"Höstpimpad" balkong....

Hello alla i cyberspace!

Sorry, att jag har "lyst" med min frånvaro så länge men vi har varit upptagna med gäststugan, fest med grannarna och en massa annat sista veckan. Nu är ordningen återställd och jag har börjat sista semesterveckan...

Nu fejas det för fullt i lägenheten, fönster putsas, gardiner byts, saker byter plats sedan de har diskats, damm torkas - ja, ni vet hur det är. Den här sommaren har jag inte städat i stan utan låtit dammet ligga, så änglatofflorna är stora och frodiga. "Tuss" får jobba som besatt och är rätt så rund om magen vid det här laget. :D

Det enda "rum" som är klart är BALKONGEN! Min älskade balkong där jag ser mig sitta och läsa, dricka en kopp te och bara vara i slutet av veckan... ska bli så skönt!! Fick förresten Diana Gabaldons nya bok "Som ett eko" med posten i går... som jag har längtat. Har inte vågat börja läsa för då aldrig städningen klar och då blir maken o-glad, han avskyr när det är stökigt och kan inte förstå att jag har börjat i alla rum samtidigt. :D Nåja, han har jobbar för fullt och jag har lovat att ordningen ska vara återställd i morgon kväll!!

Vi har äntligen kommit oss för att köpa nya möbler och jag är så nöjd!! Det enda som fattas är "vinterdynorna" som jag ska sy i fusk-fårskinnstyg....



Bord, fåtöljer och svarta dynor är från Jysk, de grå dynorna är från IKEA och de hade jag sedan tidigare. Delade en flispläd i två delar,bra att ha om det blir kyligt på kvällen... eller rättare sagt bara för att jag ville..

Nog tror jag att vi kommer att trivas där ute i höst. Blir det kallt så startar vi minikonvektorelementet, det värmer upp pyttebalkongen på nolltid!!

Ha det så gott!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza

Text o bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: gella

Det ser supermysigt ut!! :) Lycka till med resten av alla göromål!

Postat av: Frida

Snyyyyyyyyggt!

Kommer och inspekterar någon dag.

Kram!

2010-08-18 @ 00:38:35
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: tina

Hallå där vännen! Det ser verkligen mysigt ut....jättesnyggt! Ja här skulle jag behöva göra samma sak, städa ordentligt och diska en massa saker, men jag tar nog tag i det när ungdomarna börjar skolan nästa vecka. Här skiner solen idag så jag ska strax sätta mej på uteplatsen och ta en kopp kaffe och läsa lite....det gäller att utnyttja att vädret är fint =)



Ha det nu så fint och städa lugnt=)



kramar

2010-08-18 @ 14:19:35
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Madde

Du har fått ett bloggaward från mig.:)Kika in på min blogg!

2010-08-19 @ 15:03:48
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhhh så himla snyggt det blev !!! Måste nog komma förbi och provsitta kanske...



***



KRAAAM EVA



:)

2010-08-19 @ 15:52:06
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åååh så MYSIGT du fått till det =)

Ha det bäst! Nu ska jag gå å sova.

Kram/Sara

2010-08-19 @ 22:04:02
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Maggan

Men så sjukt snyggt d blev! Förstår nu att du trivs ännu bättre på din balkong:-) Kram och tack för i dag - jag är sjukt knäckt och antar att du min vän känner samma känsla:-) men sköj var de! kramelikram

2010-08-22 @ 20:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback