Vacker höstdag.. och kuddar..

Hej alla glada!

Solen skiner, björkarna här utanför skimrar i guld, orange och gult, behaglig temperatur och vindstilla.
FREDAGEN har börjat BRA! :D

Tänkte när jag läste förra inlägget att det kanske verkar som om jag aldrig känner mig NÖJD över mitt hem! Men det är jag!  Vill bara att ni ska veta det!! :D 

Min teori är den att: "Har man ont så är kreativiteten ett sätt att hantera det smärtan. Att sy några kuddfodral är ingen "big deal" när man är frisk. Men när orken (att sitta och sy eller måla eller vad det nu är) är minimal så är det en seger att få någonting konkret gjort och klart - även om det tar lång tid och man får lida för det (fysiskt) efteråt! " 
Det här är ett sätt för mig att hantera smärtan.

Flera av mina vänner både här i bloggvärlden och irl är i samma situation. Sjukdomarna varierar förstås, men vi har samma inställning, att göra saker som gör oss lyckliga hjälper faktiskt att hantera smärtan även om det kostar på! 

Därför är jag så innerligt lycklig över att mina kuddfodral till slut är klara!



Åh, vad jag gillar det här tyget.. Min vän M har sytt gardiner av det och det blev otroligt fint! Fick tipset om tyget från henne!!!
Tack M för att du är min vän!

Nu ska jag stäcka ut mig en stund, känner att kroppen behöver vila!

Önskar alla er därute en härlig fredag och helg!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!
Liza
Text o bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: mo

Hej gumman...nej men jag tror alla förstår (ja alla som gillar inredning, o att förändra). Det finns ju hela tiden saker som man vill förändra, byta ut...ändra färgaccenter osv....det är ju kul...O att du mår lite bättre av det är ju inte så svårt att förstå..man behöver något att pyssla med, då tänker man inte på hur dåligt man mår....

Så superfina din kuddar blev, var har du köpt det härliga tyget? Du kan verkligen vara nöjd med ditt hem, det är så fint o hemtrevligt...

Krya på dig nu, kramar o ha en fin helg

Postat av: Malin B

Jag har aldrig tänkt tanken på att du inte skulle vara nöjd med ditt hem utan tvärt om. Det är så harmoniskt och fridfullt på något vis.

Det där att "plocka och pyssla" är ju bara en "ständig förbättring". Kuddarna blev helt underbara, de har ju dessutom så mycket klokt att säga.

Du, jag blir så glad över dina kommentarer hos mig också. =)

Kram och en önskan om en trevlig helg.

2010-10-08 @ 20:52:13
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Maggan

Försökte skriva en kommentar förut i dag men ack - det misslyckades så nu försöker jag igen:-)

Du har ju lärt mig att mitt pysslande här hemma är min kreativa sida som får blomma ut! Det handlar inte om att känna sig missnöjd utan om ett skapande...som i och för sig kanske aldrig tar slut men det är ju så kul! Tack för det min vän!



Du har lyckat så bra med att få fram de fina orden på kuddarna! Det blev ju hur snyggt som helst!



Kram kram

2010-10-10 @ 22:01:59
Postat av: HUSnrNIO

Så fint det blev som helhet. Kuddtyget var mkt fint. Ha en trevlig måndagkväll.

2010-10-11 @ 20:05:19
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Veronica

Håller med dig helt. Jag älskar att göra om och flytta om i huset. Men jag är nöjd hela tiden men när det finns så stort utbud med tapeter och snygga tyger vill man göra om! Verkligen fina kuddar. Det blev superfint.



Ha en bra dag/Vera

2010-10-12 @ 09:11:02
URL: http://lillatjejligan.blogg.se/
Postat av: Iris

Jag blir aldrig helt nöjd med mitt hem, och det är nog så jag ska ha det.. då är jag i ständig förändring :) snygga kuddar!



kram /iris

2010-10-12 @ 18:45:14
URL: http://inredningskaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback