Köksrenovering pågår....

TJOHOOO!

Nu är bänkskivorna, stänkskyddet och diskhon på plats. Blandare monteras imorgon (fredag) åsså ska här tapetseras!
Att blandaren fortfarande ligger i sin kartong innebär att vi är nästan utan vatten.. Som tur är kommer det vatten ur kranen i ett av badrummen!

Är nöjd med mina val... och som utlovat kommer det ett låååååååååååångt inlägg, eller flera korta, när allt är klart.

Det bästa är att

den är ersatt av någonting mycket snyggare!! *ler från öra till öra*

Ikväll har mina systrar och jag besökt våra föräldrars grav. Det är precis ett år på dagen sedan mamma gick bort. Det var så mycket snö på graven så vi fick ställa den lilla krukan med penséer i snön....
Vi saknar vår mamma mycket, men sorgen är lättare att bära när man har så många fina minnen som vi har av vår mamma och förstås av pappa.  Vi vet att de har det bra nu!
Tänkte just på att mamma (som visste om mina köksplaner) var mycket nöjd med mitt val av bänkskiva.. det fanns ett köksbord med den skivan i mitt föräldrahem i vitt/grått!!

Hmmm, ber om ursäkt för detta något röriga inlägg... men det är mycket i min hjärna nu!! Lite för mycket!!

Jag har en känsla av att bloggen kommer att få vila i helgen då det är mycket att fixa med och vi verkligen vill göra klart köket i så fort som möjligt!

Så jag passar på att önska er
en riktigt mysig Valborgsmässoafton och en TREVLIG HELG!

"bränn upp riktigt mycket korv" :D

Kraaaaaaaaam!
Liza
Text och foton: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: tina

Å vad spännande att få se sen....bänkskivan...kan det vara en virrvarr??

Saknaden av föräldrar är svårt...men som du säjer minnen hjälper att bära sorgen. Jag miste min mamma för arton år sen i cancer...men glada och fina minnen gör att man har lätt att tänka tillbaka på fina och roliga stunder tillsammans!



Ha en fin valborg och köksfixarhelg!!!!



kram/tina

Postat av: gella

Gillade ditt personliga inlägg och ser fram emot att se köksresultatet! :) Ha en bra helg! /en som börjat följa din blogg

2010-04-30 @ 07:40:39
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Saras inredning

Usch jag får ont i magen när jag tänker på att min mamma oxå en dag går bort.. :(



Det är fint med bra minnen iallafall. Och köksbänken kommer alltid att påminna dig om mamma :)



Ha en bra helg!

Kram/Sara

2010-05-01 @ 17:53:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Malin B

Man får vara lite rörig! =)

Vårda dina minnen ömt, fast det vet jag att du gör. Extra skönt när man har flera att dela dem med, som också var med när det begav sig.

2010-05-03 @ 07:39:58
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback