Här går det undan.....

Himmel vad dagarna och kvällarna går fort!!

Jobbar för fullt och kvällarna swischar förbi med en rasande fart. Har snart jobbat vecka ett av tre innan riktiga semestern börjar. Skottland är avbokat pga systers kommande operation, vi får åka nästa år istället. Däremot kommer vi nog att åka runt i vårt avlånga land maken och jag. Ser fram emot det!! Skulle så gärna vilja besöka Gränna, Nyköping, Söderköping..... ja, massor med ställen. Stockholm och Göteborg har vi besökt många gånger så vi kan hoppa över den här gången. 

Två kvällar på raken har vi suttit på altanen och ätit middag, så ljuvligt! Vi har ovanligt lite mygg däremot har "brämsen" vaknat. Fy vad jag hatar dom... fega eländiga kräk som ofta alltid sätter sig bak på ryggen, baksidan av benen.. ja, där man inte kan se var de håller hus. Jag har alltid trott att insekter är fågelmat, men nog undrar jag om de smakar illa eftersom fåglarna inte verkar vilja äta dem till frukost, lunch eller middag.....

Min ömme make är just nu och köper bräder till undergolvet till sovbodan. Isolering och övergolv (heter det så) har vi redan. Gissar att han har långt gångna planer på att spika hela helgen lång! Det ska bli roligt när mitt jobb börjar... dvs inredningen. Jag är ju inte mycket att ha när det gäller själva byggandet..

Att sy kan jag däremot, och för ett tag sedan köpte jag gardintyg till sovrummet i stugan. De har varit klara ett bra tag..

Det är ofärgat linne som är sydda i fuskrullup-modell, i stället för band har jag avänt grova snören....

Visst är det skönt med sommar!! Ägnar mycket tid till att prata med mina växter, nypa bort vissna blommor, vattna eller bara sitta på stugbron och titta ut över vattnet... Känner mig så priviligierad att ha två härliga platser att bo på!

Oh, vad jag är (VARDAGS)LYCKLIG!!!



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Malin B

Att vara vardagslycklig är det bästa som finns så fortsätt med det!

Gränna tycker jag är jätte mysigt och i Söderköping kan ni besöka Smultronstället och äta jätte maffiga glassar!

Kram!

Postat av: EVA

Hörde av dotran att ni tänkt ut och bila...KUL !!! Finns så mycket att se i södra delen av vårt land...och Gränna är en karamell :)



Du ska köpa "spegelsnören" att hänga upp i trädgården mot bräms/blindingar ! Köpte ifjol och de funkar kanooon ! Har inte en bräms på framsidan...



Finns på Ängsbodan här i Jävre :) 65 kr/st...och värd vartenda öre :)!!! Hon har öppet tis, ons, tors 17,30-20...bara så du vet vännen !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-07-12 @ 21:30:27
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Helt klart...men just nu är maken och fiskar...förhoppningsvis röd och grann fisk :)



Här har vi nedräkning till Morden börjar...hihi !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-07-13 @ 20:23:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback