Handarbete...

Hej vännerna!

Idag har jag haft besök av min mellansyster.
Fick ett sms att hon skulle komma klockan 11.18, ja, hon är sån´ min syster hon gillar ojämna tider... ;D Hur som helst kom hon en hel timme tidigare - bara bättre så hann vi umgås mera. Vi åt lunch på stan, Anna kom också och lunchade med oss, och strosade i affärer en stund. Ja, vi surrade massor också. Vi besökte bland annat en bokhandel och jag köpte min andra bok av Denise Rudberg, jag gillar hennes böcker.  Köpte också en bok om Buddismen, Att inreda i lantlig stil och en bok om Tecken och symboler. Mer om böckerna kommer längre fram..... 

När hon åkt hem gick jag och vilade, och började läsa. Under tiden jag har haft som mest ont i ryggen har jag inte orkat läsa vilket är en stor sorg för en bokälskar som mig. Men nu har koncentrationen börjat återvända så det blir nog att beta av böckerna som ligger på sängborden framöver.

Annars så handarbetar jag en hel del....

Har alltid gillat att sticka ränder... hoppas att den passar lillkillen! Mössan är riktigt rolig, den liksom hänger ner på baksidan.

Den här koftan är inspirerad av Odd Molly.. har hittat på mönstret själv och jag är riktigt nöjd med den! Sen återstår det att se om släktens väntade baby är en prinsessa??

Efter detta något "ostrukturerade" inlägg tror jag att det är bäst att gå och vila på rosenörat och ladda för morgondagens sjukgymnastik. Ska bli så kul att prova på varmvattenbassängen och nya baddräkten förstås! :D







Kommentarer
Postat av: Malin B

Wow! "Hittade på mönstret själv!" Kan lugnt konstatera att du lyckades. Min mamma älskade att sticka och producerade stickade alster på löpande band. När jag var mindre var jag inte alltid så förtjust i de här ständigt hemstickade tröjorna men tänk om jag fick sådana nu då och då. Så roligt det skulle vara.

Du, din syster kanske lever kvar i normaltiden och därför kom en timma för tidigt. (Räknade jag rätt nu?)

Jag vet hur det var då jag skulle köpa overall till min förstfödde förresten, jag skulle satsa på en rosa men så här i efterhand är jag ju glad att jag inte gjorde det. ;) Får hålla tummarna för att koftan passar till den bebis som ska berika er släkt. I annat fall så kommer det kanske någon annan den passar för en sådan fin kofta måste ju bara få komma till användning.

Postat av: Liza

Tack snälla Malin för din uppmuntrande kommentar!

2011-02-24 @ 23:07:44
Postat av: Cissi

Wow så himla fina!!! Myyyys!!



Trevlig helg, kraaaam!

2011-02-25 @ 07:20:59
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: EVA

Jag har ju sett det rosa underverket live och det var bland det snyggaste stickade barnkläderna jag sett !!! Du är bara bäst vännen !!!



Här kom det ett stooort bokpaket igår ( hämtade det imorse...) med både faktaböcker, mat och lite annat...så nu är det bara att börja plöja !

Och du...jag dubbelbeställde inget den här gången...hehe !



Ha en underbar helg vännen och hälsa guben !!!



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-02-25 @ 11:34:46
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Liza

Synd för mig att du inte gjorde en dubbelbeställning :D

kraaaaaaam

2011-02-25 @ 11:45:42
Postat av: tina

Å vilka fina stickade kreationer...vad duktig du är!!!! Låter som du haft en mysig dag, håller tummarna för att du slipper din värk och kan läsa de nyinköpta böckerna! Kram till dej vännen och trevlig helg!



tina

2011-02-25 @ 20:53:36
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback