Strålande sol....

Fantastiskt morgon! Sov rätt länge idag, skönt att vakna utan väckarklocka! Solsken utanför, nu är det 0-grader ute! HÄRLIGT!

Köksfixningen fortsätter i långsam takt.. denna vecka har jag ialla fall orkat måla köksstommarna..


Är så nöjd över resultatet! Det känns fräscht och "nytt" när den fula gulnade färgen försvann...

Skulle tapetsera också, men då sa ryggen STOPP! och för en gångs skull så lyssnade jag på signalerna. Bättre vila några dagar från renovering än att riskera att bli liggande.... Känner mig bättre nu så till veckan blir det att sätta fart igen! Onsdag kväll städade jag (konstig veckodag att städa på) och tänkte för mig själv att det förhoppningsvis var sista gången jag storrengjorde kaklet och de fula, spruckna bänkskivorna. Längtar så efter telefonsamtalet när "firman" ringer och berättar att de ska montera in det nya!!! :D

Funderar mycket på hur köket kommer att se ut när det är klart... accentfärger, gardiner, vilka saker som ska få komma fram... ja, ni vet hur tankarna går! I-landsproblem helt klart!! :D


Svart, vitt och ek blir nog basen i alla fall.....

Sen kom jag på att "VARDAGSLYCKA" har fyllt 3 år!! Har inte ens reflekterat över att de är i tre hela år som jag har haft min lilla plats i internetvärlden förrän idag. Det är tack var er som besöker mig som jag fortfarande finns och jag är så tacksam över alla som lämnar "spår" efter sig i kommentatorsfältet. Men ni är så få i relation till antalet som besöker mig, skulle bli så glad om fler lämnade ett litet tassavtryck så att jag vet vem som besöker mig! Om ni bloggar eller ej har ingen betydelse ni är lika välkomna alla!!! KRAM TILL ER ALLA!

Nu ska vi på 5-års kalas - det är lilla-syster-ysters lille son som fyller år! Kan inte fatta att lill-killen har blivit så stor...

Ikväll har kören ett uppträdande på en fotbollsfest... första gången vi är med i sådana sammanhang. Ska bli intressant och KUL att få göra en konsert igen! Imorgon är det dags för rep. med dansbandet... Längtar massor!
Jag ska berätta mer om vad som är på gång för er som inte redan vet... det värsta med det är att den anonymitet som jag så gärna vill behålla kommer att åka all världens väg! Är lite rädd......

Nu önskar jag er en riktigt

TREVLIG HELG!

Njut av solen, grilla korv och ta tillvara ljuset!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!
Liza

*500:e inlägget....  
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se



Kommentarer
Postat av: tina

Hej där vännen! =) Jodu...de är nog släkt minsann fniss! Kuddar är som ljuslyktor och ljustakar svårt att låte bli att handla!

Å vad mycket roligt med köket ni har att se fram emot...kommer bli jättefint! Var rädd om dej och din rygg...

Bloggandet går i vågor tycker jag, ibland, som nu, är det inte nån tid...men blogglusten infinner sej inte alltid heller. Det blir väl bättre när våren kommer och man får lust att fixa lite mer!



Ha en härlig helg...här blir det myslördag med trerätters middag som dottern ska laga och sen blir det schlagerfestivalen såklart!!



kram på dej!

tina =)

Postat av: Mona-Lisa Jönson

Hej

Jag är en av dom som ingen blogg har, men som brukar vara inne och titta i din. Jag tycker det är trevligt eftersom vi är i samma skede i livet med barn barn o. d. Min dotter har varit med i kören Kram tillsammans med din dotter så jag vet vem du är. Kom in när jag fick tips om kuddarna du stickade av en kompis. Har gjort flera. trevlig blogg Kram Mona-Lisa

2010-03-13 @ 13:08:57
Postat av: Mona-Lisa

Hej

Mycket trevlig blogg, första gången jag kom in letade jag mönster på kuddarna du stickade, efter tips från en väninna. Har stickat flera. Kan känna igen mig i mycket du skriver, eftersom vi verkar ha liknande intressen. Jag har också tre barn och barn-barn.En mor som gått bort alldeles för tidigt osv. Tycker mycket om att sjunga , även om jag inte är bra och inte hittat någon kör att vara med i. Sedan har min dotter varit med i kören Kram tillsammamns med din Emma. Fortsätt med detta, gillar det. Kram Mona-Lisa

2010-03-13 @ 13:18:53
Postat av: Mona-Lisa

Hej

Första gången jag var i på din blogg letade jag mönster på kuddarna du stickade, efter tips från en väninna. Har stickat flera. Kan känna igen mig i mycket du skriver, eftersom vi verkar ha liknande intressen. Jag har också tre barn och barn-barn.En mor som gått bort alldeles för tidigt osv. Tycker mycket om att sjunga , även om jag inte är bra och inte hittat någon kör att vara med i. Sedan har min dotter varit med i kören Kram tillsammamns med din Emma. Fortsätt med detta, gillar det. Kram Mona-Lisa

2010-03-13 @ 13:23:30
Postat av: Mona-Lisa

Ha ha detta blev tokigt , trodde inte det första gick iväg så jag skickade flera.Nu vet jag

2010-03-13 @ 13:26:08
Postat av: Marie

Hej! Så fint köket blir, hoppas du visar mer sen när det är klart!

:)

Ha en trevlig helg och grattis till 3 år med bloggen.

Kram Marie

2010-03-13 @ 15:18:27
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Dansband, ska du bli "vokalissa" mån tro? =)

Jag uppskattar ju också lite anonymitet så jag förstår precis hur du menar. Lycka till med det "projektet" hur som helst.

Fotboll och kör, det lät som en härlig kombination. Jag får "köra" själv i morgon. ;) Så här på träningsmatcherna är det ju i princip bara jag som är publik. ;)

2010-03-13 @ 19:02:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Ojoj men TRIPPELGRATTIS, både till 3-åringen, 5-åringen och 500de inlägget =)



Lycka till med sjungandet!! Men vaddå anonymitet? Hallå du har ju bloggat i 3 år nu - inte är du så osynlig nu heller =)



Kramkram/Sara

2010-03-15 @ 13:01:43
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: mo

Ja, jag tänkte på det när min blogg fyllde tre år härom månaden, vet ju att vi började ungefär samtidigt....Grattis bloggen!!!



Ja du gör rätt i som tar det lite lugnt innan, istället för att bli liggandes efter (eller under tiden)...Ska bli så kul att se, kramar

2010-03-16 @ 18:43:36
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej min anonyma vän....:-) ser bra ut i ditt kök och jag längtar nästan lika mycket som dej tills det är färdigt - yes de kommer att bli så fint, med alla dina snygga val av bänkskivor och "kakel" och fläkten och nya tapeter och nymålat! Vi hörs vännen kraaam

2010-03-17 @ 10:09:35
Postat av: HUSnrNIO

Underbar skillnad det blir! Snyggt med vitt ist för gulblekt:) Grattis till tre års bloggande:D Ha en trevlig torsdagkväll.

2010-03-18 @ 20:37:37
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback