Kreativt Kaos...

...råder i skrivande stund på vardagslyckans köksbord!

Ni minns kanske den tredje boken jag nämnde igår?? Ikväll har en del tankar och idéer om renoveringen av vårt arbetsrum äntligen kommit på pränt....

Vi har spånat en hel del käre maken och jag och en hel del goda idéer har sett dagens ljus. Nu är det långt kvar, nytt golv ska läggas, tapeter väljas och klistras upp... ja, ni vet själva, den trista delen av renovering.  Rummet är rätt så stort men ack så svårmöblerat då det är långt och smalt. Ja, så här ser det alltså ut en alldeles vanlig onsdagkväll när böcker om Feng Shui, lägenhetsritning, block och annat smått och gott fått se dagens kvällens ljus...



Så till någonting helt annat.. Idag har jag under sjukgymnastens ledning för första gången (den här omgången) fått börja träna i gymmet. Tjohoo, vad jag är GLAD! Att träningslokalen ligger 300 meter från min dörr är helt perfekt. Att slippa använda bilen för att ta sig till och från är så himla skönt! Gårdagens prommis tillsammans med syrrorna och
Frida gör att till och med gäddhänget värker.. :D Vardagslyckan går ju numera med "stavarna från ♪♫♪♪☼♪♫, det vill säga Bungy Pump! Effektiva är bara förnamnet!!

Nää, nu får det vara nog från mig ikväll, jag måste rensa köksbordet från alla prylar så att frukosten och "Paltbladet" får plats där imorgon!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ska bli roligt att se hur planerna ser ut, för det där rummet ÄR inte lätt att få till. Men om några kan det, så är det ni! Tack för senast! Kram!

Postat av: Bokmalen

Å, vad spännande med all planering. Det kommer garanterat bli superbra! ;)

Så dom funkar dom där stavarna. Har stått å känt på dom på Intersport å på Nolia men inte köpt pga priset...

Men kanske får det bli sånna nån gång framöver!??

Kramen, Maria

2011-08-25 @ 14:33:52
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: EVA

Härligt att du kommit igång så bra ! Själv söker jag motivationen för prommisar, men har inte hittat den än :(

Och kul med lite renovering...skulle vilja börja med vårt kök, men maken är inte redo än :)



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-08-25 @ 17:51:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Om jag vore hälften så kreativ som du så skulle jag vara glad! =) Men jag får ju iallafall "rensa i röran lust" med jämna mellanrum. Eller om det är så att jag har blivit lite bekväm med åren, det är så himla skönt att inte ha en massa dammsamlare!

I morse fick jag lust att göra i ordning i ett par krukor vid uteplatsen som inte ser så fina ut längre. Snåljåpsmalin, eller ska vi säga kreativa ekonomiska Malin ska ge sig ut i naturen nu och se vad jag kan hitta för fint och spretigt att skapa något av. Något som gör sig fint tills det är dags att sätta i tallris.

2011-08-25 @ 18:03:29
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback