Det regnar.. och grönt är skönt..

Höst, regn och rätt så mysig kväll!

Hoppas att ni mår bra alla mina vänner där ute! Här regnar det som sagt - men vad gör det? Jag har tagit det mycket lugnt efter dagens arbete och ägnat mig åt Camilla Läckbergs nya bok "Fyrvaktaren"...  den är jättebra!! Ja, tyvärr så har jag läst ut den, jag vill att bra böcker ska räcka länge, länge, men när jag kommer över en BRA bok så sträckläser jag!!! Hur som helst rekomenderar jag den starkt till alla er som tycker om att läsa!!

Just nu doftar det underbart i mitt kök, har bakat en kaka som jag och maken snart ska smaka.....

En av mina favoriter... Kardemummakaka... MUMS!

Såg att dagens tisdagstema var grönt är skönt (efter att jag hade fixat med bilderna) det här tycker jag  passar perfekt in i  dagens tema.....



Jag tycker om att sticka och sista tiden har det blivit en del grönt, som sitter mjukt och skönt på små söta människor. Den översta är till systerdotterns lille son, den gröna med hjärtan stickade jag till makens systersons dotter, och den rosa har något år på nacken och den var till lilla prinsessan. Nu pågår fler projekt: Lille A:s tröja ska bli klar, stor-prinsen har bestämt att han ska ha en svart tröja med märke på?? och det är tvillingar på gång i släkten... så jag har det jag gör.. men kul är det!!

Avslutar med en uppdatering av helgens konsert: DEN GICK KANONBRA! Just nu finns det inte mycket som är roligare än att sjunga GOSPEL!! Stående ovationer i kyrkan - det känns bra!

Nu ska jag gå och koka kaffe och smaka en liten pytte bit av kardemummakakan...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!
Liza



Text och musik bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh va gott med kardemummakaka !!! MUMS !!!

Och vilka underbart söta kläder du stickat...



Här knallar allt på som vanligt.

Igår var det luft-värme-pumps-installation och idag sotaren...så imorrn blir det vila !

Var egentligen planerat paltkok för sonen vill lära sig, men han är så förkyld, så vi väntar nån dag...



Nej skynda tillbaka till Idol...



***

KRAAAM EVA

Postat av: Maggan

Sååå gulliga små kläder...och så kul vi hade i söndags! Kan ana att det känns i din kropp också - men det är värt det!



Syns på torsdag!



Kramis/Mags

2009-09-22 @ 21:04:10
Postat av: Bokmalen

Oj, vad du läskas med den kakan!! Blev ju jättsugen... Får ta mig en kopp te innan jag ska cykla till jobbet i mörkret å kylan.

Jag är oxå så att jag sträckläser en bra bok. Jag gillar oxå Fyrvaktaren, riktigt bra!!

Kramen, Maria

2009-09-22 @ 21:11:23
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Vicke

Så sugen jag blev på Kardemummakaka, en favorit även hos mig. Oj vad du är duktig på att sticka, vad kul att både ge bort och få så fint till småttingar:D



KRAM

2009-09-22 @ 21:46:36
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så fint du har stickat! =) Påminner om min mamma, hon handarbetade jämt och alla fick stickade tröjor. =)

Kardemummakaka lät smaskens, det vore kul om du la ut receptet också. =) Jag blir sugen på att testa jag också.

2009-09-22 @ 23:04:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Proforma

Vad duktig du är på att sticka! Jättesöta kläder... och kakan ser mumsig ut! Receptet, tack!?

Irene

2009-09-22 @ 23:50:11
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback