Förra veckans projekt....

Hej vännerna!

Det är så kul att så många fortfarande tittar in trots min mycket sparsamma uppdatering här på bloggen. Nu kommer det nog att bli lite oftare (hoppas jag) då jag är tillbaka i jobb efter en härlig veckas semester. Jobbar tre veckor sedan är det SEMESTER på riktigt!

Hur som helst, förra vecka bjöd på lite "olika" väder, sol ena dagen och regn nästa. Så jag tog tag i ett projekt som jag drömt om länge - ATT MÅLA KÖKSSOFFAN VIT och klä om soffdynan!

Som den "true blogger" jag är finns naturligtvis en före-målad-soffanbild (och köket).....
Lilla fönstret och pallen har också fått en omgång vit färg.....



Samtidigt som jag målade soffan kom vi på en helt ny möblering, som just nu är den bästa vi har haft.. :D Jag är så nöjd med resultatet, soffan kom mer till sin rätt och soffdynan med sin fusk-fårskinnsklädsel är mjuk, skön och snygg!!

Maken håller på med ett mycket mer krävande arbete - att montera ihop sovbodan.... men se det är en annan historia som jag dokumenterar nogsamt...

Nu ska vi åka iväg till stugan.... magen skriker av hunger!

Ses snart igen!

Kram!
Liza
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Frida

Ser fram emot att se det live någon dag. Ska åt det hållet på onsdag så då kanske jag kikar förbi en snabbis. KRAM!

Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilken charmig soffa, den blev jättefin i vitt.

2010-07-05 @ 23:23:35
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: gella

Tänk vilken skillnad lite vit färg gör! :) Har en del sådana projekt kvar här hemma också... Får väl se när vi ska prioritera dem.....?

2010-07-05 @ 23:55:28
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Dessi

Så fint! Vilken enorm skillnad!

2010-07-07 @ 09:37:01
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Saras Inredning

Åh du har såå fint :)

2010-07-07 @ 14:22:04
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback