En alldeles (o)vanlig söndag....

Nehej, det har varit en alldeles perfekt söndag... och helg!

Men först vill jag tacka Emma för att hon har fixat min header och inte nog med det, nu har jag ett nytt redigeringsprogram också.... gissa om här ska fixas och trixas med foton.  Tack Emma!

Det har varit mycket "spåning" i helgen kring renoveringen av arbetsrummet. Nu är vi överrens om hur vi vill ha det! Så i lördags så åkte vi till Luleå för att titta lite på golv och tapeter. Tyvärr var det ingenting som föll oss klockrent i smaken, så det blev inga inköp. Men nu vet vi iaf vad vi INTE vill ha!

Idag har vi haft kördag! 10 körer i Piteå som har sjungit i Badhusparken. Så himla roligt att lyssna till andra körer, och roligas av allt var förstås när vår kör framförde våra fyra låtar. Att sjunga gospel är det roligaste som finns!!!

Ikväll kom jag plötsligt på att jag skulle baka - Chokladbollar! Det är säkert ett år sedan sist så jag fick plocka fram receptet......


Kan meddela att maken har smakat av dem! "Du får bo kvar" säger han leende! Tänk att det behövs så lite för att hålla honom på gott humör! Å andra sidan så är han något av en expert på "pärlsockerbollen" - det är det bästa fika han vet! :D

Nej, go´vänner nu ska jag ge mig ut och se vad ni har haft för er sedan sist!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: margaretha

Så gott det ser ut! Hälsa maken att han har riktigt tur här i livet - både pärlsockerbollar och en fru som tillverkar dom, inte illa! kram kram

2011-08-28 @ 21:49:49
Postat av: Frida

Jag håller med Margaretha! Och du, det där redigeringsprogrammet vill jag veta vad det heter, för det vill jag också ha! :D



Kramen!

Postat av: Malin B

Negerbollar,(jo, vi säger fortfarande så hos oss)var faktiskt det första fikat som min sambo bjöd mig på. ;)



Kul att fixa och trixa med bilder, sådant skulle jag också vilja kunna lite mera av. Kör ju bara lite i www.picnik.com och så "redigera" i det program där vi har bilderna i datorn. Skulle vilja kunna "proffsigt" men jag är ju glad över det lilla.



Jag är också innerligt glad över ditt moraliska stöd på t.ex. målvaktsbiten. =)

Kram!

2011-08-28 @ 22:45:21
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: tina

Oj vad gott med chokladbollar....älskar det till kaffet=) Kul att ha ett litet projekt sådär på gång, och bra att som du säger veta hur man inte vill ha det. Det där som känns rätt dyker nog upp rätt som det är...kommer bli så fint!!

Å vad helgen går fort, redan ny vecka i morgon...och jag och dottern tar en liten flygtripp till Kreta, ska bli så härligt.Bäst att försöka gå och lägga sig, det är ju en dag i morgon också....=)

Kram till dig!

2011-08-28 @ 23:40:59
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla bloggen:D

2011-08-28 @ 23:48:08
URL: http://vafanheterjag.blogg.se/
Postat av: mo

Mm, smaskens, det är alldeles för sällan jag bakar den härliga bollarna...blev sugen nu, älskar choklad alldeles för mycket tyvärr.

Låter som du haft en härlig helg, gospel verkar jättekul att sjunga.

Kul med lite nya projekt nu när hösten snart drar in, kramar på dig vännen

2011-08-29 @ 19:20:45
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag blir så himla glad över alla dina kommentarer hos mig!!! Gick upp på vinden igen i morse då jag "fick en uppenbarelse" om att den där grejen till koftans dragkedja faktiskt är av "plåt" och borde gå att trycka dit i koftan på något vis bara jag fick upp den mellan golvplankorna. Rustade mig med en kniv och vips hade jag åtminstone "grejen" och att sätta dit den igen gick ganska lätt.

Tjoho så bra! =) Men som min tös sa i går: "Du har ju hur många koftor som helst." Det där var ju i och för sig en hemmakofta, men ändå! Jag gillar den.

2011-08-29 @ 22:16:02
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback