Tillbaka...

Hej igen mina bloggvänner!

Är tillbaka nu och vi får se vart bloggen tar vägen.. är lite osäker på om jag ska fortsätta finnas här eller helt enkelt stänga för gott. Tiden får utvisa vad som händer!

Tänker hur som helst uppdatera er på vad som hänt här sedan sist...

 

Förra helgen var fullspäckad med aktiviteter.
Svägerskan har fyllt jämna år och firades lördag på dagen. Än en gång GRATTIS!

På kvällen hade mina systrar och jag anordnat en riva-stuga-fest för våra nära och kära som hjälpt till med det projektet. Naturligtvis hade vi lagat all maten själva... 
En tre-rättersmiddag serverades:
Förrätt: Västerbottenspaj med romröra/skinkröra (vitt vin)
Huvudrätt: Filé med god sås, rostade grönsaker, klyftpotatis och ris, tomat/fetaost sallad och vitlöksbröd (rött vin)
Dessert: Åkerbärsparfait, gräddglass och till det knäckflarn.
Gissa om vi var mätta efter den middagen?? GOTT VAR DET! Kram mina systrar det gjorde vi bra!!!!!

Söndag sov vi lite längre än vanligt (undrar varför)??!! :D Sedan tonade jag håret och vi började ladda för konserten med kören i BODEN! Den gick över förväntan bra.. inte lätt med akustiken i kyrkor men enligt åhörarna så lät det bra!! KUL som vanligt att sjunga!

Veckan så här långt har varit full av jobb, jobb, jobb och efter jobbet har jag inte orkat göra så mycket. Är rätt så trött och har så ont i min j%&*a rygg.. men förhoppningsvis så ska den värsta smärtan ge sig snart!

Som många andra har jag lyckats få tag i en flaska med årets glögg. Den står på vänt - till 1:a advent.. (ofrivilligt rim)  inte en droppe ska smakas innan!!


Gillar att flaskan är klatschigt orange... en riktig höstfärg!

Jobbar torsdag och är ledig fredag! Helgen är ett oskrivet blad.. hoppas att någonting oväntat händer!

Ha det gott!
Kram!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, jag blev ju riktigt sugen på mat när jag läste vad gott ni ätit!! ;) Kul att höra att ni haft det så trevligt!

Å, ja, vi väntar oxå på att få smaka av glöggen. Det är inte så länge kvar nu...

Kramen, Maria

Postat av: LillaMy

Tyvärr har jag inte kunnat lyssna på er skönsång sedan ni sjöng i Pite stadskyrka men där var det drag.Suveränt och jag hoppas att det kommer fler tillfällen.Ha det bra.Krasm

2009-10-28 @ 23:36:15
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: mariakoden

Då är vi 2....vet inte heller vad jag ska göra med bloggen....men även om jag kommer att sluta så kommer jag ändå att låta den ligga kvar! Är sjukskriven ett bra tag så vem vet, jag kanske får en massa tid över att blogga? (skulle tro det)



Vi får se om jag kommer på kören ikväll. Läkaren ringde mig igår å poängterade att jag måste ta det lugnt så att jag inte får några baksmällor.



Vi kanske ses ikväll...eller så nästa torsdag. Ska vila idag o känna efter.



Kram på dig! Å såklart jag vill att du fortsätter blogga.....snäääällllla..... ;)

2009-10-29 @ 06:52:02
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhh så kul att du är tillbaka vännen ! Du är saknad...

Och så gott ni ätit...nu blev man ju hungrig...hihi !



Vi har druckit en flaska glögg och sen står det 2 till i skafferiet och bara väntar på advent...och det gör jag med !

Var faktiskt ut till julkartongerna idag för att söka änglaspelet, men det verkar som jag packat ner det lååångt ned...så det får ligga kvar ett tag till :)



***

JÄTTEKRAAAM EVA



.

2009-10-29 @ 18:06:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: MO

Hej gumman, ja det låter precis som jag..Vi har ju bloggat nästan exakt lika länge o jag känner likadant. Har svårt för att få till den där riktiga blogglusten igen, ja att det är sådär kul som det var i början...jaja, får se hur jag med gör, men såklart tycker jag det är synd att förlora kontakten med alla gulliga bloggisar....



Vad tråkigt att du har ont i ryggen, hoppas så att du kan vila lite så du blir bättre...



Vad god den glöggen ser ut, om inte annat så är ju flaskan så fin...Jag har bakat pepparkaksrulltårta idag o du kan ju tänka dig vilka juldofter som spred sig i huset...mm, ljuvligt...



Ha de fint vännen o krya på dig, kraaaaaaaaaaaaaaaam

2009-10-29 @ 19:23:18
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Berith

Du kan väl inte bara sluta. Det är ju en högtidsstund då jag får läsa vad du skrivit och se dina bilder. Kan dock bli lite dyrt ibland (tycker maken)!

2009-10-29 @ 21:11:09
Postat av: Malin B

Känns som det är många som "vacklar" med blogglusten... Inget är för evigt i och för sig och det är kul så länge det varar. Men det är ju just DET. Det ska vara ROLIGT.

Jag tycker att det är lite trist när trevliga bloggvänner "försvinner" från bloggvärlden för åtminstone jag tänker på mina bloggvänner då och då. "Det här, det är ju en sådan som Liza har" osv. Jag undrar lite hur gick det sedan då?



Snygg glöggflaska. Dina ljusstakar matchar så klockrent! Hoppas den smakar gott när den väl ska avnjutas.



Ha en skön ledig dag. Jag är ledig jag också. =)

2009-10-29 @ 22:59:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mariakoden

Hej på dig! Tänkte komma på kören men jag var så trött...Sov hela dagen. Känner mig piggare men får svackor då å då.

Men nästa vecka så tametusan så ska jag komma!!



Hoppas ni får en bra helg. Själv ska jag bara vila o ta det lungt....suck. Skulle vilja åka till Ikea eller nåt....



Vi hörs o syns! Kram på dig!!!!

2009-10-30 @ 07:29:41
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Det lät riktigt gott! Hoppas du fortsätter blogga, men det är klart att man ska blogga för att man känner för det inte för att andra vill att man ska fortsätta.



Trevlig helg, kram Sandra

2009-10-30 @ 09:32:24
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Maggan

Jag kommer ju att sakna din blogg nåt oerhört om du lägger ned...men om orken inte finns ska du sluta - så är det bara! Det är dags att du tar hand om dig och din onda #j-a* rygg...blir riktigt orolig:-( för dej vännen! Kramar i massor och tänker på dej!

2009-10-30 @ 13:28:54
Postat av: Saras Inredning

Mmmm.. vilken härlig middag!! Usch nej SLUTA inte att blogga!! Även om det så bara är för en gång i veckan - herregud man vill ju komma förbi och säga HEJ och inte går det 1 gång i veckan då vi bor 50 mil ifrån varann :)

Nu är du ju bara en knapptryckning bort.



kramkram//Sara

2009-10-30 @ 13:38:55
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: EVA

Ha en underbar helg ni också !!!



Nu är pumpan karvad, glöggen puttrar på järnspisen tillsammans med en helgskinka...mmmm ! Nu är det helg...



***

KRAAAM från oss i Jävre !

2009-10-30 @ 14:35:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: karola

ja, den flaskan hade passat bra i mitt kök :)

ha en fin helg

2009-10-30 @ 20:09:19
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: hem ljuva hem- helena

Här är ännu en som vacklar i blogglusten... men jag hänger nog kvar ett litet tag till i alla fall. Hoppas att du också gör det!

Ha en mysig helg! KRAM!

2009-10-30 @ 23:32:00
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback