Stickat så klart....

Hej vännerna!

Känner mig rätt så osynlig på bloggen för tillfället. Vi har ju varit i stugan i helgen och datorn fick stanna hemma. Sen så gick dagarna så rysligt fort igen....

Fredag överraskade maken mig med att föreslå att vi skulle åka till IKEA!!! Trodde inte att det var sant.. men inte kunde jag säga nej till en resa till "Happis". Mer om det kommer senare... men vi hade en jättehärlig dag!!

I förra inlägget nämde jag stickade disktrasor.. jo, jag stickar mina disktrasor själv. Enkelt, billigt och de bästa trasor jag någonsin haft. Bara att slänga i tvättmaskinen tillsammans med 60 graders tvätten...



Sen får man ju vilken färg man vill också, jag har en svart, röd, turkos, grön, rosa.... Nu ska jag inte ha alla själv... de gröna är tingade av syrror och systerdotter.  Det roliga är att man kan göra vilka mönster man vill, mycket roligare än att bara sticka rätstickning. :D  Bra handarbete framför TV:n...

Jag har stickat i ett bomullsgarn (inte mercieriseat), lägger upp ca 30-35 maskor på stickor nr 5, de ska inte bli för kompakta... sen är det bara att sticka på...

Önskar er en underbar onsdag!!

Kram!
Liza
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Tänk att jag aldrig tänkt tanken på att sticka disktrasor någon gång. Vilken inspirationskälla du är! =)

Postat av: EVA

Jag stickade ju först i det billiga garnet från Ica...men...dom blir ju mycket bättre med liiite dyrare garn :)

Hittade ett till mönster på disksvampar...som ska provas ! Men då är det acrylgarn som gäller :)



Känner också för en lååång surrstund...vi får kolla av när det kan passa ! Kanske med brudarna...



***



KRAAAM EVA



:)

2010-05-19 @ 08:49:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Vad läckert med stickade disktrasor.Hur blir sugförmågan?Ha en skön dag.Kram

2010-05-19 @ 11:45:21
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lina

Nämen så fiffigt av dig att sticka egna disktrasor. Så söta de är dessutom!



Kramen

2010-05-20 @ 11:17:01
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag har oxå såna trasor. visst är de suveräna. Mamma (Tallbodan) har tagit hem bambugarn som man kan sticka av oxå. Måste åka å handla.

2010-05-20 @ 11:39:15
URL: http://waterdrops.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback