Köksrenovering 1...

Hej alla glada där ute!

Hade inte tänkt lägga ut bilder innan allt var klart i köket, määäääään kan inte hålla mig längre.
I fredags ringde min mobil och det var killen som skulle installera vår fläkt! Fick snabbt avsluta jobbet och rusa hem för att tömma fläktskåpet. Klockan var strax över ett när "killen" kom.... en timma senare var det klart. Gamla fläkten tog han med sig + det äckliga röret! Är så NÖJD!!!!




Köket känns redan lite mer "up to date"... men som ni förstår är det mycket kvar att göra...

Målarfärgen till köksstommarna är inhandlad och tapeterna har kommit så det är bara att snabba på innan firman som ska montera köksbänkar mm kommer.

Igår (lördag) åkte käre maken och jag ut till stugan för att skotta av taket (maken) och jag skulle småmysa på med lite snöskottning light. FY FARAO VAD SNÖ.... Svägerskan som bor i stugan bredvid fick sig ett gott skratt när hon såg mig i snöhögen......



Tror att det har blåst rätt rejält.. men massor med vackra formationer har bildats.. som konstverk!
Det är jag uppe till vänster... snödjupet är ca 1,5 m.. jag är 1,63..

Behöver jag säga att vi var trötta lördagkväll, hade ingen tanke på något fler träningspass!! :D

Idag (söndag) har vi åkt Vasaloppet, ja, framför tv:n. Rackarns så lätt det gick... Passade på att bada fotbad och måla naglarna.. skönt... varför badar man inte fötterna oftare??? De stackarna är ju inklämda i sockar och skor hela långa vintern, fötter behöver också lite kärlek!

Och apropå kärlek så var vi till Skellefteå och lyssnade på gospel.. Trinity gospelkör och Samuel Ljungblad! Vilken kille. Det är förresten han som sjunger i orkestern när det är Let´s Dance på tv. Underbar röst och en "kul" kille - hörvärd och sevärd! Trinity är BRA! Härligt gung i kören och bäst (säger den ömma modern förstås) var Emma när hon sjöng solo! Vilken voice och vilken utstrålning! För att inte vara alltför ego så hade kören många duktiga solister och helheten... tummen upp!
Hade svårt att fånga kören på bild.. de rör ju på sig hela tiden!! :D 



Om ni orkat läsa ända hit har ni varit duktiga.. men jag ville så gärna skriva av mig lite.. har ju massor att göra denna vecka så till vi ses igen

Sköt om er och STOR
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza



Text och foton: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag orkar alltid att läsa - med stort nöje och glädje!

Förstår att modershjärtat var stolt som en tupp över dottern! =) En härlig känsla.

Skoj med köket. Det var bra att du inte kunde hålla dig utan ville visa bilder redan nu. ;) Blir superbra.



Det behövdes ju ingen straff på lördagens match, det gick ju så himla bra ändå. Vinst till sonens lag. =)



Inser att jag INTE ska klaga på snön här hos mig... Himmel och pannkaka, du försvinner ju nästan i snödjupet.

Postat av: Leia ♥

Gillar headern.

2010-03-08 @ 23:09:03
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Nilla

Men vad skönt med en ny köksfläkt! Ha det så bra.

2010-03-09 @ 11:38:38
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej där!

Det blev fint med ny fläkt! Och vad kul med någon mer bloggare som gillar gospel!!! blev så glad när jag såg Samuel Ljungblad och Trinity hos dig=D Han kommer till Jävre i maj. Då ska jag dit! Är själv med i en nystartad gospelkör som leds av Terese Lundgren. Vi hade premiär i söndags. Hur kul som helst!!

Kram Nettan

2010-03-09 @ 21:52:08
URL: http://nettanslantliga.blogspot.com/
Postat av: Vicke

Vad kul med en "liten" tjuvkik, ska verkligen bli spännande att se mer:D

Förresten så tror jag minsann vi har likadana köksluckor...

kram

2010-03-09 @ 22:11:25
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Lisa

SÅ snyggt! Förstår att du är nöjd!



Ha en fin helg (jag gissar att stugan hägrar för er del:)



kram/L

2010-03-12 @ 12:25:21
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Frida

Fin blogg du har :)

2010-03-12 @ 16:07:23
URL: http://onlyf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback