Torsdagsinlägget.....

Tjoo hooo! Här är jag igen... efter många om och men!!

Här händer det grejor hela tiden! Fullt rep med orkestern i söndags, superkuuuuuuul! Skönt med ett avbrott i vardagslivet som är bra det också. Men visst sjutton är det kul att ha någonting speciellt att se fram emot... i mars!!

Annars så är det kallt och kallt och kallt! Less blir man då det är en pina för de stackars luftrören som piper av den KALLA luften som man tvingas andas in. Men det kan ju inte hålla på så här för alltid.... snart är februari slut och då har vi förhoppningsvis lite varmare väder att se fram emot! Håller tummarna för det! :D

Imorgon bitti kommer killen från köksfirman för att mäta hur långa våra bänkskivor ska vara, var diskhon ska placeras in.... LÄNGTAR så mycket efter att få fräscht i köket. Vår långa diskbänk är ju bucklig och repig och känns inte ren hur mycket jag än gnuggar den, däremot gör den sig bra på bild....


Maken och jag är lediga imorgon så då ska vi åka och beställa vår nya fläkt, eventuellt titta på tapeter, här ovan ser ni två som jag tycker är fina. Sedan ska vi åka en sväng till grannstaden för att göra "någonting annat" dvs fika, äta och kolla in lite andra grejs... om det nu inte är så kallt att vattnet fryser i knäna...:D

I dagsläget vet jag ju inte när leverans av köksbänkar mm kommer att ske. Däremot vet jag att vi måste knacka bort allt kakel, utföra en del målningsarbeten och förbereda för tapetsering. Tiden kommer att bli knapp att sitta här därför kommer jag att ta en kortare PAUS!


Hela renoveringen kommer att förevigas, var så säkra, och jag är tillbaka så snart jag kan. Kan bli nästa vecka redan.. 

Hur som helst passar jag på att önska er en 
                  TREVLIG HELG
                     redan nu! 

Ses snart!
Kram!
Liza
Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, ni kommer nog inte att ha någta problem med vad ni ska fylla dagarna med framöver!! ;) Så otroligt kul för er!! Ser fram emot att få se hur det blir...

Här har vi sista dagen/natten som vi går om varann vad gäller arbetet. Nu har vi en massa veckor framför oss när vi får umgås varje dag. Det ser jag fram emot. ;) Nu är det bara 12 dagar kvar tills vi åker... ;)

Kramen, Maria

Postat av: Emma

Ska ni till Skellefte eller Lule? Kram

2010-02-18 @ 20:19:59
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: EVA

Kommer att bli hur fint som helst...fast jag tycker ju att ni har det fint redan nu :)

Blir ju såklart lite jobb, men sånt jobb är ju ganska kul...



Här eldar vi för värmen och jag är så less på allt vad ved heter :( men men...snart kan det ju inte vara kallt längre...eller..?!??? Är snön kvar till midsommar...???



***

HELG-KRAAAM EVA



:)

2010-02-18 @ 21:17:02
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är väl inte "värt" att säga det men jag tycker att det är snyggt nu också! ;)

Det ska bli roligt att följa utvecklingen!!! Du har så god smak så jag förstår redan nu att resultatet blir supersnyggt.

Det ÄR roligt att förnya.

Kram!

2010-02-19 @ 09:49:40
URL: http://malinbayard.blogg.
Postat av: Ensamma mamman

O va spännande de ska bli att se hur de blir i erat kök. De är ju så roligt att få se hur andra bor och vad dom gör. Bloggvärlden är underbar. Kram

2010-02-19 @ 12:22:27
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Camillasnyahem

Men vad spännande! det är ju klart värt en bloggpaus för att hinna få in lite nytt! :) Trevlig helg på dig, även fast du kanske inte läser detta på ett tag. Kram!

2010-02-19 @ 12:48:22
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Åsa

Trevligt att få se lite up date bilder när det blir färdigt!

2010-02-21 @ 20:02:09
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Vicke

Ja visst börjar man bli less på denna eviga kyla!



Den nedre tapeten har vi i vår hall och jag är fortfarande lika nöjd med den som när vi valde den:D



Kram

2010-02-22 @ 22:12:33
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Madde

Tackar!! Haha, jag kan nästan tänka mig att han började förstå när vi träffades hos Helena :)

Hur går det med köket för er?

KRAMAR!

2010-02-23 @ 07:34:55
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: mo

Åh vad kul, hade faktiskt inte heller haft något emot att byta kakel/bänkskivor o luckorna nedertill, till vita.....men som det är nu för de nog vara kvar ett tag till...



Gillar bägge tapeterna men den nedersta föll mig lite extra i smaken, snyggt mönster...



Hoppas vi får se det färdiga resultatet sen, kram på dig

2010-02-23 @ 14:08:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Susann O

Hej, ville bara visa att jag tycker din blogg är jättemysig att kika in i, så inspirerande. Vi ska också byta tapeter, vilket är uppfriskande denna årstid. Ha de bra..

2010-02-23 @ 21:27:42
Postat av: Saras Inredning

Oj vad mycket roligt du har att se fram emot!! Lycka :) Det kommer att bli SUPERDUPERFINT!



Och vi ses ju på FB.

Ha en skön helg! Kramkram/Sara

2010-02-26 @ 10:06:45
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback