Sista semesterdagen....

Så börjar årets semester lida mot sitt slut. Vemodigt? Javisst! Men samtidigt ska det bli skönt att vardagen tar vid och livet blir lite mer strukturerat.

Under veckan har jag som sagt städat.. skönt att det är klart och jag går omkring och njuter av att dammet är "borta". Men nog undrar jag ibland hur mycket damm det finns i världen???

Fick äntligen ett av mina projekt klara - färga de beiga stolsöverdragen. Efter flera års användning och tvättar började de se "tråkiga" ut. Så jag slängde dem i tvättmaskinen tillsammans med en grå färgflaska... de blev grågröna! Inte alls bra!! Nu är de färgade en gång till och nu är de mörkt grå!! Jag är lycklig!!

Före.....

Som ni ser en "gammal" bild från det att överdragen var nya och fina....

Nu ser de ut så här...


Förändringen är total...  men vill nog ha ett par ljusa överdrag att byta om med så småningom...

Nya gardinerna.....och förändring på köksbordet



Har haft tyget liggande ett tag och är barnsligt förtjust i mönstret.... ljusstakarna hade jag sedan tidigare...

Kören har startat om idag, så kul att träffa alla körkompisar igen efter det långa sommaruppehållet. Trodde inte att jag skulle få fram en ton då jag inte har sjungit på länge. Men det gick över förväntan bra!! Vi har första konserten på söndag......

Idag (fredag) ska jag träffa Frida på förmiddagen för inhandling av diverse atteraljer inför hennes stora dag!  Sedan ska maken och jag träffa goaste vännerna Mags o Isse för ett surrstund på ett av stadens fik. Känner verkligen för att vara social och umgås. Maken drar på fest på kvällen och jag tänker äntligen börja läsa "tjockboken". Hoppas att jag blir lika förtrollad av den här som de tidigare....

Sist men inte minst så har jag fått en Beautiful Blogger award!!!


Tack snälla
"Madde" för den - jag blev så glad!!

-Som award ska ni kopiera in award-bilden i din blogg för att visa att du fått den.
-Tacka och länka tillbaka till den du fick awarden av.
-Ge awarden till 7 andra blogg systrar/bröder.

-Skriv 7 intressanta saker om dig själv.
Awarden ger jag till alla mina favoritbloggar... kolla min länklista.. och till alla er andra också... har svårt att välja ut någon speciell eftersom ni alla ligger nära mitt hjärta♥.

Sen till det svåra.... tycker inte att jag har någonting intressant att berätta om mig själv men gör ett försök..

*Har i min gröna ungdom kört in i en parkeringsmätare utanför mitt jobb när jag såg en snygg kille. Det bästa var att jag stod gratis en hel vecka innan gatukontoret lagade den.... Lite svårt att förklara för maken (då min fästman) varför det var ett jack på kofångaren fram.. skyllde på platåskorna :D 

*Har dille på skor... har alltid haft och kommer alltid att ha (intressant??)

*Har Lisa Nilsson som min största idol.. finns inte bättre sångerska!!

*Har sjungit i dansband när jag var ung och gör fortfarande, men bara ibland, har spelat revy och varit med i ett showband... 

*Kan inte gå ut utan mascara! Ser helt sjuk ut!!

*Har bantat hela mitt liv utan att gå ner ett hekto... (lite får man väl överdriva)..

*Är höstbarn och tycker därför att hösten är den absolut vackraste årstiden...
*pustar ut*

Nu är jag klar för idag! Tror att det här är ett av de längsta inlägg ni någonsin kommer att få från mig!

Sköt om er alla där ute!

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: gella

Supersnyggt!!! :D Gillar starkt ljuslyktorna!

Postat av: gella

...och jag håller med -Lisa Nilsson är grym!! :D

2010-08-20 @ 19:02:36
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Karin

Snygga stolöverdrag och billigare än på EM. Nåt för mig kanske. Tack för tipser om Diana Gabaldons nya bok, har beställt en egen.

Kram lillsyrran

2010-08-21 @ 18:24:50
Postat av: Liza

@Karin: Det blev kanonbra! För en gångs skull är jag nöjd!! Och billigare än EM iaf för dig :D

2010-08-21 @ 23:44:07
Postat av: Maggan

De händer så mycket snyggt hemma hos er...Jag gick och tjuvkikade i fönstret på väg till kören, jag vill också ha! kramis, föresten såg du Dobidoo el vad de nu heter? Lisa Nilsson och Samuel Ljungbladh i team - kan det bli bättre - nä d kan de inte:-)

2010-08-22 @ 20:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback