Oj då, nu blev det en paus igen....

Hej alla vänner där ute!
Det blev av olika anledningar en liten paus som var oplanerad - men nu i efterhand behövlig.
Det har gått tungt att göra nya inlägg ett tag och kanske är det så att det är bra med ett uppehåll då och då. Sanningen att säga har jag varit rätt trött på min blogg, header, haft svår torka på vad jag vill skriva och en del funderingar på om det skulle bli en fortsättning här eller ej! Nu har jag beslutat att fortsätta i alla fall ett tag till!

Så här kommer en liten uppdatering om vad som hänt i helgen:

Fredag: Prinsessan fyllde 2 år. Hon uppvaktades som sig bör med många presenter och kunglig som hon är så mottogs både gåvorna och hyllningar med upphöjd värdighet. Söt är hon som en karamell och hon pratar som en liten kvarn.

På kvällen var maken och jag bjudna till bästaste bloggkompisarna
Eva och Rolle  på födelsedagsfest! Eva fyllde år och vi hade verkligen en mysig kväll med fantastiskt god smörgåstårta, tårta och god dryck till! Tack för att vi fick komma och än en gång GRATTIS! (Som tur var skulle Emma och hennes sambo sova hos oss så vi fick skjuts!!) :D

Lördag: Hämtade upp mina flickor strax efter åtta för en överraskningsresa! Vi hamnade i Skellefteå, började med frukost på mysiga fiket "Lilla Mari"! Medan frukosten avnjöts fick döttrarna var sitt kuvert vars innehåll skulle vara slut innan klockan fyra. De fick bara shoppa till sig själva, ingenting till hemmet, barnen, makar/sambos!!:D
Gissa om det blev en härlig shoppingdag!! Uppskattat och den som hade roligast var jag.... Så kul att vara tillsammans med sina älskade flickor en hel dag!
Kvällen blev tidig - var helt slut och somnade i soffan...

Idag: Sov länge.. fick besök av Anna med prins och prinsessa.. har stickat.. bjudit Emsa och A på middag och som ni ser har jag fått hjälp att få en höstigare look på bloggen. TACK EMMA!

Efter detta lååååånga inlägg (hade nog lite bloggabstinens ändå) ska ni få se mitt nya överkast i sovrummet, underbara nya gardinerna och lite annat smått och gott därifrån...



Fast det mesta hade jag sedan tidigare.. byter plats på mina saker och vips känns ett rum som nytt utan stora kostnader....

Ha en fortsatt skön söndagkväll och en härlig start på veckan!
Kram!
Liza


Text och foto: ©Liza, vardagslycka


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Härligt höstig bloggdesign!! Nu blir jag oxå sugen på att förändra lite. Får se när det blir av!??

Har börjat sticka på kuddfodralet å det går riktigt bra. Kan inte sitta för länge, känner att jag får ont i nacken så jag tar det lite lagomt sakta. ;)

Hoppas du får en fin vecka du med!!

Kramen, Maria

Postat av: Anonym

Härligt höstigt både nya bloggdesignen och ert sovrum. Vilken underbart härlig dag du hade tillsammans med dina tjejer, vilen bra idé av en snäll generös mamma!

Ler beklagade mig just vid dagens shopping över att jag är enda tjejen i familjen, killar förstår ju inte sig på shopping för fem öre;)

Kram och kul att du bestämde dig för att stanna kvar!

2009-09-06 @ 21:36:13
Postat av: Frida

Snajsig header måste jag säga!

Jag blir hemma imorgon suckar

Jäkla feber!



Ha en bra start på veckan!

Kram!

2009-09-06 @ 22:04:49
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: EVA

W O W !!! Vilken fin header du fått...och snygg höstig look ! Tur vi har tjejerna i familjen som fixar och donar och hjälper oss något äldre...hehe !



För att inte tala om sovrummet...hur lugnt och rofyllt som helst ! Väldigt snyggt...



Ny vecka och jag måste nog baka liiite...hihi...bäst att bulla upp ordentligt :D !



Ha en fin start på veckan vännen så syns vi ju ganska snart igen ! Och 1000 tack för presenten igen...chokladen VAR god ! Jag lovar !



***

JÄTTEKRAAAM EVA

2009-09-06 @ 23:06:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så fint du har gjort här inne och i ditt sovrum. Säger det igen; du har väldigt bra smak!



Jag tycker det känns lite "allmänt" som en del gamla goda bloggare har tröttnat och är på väg ut från bloggvärlden. Inspirationen går ju alltid lite upp och ner, ibland kan man gå på sparlåga för att blomma upp igen. Det är exakt så det är ute i vår natur också.



Du, vilken underbar dag med dina flickor. Vilken härlig överraskning för dem. En sådan dag skulle vara guld att få vara med om.

2009-09-07 @ 11:04:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Nu får du kika in hos mig igen...hihi ! Har börjat en insamling till rosabandet och vill gärna ha liiite hjälp...:D!



***

KRAAAM EVA

2009-09-07 @ 19:44:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tack för att du fortsätter - det är ju min stora tröst och inspiration att få läsa (och titta!!!) i din blogg! Kramis

2009-09-07 @ 21:35:50
Postat av: Sara

Ååh så fräscht du har det i sovrummet! Vilken inspiration jag får. MÅSTE bara rensa i vårt sovrum. Olika möbler och inget matchar :( ..suck..

Vilken TUR att du inte tänker sluta blogga :)



Men hallå, man behöver ju inte blogga jämt - bara när man själv vill.



Kramkram//Sara

2009-09-08 @ 15:30:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Sara

Ooops! Missade att kommentera din snygga nya header :)

Åh vad spännande med en överraskningsresa! Kul :)



Kram/Sara

2009-09-08 @ 15:31:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback