Söndag den 12 septeber...

..och idag lyser solen med sin frånvaro efter att i flera dagar förgyllt min tillvaro.

Vardagslyckan har också varit borta ett tag beroende på att onda ryggar inte uppskattar att placeras framför datorer någon längre stund. Jag har alltså prioriterat att nöta på parketten, vila, försökt göra enklare hushållssysslor,  gå korta promednader utomhus, alltid i sällskap med någon av döttrarna eller maken, mina stöd här i livet. De är helt enkelt underbara mina nära och kära, visar så mycket omtanke.

Maken och jag har en ny favoritplats...

....balkongen. Vi har ätit middag där fredag och lördagkväll i skenet av levande ljus. Fåtöljerna vi köpte i somras uppfyller alla våra förväntningar och mer därtill - äntligen har vi någonting skönt att sitta i där ute. Vårt pyttelilla konvektorelement håller galant värmen där när kvällskylan sätter in, en riktig mysplats!!

Nu ska vi åka ut till stugan och hösta. Det innebär att jag pekar och mannen i mitt liv utför mina "order". Ska bli skönt att få det gjort men samtidigt är det lika vemodigt varje år att stänga vårt paradis.

Avslutar med veckans söndagsord......


Ha en skön söndag alla mina kära bloggvänner!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malin B

Mysplatser, det borde vi ha flera av allihop.

Gillar verkligen er balkong så jag förstår mer än väl att ni trivs som fisken i vattnet.

Alla ljus som lyser upp i mörkret uppskattas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback