Regnat och stormat..

Men visst sjutton behöver vi få lite vattnat här uppe - stormen hade vi klarat oss utan. Sommaren har hittills varit varm och solig och till helgen ska den sköna sommarvärmen återvända, enligt väderprognosen. Ska bli spännande att se om de har rätt eller inte! :D

Kurar inne och har det ganska gott, jobbar, städar lite lagom, tränar och läser... inte illa det heller. Har några projekt på gång... och tro det eller ej... jag ska sy kuddfodral *viskar så att inte maken hör* Det finns bara en liten hake, min symaskin syr bara baklänges. Måste lämna den på lagning pronto...

Vi for en sväng ut till stugan ikväll för att undersöka skadorna på blommor och blader. Som tur är verkar det mesta ha klarat regnet och stormen, lite tilltuffsade men blommar för fullt. Några träd på allmänningen har blåst
omkull men våra har klarat sig... tack och lov. Annars hade nog vår lilla stuga varit mosad....



Imorgon är det kalas för världens finaste 6-åring - tiden rusar iväg och de små blir stora allt för fort! Ibland vill man stanna tiden, bara en liten stund...... Emma kommer hem en sväng och vi ska ut och kolla på ett bord och stolar till hennes nya lägenhet. Fullt upp med andra ord!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha så trevlig på kalaset. Jag kan gå i god för att fikat var mycket gott! Hoppas borden är fint också!

Postat av: mo

Hej på dig vännen, jag är till tillbaka för en liten bloggrunda, får se hur länge den varar..hihi. Har kikat runt lite hos dig o bara.....åh vad fin figgeboden/gäststugan blev...Blir lite avis, vår är långt ifrån klar än....det blev staket bygge i sommar istället, o på det, ett nytt trädäck, modell dansbana...hihi, som inte är klart än..Det har minsann kostat mig blod, svett o tårar. Jag klev fel o skrap/klämde benet rejält med blåmärke o svullnad o lite blodspillan, sen när vi tog bort det gamla däcket så trampade jag på en golvbräda där det stod upp en skruv, så den gick genom skon o upp i foten så jag fick åka till jourkliniken i stan o få stelkrampsspruta..hihi, så det kan gå...

Hoppas allt är bra med dig vännen, många kramar

2011-08-11 @ 19:51:13
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Ja jisses vad det blåste ! Här flög ute möblerna hit och dit men inga stora skador - tack och lov ! Lite strömlösa var vi men inte speciellt länge !



Har 2 småkillar på sovbesök inatt och efter lite tjorv med var den ena skulle sova så somnade dom väldigt snabbt...och det gjorde morfar också :)

Så nu ska jag krypa upp i tv-soffan och mysa lite...



Himla surrsugen...dax för kaffe med surr - SNART !!!



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-08-13 @ 22:28:41
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tur att inte DU blåst bort!!!

Vädrets makter kan då ställa till det. Skönt när stormen är över och man kan konstatera att det inte är SÅ farligt som man först kunde tro, skadorna alltså...

Kalas, det är mysigt det! Ha det så gott och stor kram.

2011-08-15 @ 07:01:41
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback