Den 16 december....

Vilket lugn jag känner inför denna jul! Stressar inte utan tar det lugnt och njuter är friden! Tänk att det redan är dags att tända det 4:e ljuset på söndag...

Har varit hemma från jobbet igår och idag på grund av problem med magen (milt uttryckt)! Nu mår jag bra igen så det är ingen fara på taket... eller hur man nu vill uttrycka det! :D

Ikväll ska vi fira min lillasyster som fyller år, så det vankas kalas. Brukar vara "goda" kalas med mycket gott fika och framför allt har vi så kul tillsammans.

Imorgon köper vi de sista julklapparna och sedan ska vi ta hand om stora- och lillaA en stund på kvällen. Funderar också på att ta in och klä julgranen i helgen. Blir ju så fort less den efter juldagarna så det är egentligen läge att ta in den nu så att vi hinner njuta av den. Hur har ni gjort?

Här kommer ett par bilder från "julstugan"..



Min söta tomte som jag fått av en arbetskamrat för ett par år sedan. Den står alltid på samma hylla i köket och kikar upp på ljuskulan.



Min fina ljuslykta på bordet och elljusstaken som maken och jag köpte på Cervera för ett antal år sedan.  Mycket vitt hos mig i år också...

Nej, nu ska jag gå och få i mig lite lunchmat. Exklusivt idag, fil och flingor!!

Ha en jättetrevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Sara

En härlig 4e Advent önskar jag dig :)

Här faller snön så fint idag så nu blir det ljust igen.



Kramkram/Sara

Postat av: ullie

jätte söt blogg . såna god jul skjylt har ja me undrar va den e hihi

ha en bra onsdag kram

2011-12-28 @ 01:16:23
URL: http://weberskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback