till att gå till jobbet imorgon......

Ha en bra start på veckan!
KRAAAAAAAAAAM
!
Liza
Ps. Det blev ingen målning i helgen...


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ååå, vilken härlig helg ni haft!! Blir alldeles till mig av din beskrivning å bilderna. ;)

Hoppas du får en lika härlig vecka som kommer!!

Stor Kram, Maria

Postat av: EVA

Visst har helgen varit underbart härlig ? Vi har bara njutit av värmen...

Och ni verkar ha mått lika gott !



Fick den superläckra schack-bak-formen av Cissi så nu kommer det att bli schacktårtor på löpande band...hihi ! Eller åtminstone till helgen...kanske gult och blått...inför fotbollen !



***

JÄTTE-KRAAAM från EVA



2009-06-01 @ 09:06:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Förresten...himla snygg fusk-Marimekko-duk du har :D ! Jag har likadana fast runda...hihi !



***

KRAAAM igen !

2009-06-01 @ 09:08:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Så mkt god mat ni har njutit av i det vackra helgvädret.

2009-06-01 @ 09:08:09
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Det låter som en toppenhelg! Vi har också en stuga vi har varit i över helgen - och solen sken så man blev riktigt sommarvarm!

2009-06-01 @ 23:16:14
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: Maria

vet du Liza, nu blir jag hungrig på kvällskvisten! Ser så gott ut med kött och allt det andra och tårta.



Rabarber öppnar på Onsdag klockan 10.

2009-06-01 @ 23:21:51
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Helt fantastisk helg! Den här värmen vill man ju behålla nu, dessvärre blir det sämre om ett par dagar.

Så gott allt ser ut, särskilt tårtan... tycker gottegrisen här :)



Sv. Kul med betong, det går säkert jättebra!

Kram

2009-06-01 @ 23:29:56
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, så mysig och härlig helg.

Att sitta ute på altanen och mysfika en varm dag är ju rena rama paradiset.



Jo, hos mig blommar Syrenerna för fullt. Ljuvligt!

2009-06-02 @ 07:56:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sara

Slurp vad den tårtan såg god ut :)



Sommaren är väl här när man kan he på vattnet i stugan :)

Låter som en bra helg!

2009-06-02 @ 14:54:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback