Skillnad....

Hej go´vännerna!

Ännu en helg närmar sig sitt slut! En helg med 50-års kalas för en mysig körkompis (fredag), otroligt slö lördag och idag en snipp ut till älskade stugan.

Kolla skillnaden i snömängd i år jämför med i år...


Tack och lov att vi inte har lika mycket snö sin ifjol. Jag skottade en hel del 2010... då syntes jag knappt ovanför snödrivorna vilket fick stuggrannarna tillika svägerska och svåger att skratta högt och ljudligt. Det enda de såg var mitt svarta hår som stack upp då och då ovanför drivorna. Kan tänka mig att det var en lustig syn... :D Käre maken är över två decimeter längre än mig så han fick skotta i år... ha, ha!

Nej, jag har inte ens hållit i en snöspade denna vinter. Maken såg till att hålla uppsikt över dem hela tiden... jag älskar att skotta men kan ju inte numera. Men nästa år kanske....

Såg att vid lilla timringen så höll mitt blå klot på att tina fram...


Det borde ha stått.. det som glöms i snö i stället!!

Nu ska jag ta soffan och titta på trädgårdsprogrammet på TV8..

Ett är säkert VÅREN är på gång på allvar....


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja nu vill man verkligen ha vår och att all snö ska smälta bort. Önskar dig en fin vecka.

Kram

Postat av: Bokmalen

Oj, vilken skillnad. Jag som tycker att det kommit så mycket i år!!! Tänk vad jag glömmer fort... ;)

Kramen, Maria

2011-04-03 @ 23:24:57
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback