Hej alla glada tisdagsälskare...

Det är härligt att komma hem från jobbet och veta att det inte behöver göras någonting alls - om man inte vill! Fler sådana dagar åt vardagslyckan.

Projekt rensa hemma pågår. Inte för att jag måste, utan för att jag vill! Boken "Rensa i röran" av Karen Kingston har jag skrivit om många gånger tidigare. Att energierna i ett rum, eller ett hem, blir betydligt behagligare när det inte ligger en massa saker som man varken behöver eller vill ha i skåpar och lådor är så SANT så SANT!

Jag har varit duktig på att rensa senaste åren, men när det händer saker som man inte kan påverka blir det lätt att man låter det mesta ligga kvar. Så har det varit för mig ett bra tag. Som tur är mår jag bättre och bättre så ENERGIN håller på att återvända.  Tar ett skåp/rum åt gången... annars kan det bli jobbigt! :D

OBS! Jag är inte sjuk eller nåt´- har bara varit trött!!



Bilden har ingenting med texten att göra....


Upptäckte idag att mina älskade jeans håller på att falla i trasor. Som tur är finns två par helt nya jeans i garderoben, de har legat där sedan före jul!!!  Det enda som behöver göras är att lägga upp dem lite grann.. en helt oöverstiglig uppgift - NOT! Nu ska jag göra det - men först en kopp nypressat kaffe!  Det är VARDAGSLYX!! 

Ha en skön eftermiddag och kväll!
Syns snart igen!

KRAAAAAAAAAAAM!
Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: EVA

Lite uppläggning är ju snabbt fixat...om man vill alltså...hihi ! Annars kan de lätt bli liggande en längre tid...



Har nyss haft gullstruten och hans mamma på besök...men han bara sover :)



***

KRAAAM EVA



:)

Postat av: Malin B

Visst mår man gott av att "rensa i röran"!!! =)

Jag är verkligen inne i en period då jag inte vill ha en massa onödigheter. Kanske ett modernt tanttecken? ;)

Vilken tur att det fanns nya jeans i det egna lagret att ta till! Själv har jag som sport att köpa när det är rea på rea eller något i den stilen så i bland har även jag ett lager att hämta ifrån.

2010-02-10 @ 07:53:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linas inredning

Jag har också den boken! Tycker den är suverän och inspirerande, kanske dags att läsa den igen :)

2010-02-10 @ 11:52:31
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åh jag gillar oxå att rensa i skåp och lådor. tyvärr blir det allt för sällan och jag hinner fylla på med mer grejjer :)

Har dille på att köpa ljus på rea... dom tar plats!



Ha en skön ONSDAG!

Kramkram

PS. superfin tulpanvas och bukett.

2010-02-10 @ 15:22:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

O vilken snygg vas! Jag vart helt förälskad i den. Kram

2010-02-10 @ 19:14:31
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback