Inspiration...

Hej vänner!

Påskhelgen har varit riktigt härlig! Fina dagar och mycket mys!

Mini-prinsens ett-års dag firades i fredags.
Vi hade minikalas då hela familjen drabbats av en ruggig förkylning. Prinsen åt tårta med händerna som sig bör, och var totalt obrydd om presenterna.  Snören och papper var mycket roligare att leka med. Det är svårt att förstå att ett helt år gått sedan lilleman föddes, dramatiken kring det har jag skrivit om tidigare så det gör jag inte igen... men oj, vad vi är glada över att allt gick bra både för honom och för Frida!

Långfredagskvällen tillbringades hos kära vännerna
Eva, Rolle och Edith. Vi började med ett glas vin, lufttorkad skinka och melon på deras mysiga uteplats. Sedan grill-middag. GOTT! Till dessert en underbar chokladtårta... säger bara MUMS! Men framför allt många glada skratt och mycket prat! Underbart att vi har sådana vänner!

Påsklördag var hela "barna-högen" ute i stugan. Vi grillade korv, fikade, drack kaffe, grillade kött och hade det så lugnt och skönt i solen. Barnen lekte hela dagen - har ingen aning om vad - men kul hade de!

Resten av helgen var vi själva där och pysslade....

Bland annat har mina målade ränder på sovrumsväggen försvunnit och ersatts med en vit/grårandig tapet. En dörrkarm rök i måndags (käre maken hade ingenting att göra) och lite mindre målningsprojekt är gjorda...

Dessutom fick jag ett par idéer som förverkligades igår...



Nej, nu ska jag ta soffan och ladda för jobb imorgon. Ja, jag har börjat jobba igen, bara någon timme per dag - men jag är glad! Tränar ju tre dagar i veckan också så jag är trött och slut i kroppen. En stunds vila kommer att göra susen! :D

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Så himla mysig påsk-helg :)

Kan säga att mamma och Rolle är VÄLDIGT glada att ha er som vänner också! Grymt härlig familj är ni! :):):)



Kraaaaam

Postat av: Frida

Vilka läckra kort/tavlor eller vad det är som du gjort. Jag gillar! Kanske fladdrar med ögonlocken om jag vill ha själv? ;-)

KRAM!

2011-04-27 @ 21:25:58
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Frida

Men ååååh! Var tog min kommentar vägen????

2011-04-27 @ 21:28:15
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken underbar påskhelg du haft. Goa vänner är aldrig fel och jag kan tänka att Eva och hennes familj är helt underbara!! Chokladtårtan - var det den hon hade receptet på bloggen? Såg supersmarrig och fin ut.

Jamen nu ser jag ju Lillöhmans kommentar :) Hihi.. UNDERBART!

Ja, jag säger då bara vad bloggen kan göra.



PS. Vi kommer att vara klistrade vid TVn.!



Kramkram/Sara

2011-04-28 @ 10:31:47
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Sara

Meen, jag skulle ju kommentera dalahästarna oxå.



De blev såå fina med vitfärg! Klokt av dig :)



Jamen åsså kanon att du kan jobba lite! Det måste kännas som en höjdare att börja komma tillbaka - även om det bara är nån timme åt gången.



Kramkram/Sara

2011-04-28 @ 10:33:17
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: ♥ EVA ♥

Underbara dalahästar !!!



Och nu ska vi inte vänta så länge till nästa skratt-och-surr-kväll...hihi ! Vi har ju en hel del att avhandla på våra möten...:)



Vi hejar och håller på Emma ikväll såklart !!! Alla tummar och tår...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-04-29 @ 12:40:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Nu fattar jag:-)....ska jag tillägga att det finns några liknande exemplar i vår stuga haha kramen

2011-05-01 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback