Tankar en söndagkväll...

Vet ni vad jag längtar efter nu??? Jo, börja vara i STUGAN!!

Det är likadant varje år, så snart det börjar vara under - 10 grader längtar jag ut.  Nu pågår planeringen för fullt inför färdigställandet av gäststugan. Käre maken funderar på isolering, väggbeklädnad och sådant... jag har bara inredning i huvudet! :D Färgsättningen är klar, det kommer att bli en himla massa målningsarbete. Räknar med att tömma färgbutiken på vit färg.... Nåja, vi får fortsätta att planera, det är inte aktuellt att börja än på ett par helger!



Tänk så mysigt att grädda våfflor ute, skotta snö (inte för mig i år förstås det kommer jag att överlåta till käre maken) och efter en härlig dag i friska luften tända en brasa i kaminen och bara ta det lugnt!!
Det är vardagslycka på högsta nivå!

Inne i "storstugan" ska alla tak målas vita, om vi orkar och hinner i sommar får tiden utvisa. Vi måste ju tillåta oss att bara vara också...



Här är det gott att vara - förstår ni att jag/vi längtar??

Nog om mina drömmar.. helgen har varit riktigt bra! Har haft mycket värk efter gymnastiken i fredags, men det är ju så att det blir värre innan det blir bättre! Idag har vi varit och fikat med Anna och hennes familj, sett skidor och nu ska jag sätta mig i soffan och fortsätta virka rutor till pläden som ska vara i... just det.... STUGAN!

Ha en skön fortsättning på helgen och en bra start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Malin B

OM jag förstår!!!

Det skulle jag också göra om jag hade en sådan mysig stuga att åka till. Jag är ju uppvuxen med sommarstuga och nog längtade jag dit som barn men det var mera efter kompisar och att vi alltid var lediga när vi var där. ;)

Kram!

Postat av: Karin

Förstår att ni längtar till stugan och sommaren.

Mysiga kort därifrån och shit vad snö =)



Ja, gardinerna kommer från Indiska, gillar dem mkt.



Kraam

2011-02-27 @ 21:54:47
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com
Postat av: Saras inredning

Åååh jag förstår verkligen att du längtar. Guu' vad det såg mysigt ut med våffeljärnet :)



Kramkram/Sara

2011-02-28 @ 20:36:58
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback