Nystart....

eller rättare sagt - NY VECKA!!

Helgen har varit lugn och mysig! Snön kom i fredags när vi var på väg hem från Emma och hennes sambo. Bäst av allt är att den ligger kvar, temperaturen runt -7 grader och solen skiner.

Fredag em drog vi som sagt ner till Ske-å.... Vilken härlig eftermiddag vi fick, många glada skratt och och ungdomarna bjöd på tacomiddag. Jag passade på att ta ett par bilder i deras lägenhet och jag har fått lov av Emma att visa bilderna för er!!

Vardagsrummet..



Hög mysfaktor har den fina öppna spisen, ingenting går upp mot lukten och spraket från en värmande brasa... lägg också märke till de fina dörrarna som leder in till vardagsrummet.. En stund efter det att jag tog bilden så tog sig käre maken en liten tupplur i soffan - tur att han inte började snarka!! :D

Köket:



Ekbordet är ett fynd från "Kupan" kombinerat med skinnstolar....
Emma handlar gärna second hand, har två fina bokhyllor, stinghyllor (från mitt föräldrahem), bord, sängbord, byrå, telefonbord från femtio- sextiotalet, allt kom inte med på bild, det får bli en anna gång...
Vill ni se mer klicka på länken ovan så kommer ni till lillans blogg..

Resten av helgen har vi tagit det lugnt. Hälsat på barn och barnbarn. Barnbarnen bjöd på en mycket fin sago- och musikföreställning igår. Fantasin flödar men jag har ingen koll på vilka figurer de föreställer - måste börja se barnprogram igen... :D Föräldrarna var något lungnare och vi drack kaffe och åt nybakad kladdkaka!

Har inga läkarbesök, röntgen eller annat inplanerat i vecka. Har däremot beställt klipptid..Ska bli skönt att få bort lite hår - så jag slipper se ut som ett troll.....

Nu ska jag ut och kolla på lite julbilder från förra året.. lika bra att börja planera när man inte har annat för sig!

Ses snart!



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad fint dom har hemma!! ;) Öppenspis är verkligen mysfaktor å vi är glada att vi har en. Dock används den inte allt för ofta...

Skönt med en vecka utan tider att passa, förutom den trevliga klipptiden då. ;)

Ha en fin vecka!

Kramen, Maria

Postat av: Karin

Fint! Öppna spisar slår allt - särskilt mysigt nu till jul och vinter.



Kram

2010-11-08 @ 13:56:37
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com
Postat av: gella

Träffade som du vet din dotter igår -tack för hälsningen! Hoppas du får en härlig vecka! :) För egen del är det uppsatsexamination för hela slanten som gäller... :S

2010-11-08 @ 14:17:53
URL: http://gella.blog.se
Postat av: Maggan

Jättesnyggt har dom! Längtar efter jul-bilder jag med! Kram

2010-11-08 @ 14:58:49
Postat av: EVA

Åhhh så fint dom har det !!! Härligt med öppen spis...



Om du har lust och ork så släng dig i bilen och kör söderut :) Kaffe finns alltid !

Ska bara in på morgonen imorrn och ta bort dotran stygn...annars är jag hemma !



***

KRAAAM EVA

2010-11-08 @ 17:07:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg
Postat av: mo

De har verkligen en jättemysig lägenhet, o jag gillar deras möbler oxå..finfint.

Så ni har snö nu...oj, så avis jag blir. Här var det frost ute i morse, o bara det gjorde mig liiiiite glad ;)

Skönt med klippning, jag skulle med behöva ta en rejäl bit av mitt lååååånga hår, ha en skön kväll vännen, kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-11-08 @ 17:37:07
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

m

2010-11-08 @ 17:37:52
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

Haha, ja vad ska man göra, m:et kom med när jag skickade iväg kommentaren, men sen såg jag att den inte fanns där... ;)

Håller med, det är skönt att ha er bloggisar som är så snälla o förgyller vardagen....ett snällt ord, o man kan vara glad hela dagen lååååång.

kramar på dig

2010-11-09 @ 17:19:14
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

Tjenare vännen...lät inte roligt med dina ryggproblem...usch, hoppas verkligen du blir bättre snart.

Hur är det med snön hos er, ligger den kvar? Skicka ner lite i så fall ;), är så trött på detta gråa o trista vädret som vi har...

Kryapådigkramar

2010-11-14 @ 21:03:49
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Finfina bilder :) Ååh så mysigt med en öppen spis och inte att det är monterat en kassett där. Perfekt för att grilla lite korv och annat gott.



Oj jag trodde ni skulle ha det kallar än 'bara' -7, vi har väl legat runt nollan nu ganska länge.. snön ligger kvar.



Ha det bäst!

Kramiz/Sara

2010-11-16 @ 08:54:38
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback